מתנדבי בית המתנות של יאיר
מתנדבי בית המתנות של יאיר צילום פרטי

תבואו עם משחקים לילדים: השבוע יתקיים הלילה הלבן של בית המתנות של יאיר

את בית המתנות הקימה מירב הולנדר, בעקבות אשפוז ממושך של בנה לאחר שטבע בבריכה ביתית. כיום המקום מחלק ל-22 בתי חולים ברחבי הארץ משחקים ומתנות שנתרמים על ידי הציבור. שיא הפעילות הוא הלילה הלבן שמתקיים פעם בשנה

פורסם בתאריך: 21.12.22 08:18

מחר, יום חמישי (22.12), נר חמישי של חנוכה, יחגגו בבית המתנות של יאיר ברחוב הביטחון 4 בעיר את הלילה הלבן המסורתי (מחמש אחר הצהרים ועד אחת בלילה). בלילה הזה קוראים אנשי בית המתנות לציבור הרחב לפתוח את הלב ולהגיע למקום עם משחקי קופסה חדשים. בבית המתנות דואגים מצדם לאווירה שמחה וטעימה. אגב, מי שרוצה יכול להגיע בפיג'מה כי בכל זאת מדובר בלילה לבן.

למי שלא מכיר, נספר בית המתנות של יאיר הוא בית שמלא בצעצועים ומשחקים חדשים ומאחוריו עומדים מירב הולנדר הנמרצת וצוות המתנדבים הנמרצים שלה. המקום הוקם לפני תשע שנים בעקבות מה שקרה ליאיר, בנה של הולנדר. "כשיאיר היה בן שנה ושלושה חודשים הוא טבע בבריכה בחצר הבית", מספרת הולנדר. "הוא נשאר בחיים בנס גדול אבל עם פגיעה מוחית מאוד קשה. יאיר היה מאושפז בשניידר שלושה חודשים. נדהמתי לגלות שם כמות של חסד ונתינה, עם ישראל במיטבו. בין השאר, עברה שם מתנדבת עם עגלה של משחקים וצעצועים וחילקה לכל ילד מתנה. זה מאוד ריגש אותי".

בית המתנות של יאיר, צילום פרטי

בית המתנות של יאיר, צילום פרטי

כשיאיר השתחרר, הולנדר החליטה שגם היא רוצה לתת משהו לקהילה בחזרה. הולנדר: "באתי לעמותת ילדים שלנו בשניידר ושאלתי איך אני יכולה לעזור. הם אמרו שיש להם חדר מתנות אבל שהוא כבר די ריק. הבטחתי שאדאג למלא אותו. כתבתי הודעת ווטסאפ שיש חדר קסום בשניידר ושאני מבקשת עזרה למלא אותו עם מתנות חדשות. שלחתי את זה בסך הכל לחמש קבוצות וקרה משהו לא נורמלי. ההודעה נהייתה ויראלית וכל מי שקיבל אותה העביר לעוד אנשים. כבר למחרת הגיעו אנשים לשניידר עם צעצועים ומשחקים ותוך יום החדר התמלא. כך זה נמשך לאורך ימים רבים עד שבשניידר פשוט ביקשו שאעצור את ההודעה הזאת".

 

לבעלה של הולנדר יש עסק ברחוב הביטחון ובדיוק באותו זמן התפנתה הקומה מתחתיו. בני הזוג החליטו לקחת את הקומה הזו עבור הצעצועים והמשחקים העודפים וכך נולד בית המתנות, מקום מזמין שצבוע בצבעים עליזים וצבעוניים ובו מאוחסנות גם המתנות. הולנדר שאלה את שניידר אם הם מסכימים שהיא תספר על חדר המתנות שלהם גם לבתי חולים אחרים (באותה עת רק להם היה כזה חדר) והם נתנו לה את ברכת הדרך. היא נסעה לכל בתי החולים בארץ וסיפרה להם על כך ואף הקימה קבוצת ווטסאפ ייעודית עם צוותים רפואיים, בה הם כותבים לה מהי רשימת המתנות הנדרשת (כמות, גיל ומין) והיא דואגת לצוות מתנדבים שמכין את המתנות לפי רשימה ושם בארגז ייעודי לאותו בית חולים. חברת מדיקל ג'ונסון עושה את השינוע בהתנדבות.

מי מגיע לבית המתנות?
"קודם כל צוות המתנדבים. בראשם לין מסיקה זלצר שמתנדבת 8 שנים, מאז שהייתה תלמידת תיכון.  מהתיכון. היא הספיקה להתגייס, לשרת כמשקית ת"ש, עכשיו היא לומדת שנה שנייה סיעוד וכל השנים מתנדבת במסירות. היא מנהלת את כל שאר המתנדבים שהם סטודנטים ותלמידים. מעבר לכך באות קבוצות וגם משפחות שבהן אחד מבני המשפחה חולה. אנחנו מזמינים אותם לבחור מתנות לכל הילדים, לא רק לילד החולה. באים גם לחגוג ימי הולדת אצלנו, וכחלק מהפעילות של יום ההולדת מכינים מארזים לילדים מאושפזים".

מה המטרה של הלילה הלבן?
"החלטנו לעשות אותו כדי שעוד ילדים יכירו את בית המתנות ויביאו אליו צעצועים ומשחקים. אנחנו מוציאים מארזים פעמיים בחודש ל-22 בתי חולים בארץ. בתקופה האחרונה אנחנו מאמצים גם את בתי החולים לבריאות הנפש ויש דרישה עצומה למשחקי קופסה, כך שאנחנו תמיד שמחים לקבל עוד תרומות. מעבר לכך, אנחנו רוצים שיכירו אותנו. אנחנו מזמינים את הילדים לבוא ולשחק אצלנו, נחמד נעים וכיף אצלנו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר