לֻאַי אלשריף

מפגש היסטורי: תלמידי תיכון מפתח תקוה עם אושיות רשת מהאמירויות ומבחריין

במפגש השתתפו תלמידי מגמת ערבית מתיכון גולדה, שגילו להפתעתם שאחד מהשותפים שלהם למפגש גילה בבדיקה DNA שיש לו שורשים יהודיים

פורסם בתאריך: 25.2.21 20:44

תלמידי מגמת ערבית בתיכון גולדה, בהנהלת ירדנה כהן, נפגשו בזום עם שתי אושיות רשת מאיחוד האמירויות ומבחריין, ביוזמתה של רכזת המגמה מורן טל. התלמידים נפגשו עם לֻאַי אלשריף, בלשן וחוקר המורשת היהודית-ערבית שמגיע במקור מהעיר ג'דה בסעודיה, ומבלה כיום את חייו על קו איחוד האמירויות – בחריין ועם ד"ר מאג'ד אלסראח, מומחה למדיניות ציבורית ולחוק הבינלאומי מאיחוד האמירויות. את המפגש פתחה מנהלת בית הספר ירדנה כהן, שבירכה את האורחים בערבית ובאנגלית ובמהלך המפגש הציגו השניים את עצמם וסיפרו על הקשר שלהם לשפה הערבית, לישראל וליהודים.

במהלך המפגש סיפר לֻאַי אלשריף לתלמידים על כך שהיו לו הרבה סטריאוטיפים בנוגע ליהודים שנשברו לפני כ-12 שנים כשנפגש עם יהודים ממוצא תימני בצרפת, והם לימדו אותו על ישראל ועל מנהגי היהודים. הוא גם ציין שחשוב היה לו ללמוד ולדעת עברית מכיוון שהוא מאמין בנביאים שקדמו למוחמד, ובהם גם נביאי ישראל כמו משה, יהושע, שמואל, אליהו וכד' וברגע שיגיע לביקור בישראל, הוא מתכנן לסייר כאן במקומות שבהם היו הנביאים.
ד"ר מאג'ד אלסראח, שיתף בחוויותיו מביקורו הראשון בישראל שערך בזמן חנוכה, מקבלת הפנים החמה של הישראלים ומיופיה של ישראל, דברים שהיה לו חשוב לחשוף ולשתף ברשתות החברתיות לאנשים במפרץ. גם הוא סיפר שחשוב לו ללמוד עברית ובמיוחד מאז הסכמי השלום ולאור הקרבה והדמיון שלה לשפה הערבית.  מאג'ד אף חשף כי גילה בבדיקת DNA שערך בשנת 2018 שיש לו מעל 20% שורשים יהודיים.

מורן טל, רכזת מגמת ערבית בתיכון גולדה במפגש

ד"ר מאג'ד אל סראח

בהמשך התקיים שיח פתוח עם התלמידים שהפנו אליהם שאלות, כמו למשל כיצד ניתן לשפר את התדמית של ישראל והיהודים בעולם כדי שכולם ידעו את האמת, כפי שמאג'ד ולאי יודעים היום. ירדנה כהן אמרה: "זה היה מפגש ייחודי, מרענן ומרתק. התלמידים מאוד התלהבו להכיר אנשים שעד לא מזמן לא יכולנו לדמיין בכלל שיהיה לנו שיח איתם, חלום שהיה רחוק כעת התגשם".

מורן טל אמרה: "אני מאושרת שנפלה בחלקי הזכות לארגן ולקיים מפגש ראשון מסוגו בין תלמידי המגמה לחבריי במפרץ. מפגש זה איפשר לתלמידים להכיר באופן בלתי אמצעי אנשים מובלים מאיחוד האמירויות ובחרין, לדבר איתם, לשמוע אותם מדברים בעברית וללמוד מהם ערבית, ולהבין עד כמה חשוב ללמוד את השפה הערבית. זו הייתה חוויה יוצאת דופן ומרגשת ואמשיך לחשוב על דרכים נוספות להפוך את מגמת ערבית בתיכון גולדה לנושאת הדגל של חיבורים מעין אלה".

ראש העירייה רמי גרינברג: "אני מברך על היוזמה החינוכית והערכית המבורכת שקידמו בתיכון גולדה. מעבר לעניין הפורמלי, שיח מקדם ושותפות איתנה בין אזרחי המדינות הוא שיביא את השלום האמיתי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר