בית ספר רעות צילום פרטי

מחסור חמור בבעלי תפקידים, חצר מוזנחת: דאגה גדולה אצל הורי בית ספר רעות

בבית הספר לחינוך מיוחד קיים מחסור בבעלי תפקידים קריטיים להתפתחות הילדים, כמו קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק ועוד

פורסם בתאריך: 7.10.21 08:27

דאגה בקרב הורי בית ספר "רעות" לחינוך מיוחד בפתח תקוה: בית הספר נמצא בקשיים והתלמידים אשר מאובחנים על הספקטרום האוטיסטי, הם הנפגעים העיקריים. לטענת ההורים' עם פתיחת שנה"ל תשפ"ב התבשרו כי קיים מחסור גדול של כוח אדם בבית הספר, בין היתר של קלינאיות תקשורת, מרפאות בעיסוק, מנתחת התנהגות ועוד. בשל כך בין היתר קוצרו ימי הלימוד בחופשות החגים. ההורים טוענים כי בנוסף לכל, חצר בית הספר מוזנחת וזקוקה לריענון.

בשיחה עם מלאבס, סיפרה אחת האמהות בבית הספר: "חלקנו הגענו לבית הספר מכיתות תקשורת בחינוך הרגיל, מתוך הבנה שלבתי ספר לחינוך מיוחד ובפרט לבית ספר 'רעות', יש את האפשרות לתת את המענה הנכון והמלא לילדי החינוך המיוחד. אבל כעת עולה השאלה – במה עדיף בית הספר אם לא מתאפשרים בו הטיפולים הפרא-רפואיים להם הילדים זקוקים?"

לדבריה, כתוצאה מקיצוץ בכוח אדם גם הלימודים בחופשות החגים נפגעו. "בסוכות למשל, הילדים היו אמורים לקבל ימי לימוד מלאים עד השעה 16:30. אבל בגלל המחסור בכוח האדם הלימודים הסתיימו בשעה 14:00. אלו ילדים אוטיסטים בתפקוד נמוך ובינוני, שמאוד זקוקים לשגרה הזו ולא מקבלים את המענה".

הורי התלמידים בבית הספר פנו לראש העירייה, רמי גרינברג, בבקשה שיתערב. במכתב שכתבו ההורים ציינו: "אנו הורי ביה"ס מבקשים עבור ילדינו היקרים הזקוקים לצרכים מיוחדים את המקום הטוב ביותר לקידומם הרגשי והטיפולי… הטיפולים הנדרשים להם והסביבה הלימודית קריטית להתפתחות שלהם. צוות ביה"ס מסור, מקצועי ואוהב אך אינו יכול לקדם את הילדים ללא כוח אדם ועם ציוד ש'אבד עליו הכלח'".

עוד כתבו ההורים כי הם מודאגים, שכן מדובר בשנים קריטיות שישפיעו בין היתר על שילובם של הילדים בחברה. "ילדים בעלי לקות תקשורתית הינם בעלי סף גירוי נמוך ומתקשים לשמור על וויסות ונדרשים לתמיכה והתאמות בסביבה בה הם שוהים בכלל ובסביבה הלימודית בפרט. קשה לנו ההורים להמשיך בשגרת היום-יום, אנו מודאגים מאוד לקידום ילדינו הרכים אשר נמצאים בשנים קריטיות לצמיחתם" ציינו.

מעיריית פתח תקוה נמסר בתגובה: "בית ספר רעות מספק מענה פדגוגי מקצועי ל- 79 תלמידות ותלמידים הנמצאים על הרצף האוטיסטי ונחשב לבית ספר ותיק ואיכותי. בכל הקשור לצוות הפרא רפואי הנושא מטופל על ידי משרד החינוך ובכל הקשור לסייעות ותומכי הוראה, אכן קיים פער בבית הספר, כפי שקיים לצערנו בחלק ניכר מבתי הספר בארץ ואנו עושים מאמצים רבים לגייס כוח אדם מתאים. בנושא החצר, בית הספר מתוחזק באופן שוטף, משפצים ומחדשים ככל הנדרש".

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בית הספר מספק מענה פדגוגי מקצועי לתלמידים ולתלמידים הנמצאים על הרצף האוטיסטי. לצערנו אכן ישנו מחסור של כוח אדם מקצועי ונעשים מאמצים גדולים כדי לגייס את האנשים המתאימים. צוות בית הספר מיומן דיו ונותן את המענים הזמניים המתבקשים. נושא החצר והתחזוקה מתבצע בשוטף על ידי הרשות המקומית ומתחדש ככל שנדרש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר