פתיחת הגנים בפתח תקוה. צילום עיריית פתח תקוה

ל"ג בעומר: גני הילדים בפתח תקוה יהיו סגורים

בשבוע שעבר אמרו בהנהגת ההורים שהציעו לעירייה חלופה כדי לאפשר יום לימודים רגיל בל"ג בעומר, היום הודיעה העירייה כי הגנים יהיו סגורים, אלא אם כן משרד החינוך יחליט אחרת

פורסם בתאריך: 10.5.20 16:05

325 גני ילדים עירוניים נפתחו היום על פי המתווה של משרד החינוך. מחצית מילדי הגנים, אלו שלומדים בימים ראשון עד שלישי חזרו לגנים היום, אבל כבר בעוד יומיים, ביום שלישי, הם יהיו בחופש. בניגוד לערים אחרות שיפעילו את הגנים בל"ג בעומר, בפתח תקוה הגנים יהיו סגורים והילדים בחופשה.

בעיריית פתח תקווה ציינו היום שהגנים לא יפעלו, אלא אם כן משרד החינוך יחזיר את הגננות לעבוד באותו יום. בשבוע שעבר, ציינו בהנהגת ההורים העירונית שהם הציעו לעירייה חלופה כדי לאפשר יום לימודים רגיל והנושא בבדיקה. היום הודיעה העיריה שבפתח תקווה הגנים לא יפעלו. מלשכת דובר העירייה נמסר: "בנוגע ללימודים בל"ג בעומר, נציין כי ככל שמשרד החינוך לא יחליט אחרת, לא יהיה ניתן לקיים שגרה בגנים ביום הזה ובמקביל לשמור על הנחיות משרד הבריאות. אם הגננות לא תגענה לגנים בל"ג בעומר, יהיה צורך לתגבר בסייעות כדי לאפשר שני אנשי צוות. הדבר יגרור מצב שבו הסייעות הנוספות לא יעבדו בקפסולות קבועות כפי שמורות ההנחיות".

לגבי החזרה לגנים היום ציינו בעירייה: "במסגרת הפעולות שהרשות מקדמת לטובת תלמידי הגנים והוריהם, החל הבוקר פיילוט אשר במסגרתו נפתחו 20 שמרטפיות. מדובר בפרוייקט ייחודי אשר יאפשר להורים לצאת לשבוע עבודה מלא במהלך השבועות הקרובים.  20 השמרטפיות העירוניות נפתחו במבני ציבור ברחבי העיר, במתנסים ובחטיבות הביניים להן סופק ציוד מתאים. בנוסף, העירייה הוסיפה איש צוות בכל מתחם מעל ארבעה גנים על מנת שיכול לפתוח את שערי החירום בבוקר ובצהריים בשביל למנוע את ההתקהלות".

יצוין כי השמרטפיות הן בעלות של 80 שקלים ליום לילד.
בתוך כך, למרות הפתיחה המוצלחת של הגנים הבוקר, עלו מספר בעיות אצל ההורים וביניהן נושא הילדים האלרגניים, שלאור החשש היו הורים שהחליטו להשאיר אותם בשלב זה בבית. החשש הגדול אצל ההורים הוא שמאחר ומביאים את האוכל מהבית, ייכנסו לגןן מאכלים שיכולים לסכן את ילדיהם.
בעיה נוספת, שהיתה הבוקר זה בנושא אישור הבריאות שהיו צריכים להביא ההורים. בתחילה פרסמה העירייה שהיא עושה טופס מקוון, אך הפיקוח של משרד הבריאות לא אישר זאת וההורים התבקשו לחתום על האישור ששלחה להם הגננת. חלק מההורים שאין להם מדפסת, הביאו אישור ידני שלא היה תקין ולכן נאלצו למלא מחדש את הטופס בבוקר, דבר שייצר התקהלות בכניסה לחלק מהגנים.

מלשכת דובר העירייה נמסר "החשש לגבי הילדים האלרגניים הוא ברור ומובן אך יחד עם זאת כל הסייעות הרפואיות חזרו לעבודה והן צמודות לילדים ופועלות על פי ההנחיות. בנוסף, חודשו השלטים והאזהרות להורי הגנים. גורמי האגף לגני ילדים ימשיך ללוות את הצוותים החינוכיים ולתת מענה בהתאם לנדרש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. רוחה

    בזיון גרינברג היה צריך לדאוג יוצר חשוב מהשטות של משאית המוזיקה וכן
    וגם יכל לממן בימים שאין גן לגרושות וחד הוריות שמרטפ על חשבון העיריה ולא 80 שקל ליום למי שככה קשה ויש 2 ילדים לא עשה כלום

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר