ילד שסבל מאלימות בבית הספר

חשש לסדק בזרוע, סימני חניקה: מקרה אלימות קשה בבית ספר בפתח תקוה

אם לילד בן 11, תלמיד בית ספר יסודי בעיר, מספרת על אלימות שחווה בנה בבית הספר, שהגיעה לשיאה אתמול

פורסם בתאריך: 10.11.21 17:16

מקרה בריונות בפתח תקוה: הורי תלמיד בבית ספר קיבוץ גלויות טוענים כי בנם מפחד להגיע לבית הספר וחווה אלימות מילולית ופיזית מצד תלמידים בכיתתו. לדברי ההורים, אתמול, רביעי, אירע מקרה חמור במיוחד במהלכו הוכה בנם על ידי שני ילדים ומכשיר הטלפון הנייד שלו רוסק. "הילד סובל מחבלות רבות בכל חלקי גופו, עם חשש לסדק בזרוע יד שמאל, סימני חניקה על הצוואר, כאבים עזים בארובת העין, צלצולים באוזן שמאל כתוצאה מחבלה מכוונת בראש, ומכשיר הסלולר שלו רוסק לחלוטין",אומרת אימו.

בשיחה עם מלאבס מסבירה האם את שאירע: "אתמול בשעה 10:50 הוא הותקף על ידי שני ילדים בבית הספר. אחד מהם נוהג באלימות מכוונת כלפי בני, מזה שנים", היא אומרת, ומציינת כי רק לפני שנה בנה אזר אומץ וסיפר לה ולאביו את שעובר עליו בבית הספר. "מאז התרענו שוב ושוב בפני צוות בית הספר, בפני מספר גורמים, על מקרי האלימות המתגברים ועל החשש של בננו להגיע לבית הספר. אך בבית הספר טענו בתוקף כי הכל בשליטה".

לדברי האם, אתמול כאשר הגיעה לאסוף את בנה מבית הספר, אותו ילד שנוהג כלפיו באלימות, לכאורה, עמד וקילל אותה ואת בנה לעיני הצוות החינוכי. "הוא פשוט עמד שם וקילל אותנו בנוכחות מנהלת בית הספר ובנוכחותן של סייעות הכיתה. הוא מסית ומשתמש באלימות נגד הבן שלנו ובית הספר אינו מטפל בדבר. אנו דורשים שתהיה פה התערבות מיידית על ידי כל הגורמים הרלוונטיים", היא מפצירה.

מה מצבו כעת?
"הוא מאוד מפחד להגיע לבית הספר ובטוח שיגיעו אלינו הביתה לפגוע בו. עד כדי כך. מצד אחד אני חוששת לחייו, אך מצד שני מנסה להראות לו שהכל בטיפול ושלא יפחד".

אלימות בבית הספר, הטלפון המנופץ של התלמיד צילום פרטי

בעקבות האירוע, שיגרה האם מכתב בהול אל שרת החינוך, מנהלת בית הספר, מנהלת אגף החינוך היסודי בעירייה, מנהלת לשכתה, מנהלת מחוז תל אביב במשרד החינוך והמפקחת, ולמכתב צירפה תמונות של החבלות שנגרמו לבנה. "אני לא מצליחה להבין את השנאה וההסתה הזו, אלה ילדים בני 11", מציינת האם, "האירוע שקרה אתמול הוא חמור מאוד ואנחנו מתכוונים להגיש תביעה נגד כל הגורמים הנוגעים בדבר על נזקי גוף, וככל שהחוק מאפשר, גם נגיש תלונה במשטרה".

מדוברות העירייה נמסר: "מבדיקה ראשונית מול מנהלת בית הספר עולה תמונה שונה מהטענות שהועלו. בכל מקרה, גורמי הרשות יתחקרו את המקרה לעומק מול בית הספר ומשרד החינוך האמון על הטיפול בנושא, וככל שתידרש התערבות נוספת – לא נהסס מלעשות זאת. העירייה תמשיך לפעול בכל הכלים העומדים לרשותה כדי למנוע תופעות של חרמות ואלימות בתוך מסגרות החינוך בעיר".

ממשרד החינוך נמסר: "משרד החינוך לא יסבול גילויי אלימות בבתי הספר ויעשה כל שניתן כדי למגרם. מפקחת משרד החינוך החלה לבדוק את הטענות ובימים הקרובים תיערך פגישה עם ההורים בשיתוף כל גורמי הטיפול במטרה לגבש דרכי טיפול".

אם של אחד הילדים המעורבים בקטטה, מציינת כי לא מדובר באלימות חד צדדית כפי שטוענת האם השנייה, אלא בהתרחשות הדדית שכללה בין היתר גם את בנה. "במשך שנה שלמה הילדים סובלים מאלימות של אותו הילד כלפיהם. הילד הרביץ לשני הילדים האחרים, אחד מהם הוא בני. הם ביקשו ממנו מספר פעמים להפסיק ולבסוף התגוננו והחזירו לו. וכעת מאשימים אותם שלא בצדק", אומרת האם ומוסיפה כי באותו יום בנה והחבר נקלעו לעימות מתמשך עם הילד: "זה התחיל בהפסקה כשאותו הילד זרק עליהם מקלות. הילדים ביקשו ממנו מספר פעמים להפסיק, אך הוא המשיך. בהמשך הבן שלי לקח את אחד המקלות שנזרקו עליו וזרק אותו בחזרה על הילד. בצלצול הם נכנסו לשטוף ידיים, אז הילד לקח את הסבון וזרק אותו על בני, שהתעצבן מכך ואז אותו ילד החל להרביץ לו. בשלב זה בני התגונן והחזיר וכך היה גם עם ילד נוסף. במהלך הקטטה הטלפון של הילד נפל לרצפה ובני ניסה להרים אותו, כדי שלא יהרס. אך אותו ילד כעס והחל לצעוק ולדחוף את בני ובעט בתיק שלו. בשלב זה בני דחף את הילד הצידה והלך לכיתה. בהמשך, אותו ילד לקח בקבוק מלא במים וזרק אותו על בני ופגע לו באוזן, בתגובה הוא זרק עליו את הבקבוק בחזרה והוא נפתח והילד נרטב. לאחר מכן, כאשר בני החל לאסוף את הציוד שלו כדי לצאת מהכיתה אותו ילד חטף לו את הקלמר, בני תפס לו את היד והוציא ממנה את הקלמר בכוח. ולבסוף כשבני וחברו רצו לצאת מהכיתה אותו הילד קילל אותם. היו שם מורה וסייעת שהיו עדות למתרחש".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר