איציק ברוורמן, רמי גרינברג. צילום יח"צ
איציק ברוורמן, רמי גרינברג. צילום יח"צ

גרינברג נגד ברוורמן: וועדת הבחירות דנה בעתירה וקיבלה החלטות

השופט אברהם טל ציין כי גרינברג לא הוכיח שהעירייה מקיימת אירועים בהיקף חריג ולא הוכח כי דף הפייסבוק של ברוורמן ממומן מכספי ציבור. השופט הורה לברוורמן להימנע מביקורים בבתי ספר ואסר על תליית שלטי תעמולה על מבני ציבור

פורסם בתאריך: 16.10.18 16:39

ועדת הבחירות המרכזית, בראשות השופט אברהם טל, דנה השבוע ביום שלישי בעתירה שהגיש המתמודד לראשות העיר רמי גרינברג כנגד ראש העיר איציק ברוורמן. בעתירה שהגיש גרינברג באמצעות עורך דין שי פרטוש, הוא טען כי ברוורמן מפר את חוקי הבחירות. כך למשל, טען גרינברג בעתירה כי ברוורמן מפרסם כתבות יחצנות אסורות ואף פלאיירים אשר ממומנים על ידי הקופה הציבורית וכל זה כחצי שנה לפני הבחירות, וכן ציין כי התקיימו אירועים במספר יוצא דופן, אשר לא התקיימו בעבר, במימון כספי ציבור. בכך, טען גרינברג כי ברוורמן מפר סעיפים לפי חוזר מנכ"ל. עוד נכתב בעתירה כי "ברוורמן נוכח באירועים רגילים בהיכל התרבות ובכך לכאורה מנצל את תפקידו הציבורי כראש עיר לצרכיו הפוליטיים האישיים", וכי הוא "מנצל מבנים ציבוריים לתעמולת הבחירות באופן המפר את הוראות חוזר מנכ"ל. כך למשל, פרסומי הבחירות של ראש העיר נתלו על הגג הציבורי של השוק העירוני ואף על בסטות עירוניות". עוד ציין גרינברג בעתירתו כי ברוורמן גם מגיע לבתי הספר בתקופה של לפני הבחירות, מה שמהווה עבירה על חוק הבחירות.
את ברוורמן ייצג עו"ד יעקב פלהיימר, שהכחיש את הטענות של גרינברג, וציין בתגובה לעתירה כי "מדובר בעתירה שקרית מיסודה שאינה נתמכת על אדני הראיות כלל ועיקר, קטנונית וקנטרנית. העותר, עו"ד רמי גרינברג, בהיותו מועמד לבחירות לראשות העיר פתח תקוה, מחפש פרסום ועשיית כותרות, בין היתר מנסה באופן ציני ומניפולטיבי לנצל את ועדת הבחירות ובית המשפט לצרכיו הפוליטיים. בפעולות ראש העיר בכלל ובתקופת הבחירות בפרט אין דופי ולא יימצא דופי שכזה. אין ולא הייתה תעמולת בחירות אסורה על ידי המשיב. ראש העיר מכבד בנוכחותו אירועים רבים ברחבי העיר בכל שנות כהונתו כראש עיר. מדובר בהתנהלות מקובלת ומתפקידו להגיע לאירועים ולברך את הנוכחים. הוא ציין כי ברוורמן הוא ראש מינהל החינוך, והוא מגיע פעמים רבות לבתי הספר, אך לא מדבר עם התלמידים בעניינים פוליטיים. הוא ציין כי ראש העיר לא הורה לתלות שלטי בחירות על מבני ציבור. באשר לשלטים שנתלו בשוק מדובר בבעלי דוכנים אשר מצאו לנכון להודות לראש העיר ולתמוך בו".
בעניין קיומם של אירועים, ציין השופט בהחלטתו: "העותר (גרינברג) לא הניח תשתית עובדתית מספקת, כדי להרים את הנטל המוטל עליו להוכיח שהעירייה מקיימת אירועים בהיקף חריג, שגולש כדי תעמולת בחירות. העירייה אינה צריכה לשבות מפעילות לרגל הבחירות, אלא אך נמנע ממנה לשחק במשחק הפוליטי. ביחס לביקורו של המשיב (ברוורמן) באירועים אלה המצב המשפטי שונה שכן השתתפות מועמד מכהן באירועים מטעם הרשות, עלולה לצבוע את האירוע בגוון פוליטי, כאילו האירוע אינו אלא חלק מקמפיין הפוליטי של המשיב. העותר לא הצביע על אף אירוע קונקרטי לגביו מבקש כי יינתן צו, אך יחד עם זאת, ולנוכח המפורט בכתב התשובה של המשיב, הריני נותן תוקף של צו האוסר עליו לשאת דברים באירועים שמארגנת העירייה, מלבד דברי ברכה קצרים".
בנוגע לתליית שלטים על מבני ציבור ציין השופט טל: "תליית שלטים על מבני ציבור היא תעמולת בחירות אסורה, ואין בנפקא מינה בעניין זה לזהות תולה השלטים, בין אם זה היה בעל הדוכן בשוק או ראש העיר. על כן אני נותן צו האוסר על המשיב (ברוורמן) להשתמש במבני ציבור לשם קיום תעמולה פוליטית מטעמו".
על סיורים בבתי הספר אמר השופט: "העובדה כי ברוורמן משמש כראש מינהל החינוך בעירייה, איננה מצדיקה קיום סיורים בבתי הספר במועד כה סמוך למועד הבחירות, ובמיוחד עם תלמידים, בכל נושא שהוא. בתקופה רגישה זו עליו לצמצם ככל הניתן כל דבר העשוי לעורר חשד לשימוש פסול ביתרונו כראש עירייה מכהן לשם קידום מועמדותו בבחירות. על כן אני נותן צו האוסר על המשיב לערוך ביקורים בבתי ספר עד מועד הבחירות, קל וחומר לקיים שיחות עם תלמידים במסגרת הלימודים".
ועדת הבחירות דחתה בנוסף את טענתו של גרינברג בנוגע לדף הפייסבוק של ברוורמן, שנטען כי הוא ממומן מכספי ציבור, בעוד שברוורמן ציין כי הפייסבוק האישי שלו נעשה במימונו האישי. בוועדת הבחירות ציינו כי גרינברג לא הוכיח כי נעשו בדף הפייסבוק שימוש במשאבי ציבור או בזיקה אליו.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    רק גרינברג ברוורמן לך ארוז את המשרד כי ביום רביעי ראש עיר חדש

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר