אבי בלושטיין. צילום זאב שטרן
אבי בלושטיין. צילום זאב שטרן

אבי בלושטיין יתמודד על ראשות סניף הבית היהודי. דורש פריימריז

הוא מתנגד לכך שהיו"ר והרשימה למועצת העיר ייבחרו רק על ידי מועצת הסניף: "פריימריז זה הכי הוגן ודמוקרטי"

פורסם בתאריך: 23.1.18 08:15

אבי בלושטיין הודיע ביום חמישי האחרון על התמודדותו לראשות מפלגת הבית היהודי בפתח תקוה, וכעת, אם לא יהיו שינויים או מצטרפים חדשים, הוא יתמודד מול היו"ר המכהן איציק דיעי על ראשות המפלגה בעיר. עם זאת, מסתמן כי לא יתקיימו פריימריז לתפקיד יו"ר הסיעה במועצת העיר, אלא מי שיבחר את הנציגים תהיה מועצת הסניף, שאליה התפקדו לאחרונה 130 חברים.

איציק דיעי. צילום צוריאל עוז ארי

איציק דיעי. צילום צוריאל עוז ארי

בלושטיין לא מרוצה מכך, ותומך בקיום פריימריז בין מתפקדי המפלגה בפתח תקוה, ולא רק בין חברי מועצת הסניף. "על פי חוקת המפלגה אמורות היו להיות בשבוע הבא להיות בחירות למועצת הסניף", אומר בלושטיין. "מועצת הסניף היא זו שתקבע את נציגי הבית היהודי למועצת העיר. אלא שפנה חבר המפלגה אודי ויזנר וביקש שכל מי שהגיש את מועמדותו למועצת הסניף אוטומטית יהיה חבר מועצת סניף, ובסופו של דבר אלו האנשים שיקבעו מי יהיו חברי הסיעה ויו"ר הסיעה. מנגד אני ביקשתי שנעשה חגיגה דמוקרטית ושיתנו ל-5,000 המתפקדים של המפלגה בעיר לבחור את נציגינו לרשימה למועצת העיר ולא ל-120 חברי מועצת הסניף. אני לא יודע מי האנשים האלו שנבחרו למועצת הסניף, ואני דורש לקיים פריימריז שכל המתפקדים יבואו ויבחרו את ראש הבית היהודי. זה הכי הוגן ודמוקרטי וכל האנשים בכל השכונות יבחרו את הנציגים, אך נראה שיש כאלו שפוחדים מזה. הפעם האחרונה שהיו פריימריז הייתה לפני עשר שנים".

בשתי הקדנציות האחרונות נקבע יו"ר המפלגה בעיר על ידי הצעה שהציע יו"ר הבית היהודי (לשעבר המפד"ל) ומועצת הסניף אישרה זאת. יש לציין כי מרבית האוכלוסייה המזוהה עם הציונות הדתית בעיר, מתגוררת בהדר גנים ובכפר גנים, וגם בכפר אברהם, שכונת ח"ן הצפון ונווה גן.
מי שהציע את ההצעה שמועצת הסניף תחליט על זהות היו"ר הוא חבר הבית היהודי אודי ויזנר, שציין בתגובה לדברים: "השנה מסתמן שלא יהיה פריימריז, אם כי זה עדיין לא סגור. התהליך היה קודם כל התפקדות כללית למועצת הסניף שהיא תבחר לאחר מכן את המתמודדים למועצת העיר. יש מקום ל-100 חברים ונרשמו 130 אנשים, ולכן הוחלט שכל מי שנרשם ייבחר למועצת הסניף. מתישהו אמורים לבחור את רשימת המועמדים למועצה וכרגע זה עדיין לא הוחלט מתי. ייתכן שגם נחליט לקיים פריימריז, אך מה שסוכם קודם כל זה לבחור בהקדם את יו"ר הסיעה למועצה בינתיים, כרגע בין דיעי לבלושטיין. אנו לא רוצים למרוח את התהליך ועדיף שנדע בהקדם מי יהיה יו"ר המפלגה. למרות דבריו של בלושטיין, הרשימה למועצת הסניף הייתה פתוחה וכל אחד היה יכול להירשם. לדעתי מועצת הסניף מייצגת את המתפקדים ופיזורם בעיר. אני מעריך את אבי בלושטיין וזכותו לבקש פריימריז ממועצת הסניף. הכל פתוח. למרות שפריימריז זו אכן חגיגה דמוקרטית, לדעתי להגיע להסכמה במועצת הסניף זה הרבה יותר פרגמטי".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר