גינת הגבעה בכפר גנים ג'. צילום פרטי
גינת הגבעה בכפר גנים ג'. צילום פרטי

"הילדה רעדה מפחד". טענות על יחס פקחים ושוטרים אל נערים. המשטרה והעירייה: "הם נהגו כשורה"

תושבת מכפר גנים ג' טוענת שפקח התנהג באגרסיביות אל בתה בת ה-15 ואל חבריה בגינה בכפר גנים ג', צילם אותם ועיכב אותם. בעירייה טוענים שהחבורה הרעישה, דבר שהנערים מכחישים

פורסם בתאריך: 8.7.20 19:29

תושבת המתגוררת בשכונת כפר גנים ג', פרסמה אתמול (שלישי) פוסט כואב וכועס על כך שבתה בת ה-15 וחבריה, שחזרו בלילה הביתה עם חברים נעצרו לטענתה באופן אגרסיבי על יד פקחים כאשר עברו בגינת הגבעה בשכונה (גן יוסף נקר). האם טוענת כי הפקחים צילמו את הנערים ממספר זוויות ודרשו מספר תעודת זהות, על מנת לשלוח להם דוח הביתה. לטענת התושבת, מדובר בנערים שבסך הכל ביקשו לחזור הביתה ועברו דרך הגינה, שמהווה את הדרך היחידה שמקשרת בין הבתים.

"הבת שלי ילדה שמחה בדרך כלל, אבל במקרה הזה היא חזרה הביתה רועדת מפחד, כי עיריית פתח תקווה, או המשטרה, לא ממש ברור, החליטה שזה בסדר להפחיד קטינים שמנסים לחזור הביתה מבילוי בחופש הגדול", כתבת האם בפוסט. "הערב, היא הלכה לבית חברתה, לצפות בהישרדות עם מספר חברים. מכיוון שהילדה יודעת שהיא צריכה לחזור הביתה עד 12 בלילה, ושאסור לה בשום פנים ואופן להסתובב לבד, מוסכם תמיד שהבנים מלווים אותה הביתה, כמו את שאר הבנות בחבורה. זה בדיוק מה שקרה הערב. בעודם צועדים דרך הגינה הציבורית, שמהווה את הדרך היחידה שמקשרת בין הבתים. פתאום, מאמצע שום מקום קפצו עליהם שני פקחים (הילדה בבהלה אמרה "שוטרים", אך מתחקור שלי כנראה לא היו עם מדים של שוטרים, לא ממש ברור עד לרגע זה) באגרסיביות הורו לחבורה לא לזוז מהמקום, הושיבו אותם על ספסל, ובלי שום הסבר התחילו לצלם אותם ממספר זוויות!!! (קטינים!) ולדרוש שיזדהו בשם ואת מספר תעודת הזהות שלהם. שוטר/פקח א' הזין את הפרטים לטאבלט בעוד שוטר/פקח ב' התקשר למוקד למסור את תעודות הזהות ולקבל אישור (לא ברור על מה, אולי סתם כחלק מהצגה). יש לציין שכולם בלי יוצא מהכלל היו עם מסיכות כך שלא בזה מדובר. הבנות התחילו לבכות, ובקשו להתקשר להורים, התגובה היתה שאסור להם לזוז ודו"ח על סך 450 שקלים ישלח בדואר. הבנים שהיו קצת יותר אמיצים, הצליחו להוציא מילה, שאלו על מה הדו"ח, וניסו להסביר שהם בסך הכל הולכים הביתה", היא כותבת ומוסיפה בפוסט: פקח/שוטר א' שכנראה התנדב לשחק את השוטר הרע, הפטיר בתגובה שהם מפריי חוק, מכיוון שהם מסתובבים בגינות לאחר השעה 10 בלילה. כל הניסיונות להסביר שהם לא ישבו בגינה, בטח לא שתו אלכוהול לא עישנו לא עשו רעש, אלא היו בדרך הביתה, נתקלו בחומה ובתגובה: "הדו"ח בדואר". הדבר נעשה באגרסיביות מוחלטת תוך כדי הפחדת החבורה, שחזרה לבתים רועדת מפחד ועם תחושה שהם עבריינים".
בשיחה עם מלאבס ברביעי בבוקר הוסיפה האם: "זו תחושה נוראית, אני לא ישנתי כל הלילה והבת שלי לא הפסיקה לרעוד בכל הגוף, היא ממש נפגעה מהצורה שהתייחסו אליה. אני לא הצלחתי להבין למה התנהגו לילדים בצורה כזו. חשוב לי להדגיש שאני בעד הגברת האכיפה וטוב שיש פיקוח עירוני, אבל המחלוקת היא על הדרך שזה נעשה, על הברוטליות וחוסר שיקול הדעת. לא נתנו להם להתקשר להורים, התחילו לצלם אותם ללא כל אישור ובסך הכל מדובר בילדים טובים. הבת שלי סיפרה לי שהגינה הייתה מלאה ילדים ושהם עברו בגינה, פתאום הם ראו ילדים שמתחילים לרוץ ולברוח, הם לא הבינו למה ואז עצרו אותם. הפקחים שאלו ילדים נוספים שהיו במקום בני כמה הם וכשהם ענו 11, הם שחררו אותם. כשהם ניסו להבין למה חלק משחררים וחלק לא, נאמר להם שמתחת לגיל 14 לא עוצרים ילדים. אחרי שפרסמתי את הפוסט, קיבלתי המון תגובות בפרטי ואנשים כתבו לי שגם לילדים שלהם קרה אותו דבר ומסתבר, שזה בעיקר בגינה בכפר גנים".

מלשכת דובר העירייה נמסר: "מתחקור האירוע עולה כי השוטר והפקח נהגו כשורה ופעלו כמתבקש כדי למנוע הפרעה למנוחת השכנים. מדובר בגינה אשר לגביה מתקבלות במוקד העירוני תלונות רבות על כך שבני נוער יושבים בה בלילות ומרעישים. כמו כן, יש בגינה שלט שמורה על איסור שהייה במקום לאחר השעה 22:00. בני הנוער נמצאו בגינה לאחר חצות כאשר חלקם ישובים על המתקנים, מדברים בקול רם ומאזינים למוסיקה. הצוות שהגיע למקום בעקבות התלונות, הזדהה בפניהם וביקש מהם לשבת עד אשר יעלו את פרטיהם במסוף המשטרתי. בהתאם לכך, הצוות הסביר לבני הנוער על מהות העבירה ובישר להם כי הדו"ח יישלח לביתם. נציין כי לאורך כל האירוע לא נרשמה התנגדות מצד בני הנוער ובוודאי שלא הופעל כוח מצד גורם כלשהו. עיריית פתח תקוה תמשיך לאכוף את מטרדי הרעש בגנים הציבוריים ותבטיח כי מנוחת התושבים לא תפגע".

ממשטרת ישראל נמסר: "לאחר קבלת מספר דיווחים למוקד המשטרה והמוקד העירוני בגין הקמות רעש בגינה ציבורית בפ"ת, הגיע צוות של השיטור העירוני ופגש בחבורת נערים ונערות. לאחר שהפקח זיהה את כולם נמסר להם כי יישלחו להם דו"חות בגין הקמת רעש. בשום שלב של המפגש בין הנערים והנערות לבין צוות השיטור העירוני לא היה חריג, בוודאי שלא בהתנהגות הנערים והנערות. צר לנו כי שמם הטוב ועבודתם הנאמנה של שוטרים ופקחים נפגע על לא עוול בכפם וללא הצדקה. משטרת ישראל תמשיך לפעול בנחישות לשמירה על מרקם חיים תקין ותטפל בדיווחי הקמות רעש למען תושבי העיר".

האם ביקשה להוסיף: "על פי בדיקה עם הילדים, הם היו בסך הכל עשרה, ואת המוזיקה השמיעה חבורה שברחה. לטענת הילדים, הפקח לא הזדהה שזה אסור עפ"י החוק והושיב אותם בכוונה בסוף ביחד על המגלשה כדי לצלם את כולם ביחד". עוד אמרה האם: "על השלט כתוב שאסור אחרי שעה 11 לעשות רעש, כלומר מוזיקה רועשת, בשום מקום לא כתוב שאחרי השעה עשר אסור לשהות בגינה". עוד היא אמרה כי הפקח עיכב אותם מעל חצי שעה, כאשר לטענתה החוק לא מאפשר לדבר עם קטין ללא נוכחות הורים יותר מרבע שעה בלבד ואסור פנים ואופן לצלם את הילדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. בן

    חוצפה לעקב ילדים ולתת להם דוח לא יעלה על הדעת לרשום דוח לקטין אם ככה עיריית פת מתנהגת לילדים כנראה שיש לנו מה לדאוג כמובן שצריך לפנות לבית המשפט כי הדוח לא חוקי יגיע הדוח נדע מה לעשות ראש העיר אתה במבחן

  2. Poli

    כל הכבוד לפקחים רק ככה ילמדו גם בגינה שבנווה גן במבצע דקל כל לילה ולילה חוזרת תופעת בני נוער שמרגישים דופקים על הפחים משתוללים צועקים צווחים משמיעים מוזיקה ולא מתחשבים , בדיירים הגרים בסמוך אתם ההורים שהילדים שלכם מהוים מטרד אתם ישנים טוב בלילה? גם אנחנו רוצים לישון טוב בלילה כל הכבוד לשיווק על האכיפה אולי באמת שאותם הורים שמתלוננים על הפקחים תסבירו לילדים על להמנע. ממחקרים כאלו

  3. גלוריה

    אוי..נו, באמתתת!!! האמא מיתממת.. בטח הבת שלה הרעישה באופן שהרעיד את כל השכונה!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר