הפגנת הורי ותלמידי יד לבנים באפריל השנה צילום באדיבות ההורים

"נזק לילדים בנוסף לקורונה": מאבק הורים נגד סגירת בי"ס יד לבנים

העירייה החליטה לסגור את בית הספר ולפתוח במקומו בי"ס אנתרפוסופי. ההורים, שהשביתו את הלימודים: "מגפת הקורונה הותירה נזקים רגשיים לילדים, סגירת ביה"ס תגרום לטלטלה נוספת"

פורסם בתאריך: 28.12.21 08:39

להציל את בית הספר: ביום שישי האחרון השביתו הוריי בית הספר הוותיק "יד לבנים" את הלימודים, לאור ההחלטה הסופית על סגירתו. ההורים שזועמים על המהלך, שכבר נדחה בעבר, מנסים לשנות את רוע הגזרה בכל דרך אפשרית. בין היתר באמצעות השבתת הלימודים וכן באמצעות עצומה שהפיצו בה הם מבקשים מתושבי העיר בכלל ותושבי הסביבה בפרט להתגייס כנגד המהלך.

בעירייה מסבירים את ההחלטה, שהתקבלה בשיתוף עם משרד החינוך, בכך שבשנים האחרונות חלה ירידה בכמות הנרשמים לבית הספר וכן כי ישנו רצון לחזק את החינוך הממלכתי באזור על ידי הקמת בית ספר אנתרופוסופי לכיתות א'-י"ב.

בעצומה שהפיצו הורי בית הספר הם מבקשים: "אל תתנו יד לסגירת ביה"ס יד לבנים! סגירת ביה"ס בתקופה זו בה מגפת הקורונה הותירה נזקים רגשיים לילדים (לדברי נציגי משרד החינוך) בוודאי לא תסייע למצב הרגשי של חלק מהילדים, אלא להיפך סגירת ביה"ס תגרום לילדים לטלטלה נוספת ולמשבר רגשי בניגוד מוחלט לעמדת משרד החינוך".

עוד טוענים ההורים כי טענת העירייה כי אין מספיק תלמידים בביה"ס אינה נכונה "בכוחה של העירייה לשנות זאת בקלות, שכונת כפר גנים א' ושכונת רמת ורבר בפרט מצויות סמוך לביה"ס ונמצאות בתנופת בנייה עצומה, ניכר בעין כי קיימים פרוייקטים רבים של תמ"א 38 ופינוי בינוי בשכונות אלו, דבר אשר יגדיל את מספר התושבים משמעותית ויחייב מענה של שטחים ציבוריים וביניהם בתי ספר לקליטת כלל הילדים העתידיים להתגורר בשכונות הללו. מכאן אין כל היגיון ומקום לסגירת ביה"ס יד לבנים אלא ההיפך הוא הנכון – יש להשאיר ולחזק את ביה"ס לטובת כלל הציבור וביניהם התושבים הנוכחיים ותושבי העתיד שיגיעו להתגורר בשכונות כפר גנים א' ורמת ורבר ושמירה על מורשת של למעלה מ- 50 שנה".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "ההחלטה על סגירת בי"ס יד לבנים היא בשיתוף משרד החינוך המצביע על קיטון תמידי במספר התלמידים שבגינם למעשה התלמידים בביה"ס מקבלים פחות הקצאות, פחות מורים ופחות תקציבים וזאת לאור העובדה הפשוטה כי בי"ס במדינת ישראל מקבל תקציב לפי מספר התלמידים הלומדים בו. מה עוד שבדיקות שביצענו לא מצביעות על גידול משמעותי באוכלוסייה באזור, בשנים הקרובות.

"לטובת התלמידים והתלמידות, ובאופן מסודר, מושכל ומותאם מתגבשת תכנית לשילוב תלמידי בי"ס יד לבנים הוותיק במסגרות מתאימות ואיכותיות בסביבה הקרובה. במקביל וללא קשר ומתוך מגמה לחזק את החינוך הממלכתי באזור ייפתח במקום בית ספר ייחודי בשיטת הלימוד האנתרופוסופי בו ילמדו תלמידות ותלמידים מכיתה א' ועד יב'. בית ספר ייחודי זה ייתן מענה לתלמידים רבים המעוניינים ללמוד בגישה חינוכית זו. הקמת בתי ספר יחודיים מחזקים את מערכת החינוך בעיר ואת כלל האוכלוסייה בפתח תקוה. תלמידות ותלמידי יד לבנים שירצו ללמוד בביה"ס האנתרופוסופי יוכלו כמובן להשתלב בו".

ממשרד החינוך נמסר כי: "משרד החינוך נענה לבקשת העירייה לסגור את בית הספר בשל ירידה מתמשכת במספר הנרשמים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר