בדיקת קורונה. צילום אמיל סלמן
בדיקת קורונה. צילום אמיל סלמן

בדיקות לכל התלמידים בבתי הספר פעם בשבוע: האם זה יקרה בקרוב בפתח תקוה? ומה חושבים ההורים?

פתח תקוה עשויה להשתתף בתכנית מגן חינוך, שמטרתה לקטוע את שרשרת ההדבקה בכל בית ספר מייד בתחילתה. על פי התכנית, התלמידים ואנשי הצוות ייבדקו אחת לשבוע, בכפוף להסכמת ההורים. אז האם תושג ההסכמה הדרושה של מחצית מההורים? בינתיים הדיעות חלוקות

פורסם בתאריך: 3.12.20 15:24

האם פתח תקוה תשתתף בפיילוט של תכנית 'מגן חינוך' שיתקיים במספר ערים ברחבי הארץ? בימים האחרונים קיבלו הורים רבים בבתי ספר ברחבי העיר הודעה אשר מעדכנת אותם על האפשרות ובודקת האם יסכימו לכך. מדובר בתכנית שמטרתה לנסות ולהשאיר את מערכת החינוך פתוחה גם אם תהיה עלייה בתחלואה ויוטלו הגבלות חדשות. על פי התכנית יבוצעו בדיקות קורונה לתלמידים ולאנשי הצוות אחת לשבוע. לצורך כך נדרשת הסכמת ההורים בכתב.
בשלב הזה הבדיקות עדיין לא יוצאות לדרך, אלא מדובר במידע ראשוני שהועבר להורים. הבדיקה תיעשה כאמור אחת לשבוע וכיתה שכל תלמידיה יהיו שליליים תוכל להמשיך ללמוד. אם אחד התלמידים יהיה חיובי, הכיתה תצטרך כמובן להיכנס לבידוד. בשכבות שבהן לומדים בקפסולות ההתייחסות תהיה לכל קפסולה כאל כיתה. על מנת להתחיל את התכנית בבית ספר מבוים דרושה הסכמה של לפחות 50 אחוז מהורי בית הספר.
במסמך אשר הופץ על ידי משרד החינוך ומשרד הבריאות נכתב שמטרת התוכנית למנוע הידבקות תוך בית ספריות על ידי קטיעת שרשרת ההדבקה מייד בתחילתה הבדיקות אמורות להתבצע בשיטת הדיגום החדשה המאושרת ע״י משרד הבריאות – דיגום עדין, בה  ילדים צעירים נדגמים רק בקדמת האף ובלשון. תלמיד שיסרב להידגם בבית הספר, גם אם הוריו נתנו הסכמתם לכך, לא ייבדק. גם הורים ומורים יכולים לחזור בהם בכל עת מהסכמתם להיבדק. עוד מציינים במשרדי החינוך והבריאות שהתוצאות יתקבלו דרך גורמים מורשים ברשות ודרך אפליקציות קופות החולים כמקובל והם יעשו מאמץ לקבל את הרוב מכריע של התוצאות לפני פתיחת יום הלימודים הבא בבית הספר. "יודגש כי תנאי סף לכניסה לדיגום הינו החתמת כמות משמעותית של הורים ומורים, הקמת משתמש לצפייה בתוצאות ע״י הרשות המקומית ואישור כניסה לפיילוט", נכתב בהודעה.

את הדברים אישר למלאבס מ"מ ראש העירייה וראש מינהל החינוך, רון כץ: "המטרה לדגום את הצוותים והתלמידים על מנת לאפשר את המשך התקין של הלמידה ולדאוג לבריאותם של הצוותים והתלמידים. המהלך יעשה בתאום משרד הבריאות ו-ועדי ההורים ויאפשר לנו להמשיך ולהפעיל את מוסדות החינוך".
בינתיים הדעות אצל ההורים חלוקות, לא מעט הורים הודיעו כבר שלא יסכימו שילדיהם ייבדקו אחת לשבוע. "אני לא מתכוונת לאשר בדיקה לבן שלי, מבחינתי שיישאר בבית וימשיך ללמוד מהזום", אומרת אמא לתלמיד באחד מבתי הספר בעיר. אחרת מוסיפה: "כשאני חושבת על כך, לבת שלי ביסודי אין צ'אנס שאאשר, לגבי הבת בתיכון, עדיין לא החלטתי, רק המחשבה שכל שבוע יצטרכו לעשות לה בדיקה, לא ממש נעימה לי ובכלל, לא הגיוני שהילדים שלנו יהפכו להיות שפני ניסיונות".
גם מנהלי בתי הספר לא ממש חושבים שזה ייצא לפועל. "אני לא חושבת שניתן יהיה להשיג הסכמה של רוב ההורים", אומרת אחת המנהלות, "אנחנו אמורים לקבל על כך תדרוך בהקדם, אבל בינתיים ממה שאני שומעת, לא מעט מנהלים לא מאמינים שיתקבלו אישורים ממספיק הורים".

מנגד יש הורים שבעד. "ברגע שבכיתה יימצא ילד חיובי לקורונה, אפשר יהיה לעצור את שרשרת ההדבקה", אומרתאחת האמהות, "אני מבינה את החשש של ההורים, אבל לדעתי זה נובע בעיקר מפחד ומכך שהם לא ממש מבינים איך זה יפעל".
אנה נבות, יו"ר הנהגת ההורים העירונית, אמרה: "מדובר בפיילוט שמינהל החינוך בפתח תקוה רוצה ליישם ולכן חשוב לנו ליידע את ההורים ולתת מידע לפני שיתקיימו בדיקות בבתי הספר. צריך להבין שיש להבדיל בין שיטת הבדיקה לילדים ביסודי לבין בדיקה של נערים בתיכון. כמו כן, חשוב שהורה שאינו מאשר בדיקה ידע שזכאי שלא להשתתף בפיילוט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. ם

    אל תתנו לזה יד אחר כך יעשו לילדכם בדיקות כל שלושה ימים ויותר אל תסכימו לחיסונים ובדיקות
    הורים שרוצים לעשות חיסונים ובדיקות קורונה לילדהם
    שיעשו להם בקופת חולים
    בית ספר זה רק ללימודים בלבד

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר