רחלי מורגנשטרן צילום חלי חליוה סלע
רחלי מורגנשטרן צילום חלי חליוה סלע

רחלי מורגנשטרן, אחייניתו של הרב ברוך סלומון, תתמודד למועצת העיר

מורגנשטרן, שתהיה מספר 3 ברשימת הצעירים תכל'ס, אומרת: "יש ציבור שלם שאין לו קול ואני צריכה לשבת סביב שולחן קבלת ההחלטות"

פורסם בתאריך: 26.9.18 08:27

רחלי מורגנשטרן, חרדית תושבת העיר, תתמודד בבחירות הקרובות על מקום במועצת העיר, במסגרת סיעת הצעירים 'תכל'ס' ברשות אלחנן פלהיימר. פלהיימר הוא בן 22, סטודנט ובנו של חבר המועצה לשעבר עו”ד יעקב פלהיימר.
מורגנשטרן, בת 30 ואם לשלושה, היא אחייניתו של הרב ברוך שמעון סלומון ז"ל, שהיה הרב הראשי של העיר במשך שנים רבות. היא פעילה חברתית וממובילות המאבק לפתיחת בית ספר ממלכתי חרדי בפתח תקווה. לפרנסתה, עובדת כשחקנית ומפיקת אירועי תרבות לנשים חרדיות. היא גדלה בבית ליטאי ובעלה הרב עלי מורגנשטרן, מעביר שיעורי תורה בבית הכנסת ‘חפץ חיים’ ולצד זה, עובד במשרה בכירה בהייטק.
מורגנשטרן אמרה: "מאז שאני זוכרת את עצמי אני עוסקת בפעילות חברתית. כבר בתור נערה הקמתי מערך התנדבות בבית חולים שניידר ובבית אבות לשמח חולים ומבוגרים, הייתי חלק ממהלך של התנדבות עם ילדים ואוכלוסיות מוחלשות מתוך הרצון לעזור להם בהתקדמות בלימודים ולאורך החיים עשיתי והתנדבתי חברתית, כי החברה חשובה לי, ללא הבדל דת, גזע ומין".
לפני כשנה ניסתה לקדם בפתח תקוה פתיחה של בית ספר ממלכתי חרדי, שיהיה אלטרנטיבה למוסדות העצמאיים והפרטיים, ושיהיה תחת פיקוח משרד החינוך, והתלמידים ילמדו בו גם את לימודי ליבה. "זה אולי נראה טריוויאלי לציבור הדתי והחילוני, אבל זה בכלל לא כך. יש היום דברים שאנחנו לא מקבלים ובשורה התחתונה, הבנתי, שיש ביכולתי לקדם ולשנות ויש ציבור שלם שאין לו קול ושאני צריכה לשבת סביב שולחן קבלת ההחלטות", אמרה.
תכל'ס היא רשימה צעירה. במקום השני ממוקם אליה סלומון, בן 27, סטודנט ודובר אגודת הסטודנטים בבר אילן, במקום השלישי מורגנשטרן ובמקום הרביעי ציון ביינסאי, בן 24, חייל משוחרר.
למה הצטרפת דווקא ל'תכל'ס'?
"תכל'ס, היא סיעה שלא קשורה לאף אחד, היא צעירה וכיפית והיא חפה מפוליטיקות ישנות. נפגשו איתי הרבה מאוד שחקנים מהמגרש המקומי ותכל'ס הכי התאימה לי משתי סיבות: הסיבה הראשונה שהיא צעירה, חדשה ונקייה ודבר שני, היא מאוד מגוונת חברתית, אנחנו מדברים על סיעה שיש בה בחור דתי לאומי, בחור אתיופי, חוזר בשאלה וחרדי, קיבוץ גלויות מהמם בעיני".
יש לה סיכוי להיכנס למועצה?
"חד משמעית אני חושבת שכן, אחרת לא הייתי לוקחת את הסיכון הזה".
וצריך את האישור של של הבעל?
"בעלי הוא התומך הכי נלהב שלי והוא מאוד בטוח בהצלחתי ומאמין בי וחושב שזה הדבר הנכון לעשות. שינויים חברתיים זה לא משהו שקורה תוך יום ואנחנו מדברים על החברה החרדית ויהיו כאלה שיגידו שהיא לא חרדית קלאסית, היא חרדית מודרנית, זה לא מעניין. אני בוגרת 'בית יעקב' ואני חרדית, לשמחתם או לא ואני בין החלוצות ויש עוד כמוני".
מה תרצי להשיג?
"צדק, שוויון בין המגזרים, זה משהו שחשוב לי. לי מאוד חשוב ברמה האישית מעבר לחינוך, גם הנראות של מרכז העיר, להפוך את פתח תקוה לצעירה יותר ונגישה. פרויקטים כמו להפוך את השוק למקום בילוי. עיר שכיף להסתובב בה".
יש מועמד לראשות העיר שאתם תומכים בו?
"ממש לא. בימים אלה אנחנו נפגשים עם כל המועמדים והמטרה שלנו זה ייצוג צעיר במועצה. אני מאמינה שכל אחד שייבחר להיות ראש עיר ירצה צעירים אצלו במועצה. אנחנו מביאים משהו חדש ומרענן".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

5 תגובות
  1. משה

    9אני מאחל לך גברת רחלי מורגנשטרן ברכה והצלחה בע"ה ומאחל לכם מועדים לשמחה, ישאר כח.

  2. יונית אורקבי

    מכירה אותה מהמאבק למען הממח בעיר…
    הגיעה עד ועדת החינוך של הכנסת..
    הבחורה הזו תעשה רק טוב לפתח תקוה!

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר