שבט צופי המושבה צילום זאב שטרן
שבט צופי המושבה צילום זאב שטרן

המדריכים מבקשים לדחות את מחנה הקיץ של הצופים: מתקיים במקביל למסע לפולין

מדריכי השכבה הבוגרת בשבט 'המושבה' בשכונת אם המושבות, שלומדים בתיכון גולדה, נתקלו בבעיה לא צפויה

פורסם בתאריך: 17.2.20 08:56

מדריכי השכבה הבוגרת בשבט הצופים 'המושבה' בשכונת אם המושבות, נתקלו השנה בבעיה לא שגרתית. 24 מבוגרי השבט, תלמידי כיתה י"א בתיכון גולדה, צריכים לבחור האם לצאת השנה למחנה הקיץ עם החניכים שלהם או לצאת עם שכבת בית הספר למסע החשוב לפולין. הסיבה היא ששניהם מתקיימים השנה באותם תאריכים. לאור כך, מבקשים חניכי השכב"ג מהנהגת דן של הצופים, לאפשר להם להוציא השנה את כל השבט בתאריך אחר ולא בתאריך שנקבע. הבוגרים העלו פוסטים בפייסבוק ובהם הם מספרים שהקושי לבחור בין מחנה קיץ לבין המסע לפולין הוא לא פשוט עבורם ולאחר שנה שלמה, בה ליוו את החניכים, היו איתם לאורך כל השנה, הם רוצים להיות נוכחים ברגע השיא. הם מדגישים שכמובן המסע לפולין הוא לא משהו שניתן לוותר עליו.

"זה לא עוד טיול או עוד מסע. מדובר בשני אירועים שמאוד משמעותיים עבורנו", אומרת אחת מבוגרות השבט. "מצד אחד יש את מחנה הקיץ, שהוא השיא של הפעילות של כל השנה ובעיקר אנחנו לא רוצים לאכזב את החניכים שמצפים שנהיה איתם. מצד שני המסע לפולין זה משהו של פעם בחיים וזה מסע שאסור לנו לוותר עליו ואנחנו רוצים לעשות את זה עם החברים שלנו מהשכבה. ולכן אנחנו מקווים, שמישהו ישמע אותנו ואולי יאפשר את זה".
מאיר עיון, ראש השבט: "כשנקבעו התאריכים למחנות הקיץ, התנועה לא ידעה על תאריכי המסע לפולין, שמידי שנה מתקיימים באוגוסט והשנה הוקדמו לחודש יולי. אנחנו נמצאים בתהליך של בדיקה מה ניתן לעשות וכרגע אין החלטה חד משמעית לגבי כך. לא ניתן לקיים מחנה קיץ לבד רק של השבט שלנו, מאחר ומדובר בפרוצדורה מאוד גדולה. הסברתי לילדים שהמסע לפולין זה בעדיפות עליונה מבחינתם, ונתנו להם אופציה להצטרף למסע שמוציא הצופים, מסע ערכי ומיוחד במינו. אמנם ההרשמה כבר נסגרה, אבל כל מי שירצה מ-24 החניכים שלומדים בגולדה, יתקבל. אני מקווה שבסופו של דבר יהיה בסדר ונמצא פתרון".
מתנועת הצופים נמסר: ״לאחר בירור, אכן מדובר בשבט שהמסע לפולין של בית הספר יוצא על תאריכי מחנה הקיץ. הידיעה על תאריכי המסע הגיעה אלינו רק לאחר פרסום המועדים הסופיים של מחנות הקיץ ואנו בודקים כיצד ניתן לסייע בנושא. חשוב להזכיר ששיבוץ ההנהגות למחנה הקיץ כולל 228 שבטים בפריסה ארצית, 15 הנהגות ולמעלה מ-65,000 חניכים ותלוי בגורמים רבים, כך שכל נושא השיבוץ הינו מורכב מאוד ומושקעים בו משאבים רבים. נבדוק את הנושא ונעדכן בימים הקרובים״.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שאלתיאל

    קשקוש , מישהו נרדם בשבט…
    חודשיים לפני פרסום תאריך המחנה השבט ידע את התאריך של המסע לפולין של תיכון גולדה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר