רמי גרינברג עם נועה לוי ועידו סילוה, המתמודדים על תפקיד יו"ר מועצת הנוער העירונית, צילום דוברות העירייה
רמי גרינברג עם נועה לוי ועידו סילוה, המתמודדים על תפקיד יו"ר מועצת הנוער העירונית, צילום דוברות העירייה

נועה ועידו מתמודדים על ראשות מועצת הנוער העירונית. מה הם מבטיחים?

נועה לוי מתיכון בן גוריון ועידו סילוה מתיכון ברנר יתמודדו בבחירות שיתקיימו בשבוע הבא. "אני יודעת מה זה להיות נוער, בגלל זה אני גם יודעת מה לעשות בשביל הנוער״, אומרת לוי. סילוה: אני בא פחות לדבר, יותר לעשות"

פורסם בתאריך: 6.1.23 08:18

אחרי שכבר סוף סוף הושבעה ממשלה חדשה, אפשר להתפנות גם למערכות בחירות נוספות. ביום חמישי ה-12.1.23 יתקיימו הבחירות למועצת הנוער העירונית בפתח תקוה. על תפקיד היו"ר במקום היו"רית הנוכחית יתמודדו השנה שני מועמדים – נועה לוי, תלמידת כיתה י' מתיכון בן גוריון, ועידו סילוה, תלמיד כיתה י"ב מתיכון ברנר.

המועמדים ייבחרו השנה בכנס מועצות שיתקיים בהיכל הספורט העירוני ברחוב אמסטרדם, בו ישתתפו נציגי מועצת הנוער העירונית ונציגי מועצות תלמידים מכלל בתי הספר העל יסודיים בעיר. מדובר בנציגים שנבחרו בבחירות בבתי הספר שלהם ומייצגים אותם והם אלה שבוחרים מי יהיה יו"ר מועצת התלמידים. את התהליך כולו מלווה ומוביל אגף חברה נוער וצעירים בניהולה של אורטל שוקרון.

נועה לוי פעילה במועצת התלמידים מזה ארבע שנים. היא מייצגת את מרכז הנוער "המחנה". במהלך השנים היא הייתה מזכ"לית המועצה וסגנית היו"רית וצברה לא מעט ניסיון במהלך השנים שלה במועצה. "אני יודעת מה זה להיות נוער, בגלל זה אני גם יודעת מה לעשות בשביל הנוער", היא אומרת. "אני מתמודדת על התפקיד כי יש לי הרבה מטרות שארצה לקדם. בין השאר, חשוב לי מאוד לטפל בנושא של התחבורה הציבורית. בתור נוער בעיר אנחנו צריכים תחבורה שתתאים לנו. אני מתכוונת לזה שהמון פעמים תלמידים מאחרים לבית הספר בגלל התחבורה הציבורית או שהם רוצים לנסוע ממקום למקום והקווים לא מגיעים או שלוקח להם המון המון זמן להגיע. בנוסף, ארצה לקדם את מקומות הבילוי לנוער בעיר, כדי שיהיה להם מה לעשות עם החברים שלהם או לכאלה שלא מתחברים למסיבות, כדי שיהיה להם מקום שקט ושיהיה שלהם בסופו של דבר".

עידו סילוה הוא נציג המד"בים (מדריכים בוגרים) ורוצה להיות נציג הנוער השותף לקבלת ההחלטות בעיר. "די לרשמיות, באתי לדבר תכלס", הוא אומר. "החלטתי להתמודד לאחר חשיבה עמוקה על החידוש שאני מביא איתי לטובת הנוער והתלמידים. בשנים האחרונות קידמתי יחד עם המועצה ומרכז הנוער "המחנה" פרויקטים שונים כמו פרויקט סטאר לזכרה של סטאר ז"ל, אירוע חשיפה לחקר החלל ועוד. מה שאני אעשה זה לשלב את החינוך הפורמלי עם הבלתי פורמלי, לתת את המקום הראוי לתנועות הנוער ומרכזי הנוער בחייהם של נערים צעירים, לחשוף את הנוער למקומות הללו, שידעו שיש מקום שבו הם יכולים למצוא את עצמם, להכיר אנשים לחיים כמו שאני בעצמי הכרתי, לעזור להם ללמוד ולהתפתח במקומות בהם הם מרגישים התפתחות וחיזוק, והדגשת זכויות הנוער בכך שהם יופיעו בפלטפורמות המדברות לנוער של היום. מעבר לכך, קודם כל לדבר תכלס, הנוער אוהב שמדברים איתו בגובה העיניים. אני בא פחות לדבר, יותר לעשות, יותר מלהנגיש את הזכויות שלנו, לתת דגש, לחזק את המעמד שלנו כנוער משפיע בעיר שמוביל ויוזם. אני בא לעשות הכל בשביל כלל הנוער, עבור כלל המגזרים והשכונות. אני רוצה לחזק את תנועות ומרכזי הנוער, לחבר ולחזק את הרצף החינוכי אותו אנו עוברים מהבית ספר ועד תנועת הנוער/מרכז הנוער אליו אנו הולכים אחרי הצהריים".

 

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "חשוב לשמוע את דעתם של בני הנוער וחשוב לבחור נציג שמבין לליבם ומייצג אותם כראוי. בני הנוער מכירים את המועמדים מהיכרות אישית וכן בעזרת סרטונים בהם המועמדים הציגו את עצמם ואת החזון שלהם. אני מאמין שבני נוער פעילים ומעורבים יהפכו בעתיד לאנשים בוגרים מעורבים, התורמים לחברה ולקהילה ויהיו חלק פעיל בה. אני מאחל הצלחה רבה למועמדים ומודה לאגף חברה נוער וצעירים על הובלת התהליך".

המשנה לראש העירייה וראש אגף חברה ונוער, רפי דהן, אמר: "באגף חברה, נוער וצעירים אנו מאמינים בהליך דמוקרטי, לבחירת יו"ר מועצת הנוער. כמי שמכיר את הנושא מקרוב ומלווה אותו שנים רבות, אין לי ספק כי אצלנו מתקיים הליך מעמיק וחינוכי המקדם את בני ובנות הנוער ומספק להם כלים להיות אזרחים מעורבים ופעילים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר