הפגנת תלמידי שיפר, צילום פרטי
הפגנת תלמידי שיפר, צילום פרטי

צפו: בית הספר שיפר הושבת לחלוטין, תלמידים הפגינו ברחוב הרב פינטו

המאבק נגד הלימודים בחטיבה המרוחקת מאוד מהשכונה נמשך. ההורים מבהירים: "אולי בונים על כך שנישבר, אבל זה לא יקרה". תיתכן שביתה ארוכה יותר בקרוב

פורסם בתאריך: 1.1.23 16:06

הורי ותלמידי בית ספר שיפר ממשיכים במאבק מול העירייה ולא מתכוונים לוותר. ביום שישי האחרון הושבת כל בית הספר ולא התקיימו בו לימודים. בנוסף, ההורים והתלמידים הפגינו מול מתחם השופרסל דיל ברחוב הרב פינטו במשך שעתיים, בין השעות 9:00 עד 11:00 בבוקר. ההורים מבהירים כי הם מתכוונים להמשיך במאבק ואף להחריף את צעדיהם.

עדי בוגנים, חבר הוועד המרכזי של בית הספר, אמר: "ייתכן שבעירייה בונים על זה שאנחנו נישבר, שבתור הורים לא נוכל להרשות לעצמנו שביתה ארוכת טווח. אבל לא נוותר ולא נתייאש כל כך בקלות. יש מספר תכניות בקנה, וביניהן גם שביתה ארוכת טווח והמשך הפגנות, למרות שבהחלט לא קל לנו להמשיך עם השביתה הזו ברצף. בשלב הבא אנחנו גם עומדים להיפגש עם משרד החינוך ואגף הפיקוח, אבל אנחנו באמת מקווים שבעירייה יגלו נכונות ויציעו לנו פתרונות שאנחנו יכולים לחיות איתם".

צפו בהפגנה:

כזכור, בית הספר שיפר הוקם ב-1965 ולומדים בו כ-570 תלמידים ב-21 כיתות, שאחת מהן היא כיתת חינוך מיוחד. בשכבת ו' יש שלוש כיתות ובסך הכל 86 תלמידים. התלמידים הלומדים בבית הספר מגיעים משכונת שיפר-נוה דקלים הממוקמת בצפון מזרח העיר, סמוך לצומת סגולה. יש לציין כי נווה דקלים, השכונה החדשה יותר מבין השתיים, הוקמה לפני כ-11 שנה וממנה מגיעים כ-60 אחוז מהתלמידים. השכונה הקרובה ביותר לשיפר היא שכונת אם המושבות שבה ממוקמים כמה מוסדות חינוך שש שנתיים ובהם אחד העם, גולדה ורמון. מכאן נובע גם כעסם של הורי שיפר על כך שהעירייה לא הצליחה לשבץ את ילדיהם באחד המוסדות הקרובים יותר לשכונתם ובמקום זאת העדיפה להסיעם לצד השני של העיר, לחטיבה הממוקמת בדרום מערב פתח תקוה.

למעשה, בעייתם של התלמידים המתגוררים בשכונת שיפר-נווה דקלים נמשכת כבר שנים רבות. בעבר היו התלמידים מהשכונה נוסעים עד לחטיבת אחד העם ברחוב ז'בוטינסקי, ובהמשך לחטיבת רשיש הממוקמת ברחוב אמסטרדם ליד בית החולים בילינסון. בשנתיים האחרונות הפתרון שנמצא הוא הסעתם לשש-שנתי ארנס. אולם, כעת מאסו הורי התלמידים בפתרון זה והם דורשים פתרון קרוב יותר, למשל בשכונת אם המושבות.

 

את המאבק התחילו ההורים עוד בתקופת כהונתו של ראש העירייה הקודם, איציק ברורמן. לטענתם, ראש העירייה הנוכחי, רמי גרינברג, עמד אז לצדם והבטיח להם שאם וכאשר ייבחר לתפקיד ידאג לשבץ אותם בחטיבה קרובה אליהם. אולם הבטחה זו לא מומשה.

מלשכת ראש העירייה נמסר: "ראש העירייה עומד בקשר רציף עם הורי שיפר וגם נפגש איתם מספר פעמים בנושא כאשר רק לאחרונה נערכה פגישה בלשכתו. ההורים הבינו שראש העירייה מנסה למצוא בעבורם פתרונות נוספים מעבר לאלו שהוצעו להם עד כה ויפורטו בהמשך. מצער שיש פוליטיקאים מהאופוזיציה שמנסים לגרוף הון פוליטי על חשבונם של ההורים עכשיו. בעוד שהם משמשים חברי מועצה שנים ולא עשו שום דבר למען ילדי שיפר. על כל פנים, שיבוץ ביה"ס שיפר בחטיבה עמד ועדיין עומד בראש סדר העדיפויות העירוני וכבר בדצמבר 2018 הועברה הצעה לתושבי השכונה ולהנהגת בית הספר לבניית חטיבה בתחומי השכונה. ההצעה נדחתה ע"י קבוצת תושבים, ביניהם נציגים בהנהגת שיפר, על רקע אי הסכמות באשר לשיבוץ בתי הספר הנוספים שתוכננו להזין את החטיבה. כמו כן, השיבוץ של בוגרי שיפר כיום, בארנס בוצע לפי דרישת הנהגת ההורים בשיפר לפני כשלוש שנים. עם השיבוץ, שודרג מערך ההסעות, נוספו לשכונה קווי אוטובוס ותדירות אוטובוסים תוגברה, וכן ניתנה הקצאת כרטיס רב קו. בשיח שנערך לאחרונה עם תושבי השכונה ונציגי הנהגת ההורים, הוצעו להורים מספר אלטרנטיבות: ללמוד היכן שמתאפשר מבחינת המקום במספר מוסדות חינוך באם המושבות ונווה גן בהתאם למספר המקומות הפנויים; להמשיך ללמוד בחטיבת ארנס וגם חטיבת ברנר שקרובה יותר לשכונה עומדת כאופציה כאשר בעתיד, בכל מקרה, הם יוכלו ללמוד גם בחטיבת רמון באם המושבות. כפי שניתן להבין, המענה הניתן ע"י העירייה ממוקד, ענייני ומקצועי ומשקף בצורה כנה את האפשרויות הקיימות מהבחינה הכמותית של התלמידים לפי הניתוח העירוני. ראש העירייה קשוב לצרכי תלמידי ביה"ס שיפר והוריהם והוא ימשיך לפעול בנושא בשיתוף עם ההורים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. גרינברג ילך הביתה

    הוא לא שונה מברוורמן לא מקדם פינוי בינוי במרכז העיר . הוא חסר מעוף חסר יזמה וממשיך דרכו של ברוורמן הקבלנים מרוצים כי הוא תוקע 30 קומות בשולי העיר מוסיף עוד פקק לעיר החסומה במילא ויוצר בכיה לדורות סלמס בעוד 10 שנים כל המגדלים האלה יצטרכו השקעות ואף אחד לא ישלם שם שקל

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר