שני דעבול עם עובדת שניידר רינה הדר וילדיה. צילום: הילה פרנקל
שני דעבול עם עובדת שניידר רינה הדר וילדיה. צילום: הילה פרנקל

פרויקט מרגש: חניכי תנועות נוער בעיר מפעילים בהתנדבות קייטנות לילדי עובדי בתי החולים

הקייטנות מהן נהנים כ-200 ילדים מופעלות על ידי 25 מתנדבי שנת שירות ומדריכים צעירים מהנוער העובד והלומד

פורסם בתאריך: 11.10.20 17:54

קייטנות לילדי העובדים של מרכז שניידר לרפואת ילדים והמרכז הרפואי רבין – בילינסון השרון, החלו לפעול עבור כ-200 ילדים, על ידי 25 מתנדבי שנת שירות ומדריכים צעירים מהנוער העובד והלומד, שהתגייסו כדי לאפשר לעובדים להתפנות לעבוד בראש שקט גם בתקופת הסגר. הקייטנות מתקיימות בשיתוף עם הנהלות המרכזים הרפואיים.
הקייטנות פועלות במהלך השבוע בין השעות 07:00-16:00 ומיועדות לילדים בגילאי 3-12. בכל קבוצה יש עד 8 ילדים ו-2 מדריכים קבועים ולכל שלוש קבועות יש רכז מוביל קבוע. הפעילות מתקיימת בשלושה מוקדים: במרכז הדרכה של כללית, בחטיבת רשיש ובבית הספר נווה עוז. הפעילות מתקיימת תחת הנחיות משרד הבריאות באופן מלא, תוך הקפדה על מרחק שני מטר, עטיית מסכה וללא התקהלויות. רכזי הקייטנות הם חברי תנועות הבוגרים  המחנות העולים, דרור ישראל – תנועת הבוגרים של הנוער העובד והלומד, וכן בוגרי תנועות השומר הצעיר ותרבות.
עדן דוחובני (17), מדריכה בקן "החורשה" של הנוער העובד והלומד, שמדריכה בקייטנה לילדי שניידר, מספרת: "אנחנו קבוצת מדריכים ורכזים מהנוער העובד והלומד, מגיעים כל בוקר לעשות קייטנה לילדי העובדים של שניידר, עושים איתם פעילויות חברתיות, ספורטיביות ומלמדות. המטרה שלנו היא שההורים יוכלו לעבוד בראש שקט, כשהם יודעים שיש מי שדואג לילדים שלהם. הדבר שהכי נותן כוחות זה כשההורים אומרים שאנחנו עושים את כל ההבדל".
שני דעבול (22), רכזת בנוער העובד והלומד בפתח תקווה וחברת דרור ישראל בעיר: "זאת זכות ענקית לסייע לצוותים הרפואיים בתקופה הזו, ואני מאוד גאה בבני הנוער מהתנועה שנרתמו לפרויקט. בתקופה המאתגרת שאנחנו נמצאים בה, זה לא מובן מאליו בכלל. אין על הנוער של פתח תקווה".
הפרויקט שנקרא "לב פועם" פועל כעת במעל ל–30 בתי חולים ומוסדות חיוניים ברחבי הארץ עבור כ-2,000 ילדי עובדים חיוניים, ומופעל על ידי חמ"ל משותף לגופים מינהל חברה ונוער – המשרד להשכלה גבוהה ומשלימה, איגוד אכסניות הנוער (אנ"א), רשות החירום הלאומית (רח"ל), תנועות הנוער, הסתדרות החלוצה – המאגדת את תנועות הבוגרים, משרד הבריאות, השלטון המקומי ופיקוד העורף.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר