קלפי צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE
קלפי צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב INGIMAGE

"אנשים ייצאו לבלות ואם יישאר להם זמן פנוי, יצביעו"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם הנהגת יום השבתון תעלה את אחוז ההצבעה בפתח תקוה או שתושבי העיר בלאו הכי אדישים?

פורסם בתאריך: 29.10.18 10:45

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"בבחירות הקרובות לרשויות המקומיות יחול יום שבתון במשק זו הפעם הראשונה. המחוקק נתן דעתו על מתן אפשרות לבוחר להגיע לקלפי בנוחות ולאורך כל היום במהלך יום הבחירות, לבצע חובתו האזרחית ולהצביע. ללא ספק ההחלטה לקיים יום שבתון משפרת האפשרות שלנו התושבים לממש את זכותנו האזרחית. מצופה שאחוז ההצבעה יהיה גבוה מאשר היה ביום הבחירות הקודם, שכן כל תושב יכול לתכנן את זמנו ביום זה ובנוסף לתכניות אחרות גם להצביע. לדעתי אחוז ההצבעה הינו נגזר ממה שקורה ספציפית בכל עיר ועיר, זה הגורם שמשפיע באופן ישיר על אחוז ההצבעה. דעתי האישית היא שתהיה עלייה באחוז המצביעים אך לא בצורה דרמטית. אני בהחלט מצפה שתהיה קריאה מצד הסיעות המתמודדות והמועמדים לראשות העיר לתושבים להגיע ולהצביע, ובמיוחד שיום זה הינו יום שבתון כללי במשק. קריאה זו יכולה לסייע בהעלאת אחוז ההצבעה". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

 

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"יום שבתון יעלה במעט את אחוזי ההצבעה, אבל לא בצורה דרסטית. אנשים קודם כל יצאו לבלות, יצאו לפארקים, לים, לימי כיף למיניהם ורק אם יישאר להם זמן פנוי בתוך היום הזה הם יעשו טובה ויעברו בקלפי בכדי להצביע. יום שבתון הוא לא הפתרון שיגרום לאנשים לצאת להצביע, צריך לחוקק משהו יצירתי בנושא, משהו כמו כל מי שלא יצביע ישלם איזה מס סמלי, או בעצם לעודד את זה מהכיוון ההפוך שמי שיוצא להצביע יקבל נקודות זכות בעירייה והנחה בארנונה או משהו כזה. לא חסרים פתרונות. לדעתי חובתו של כל תושב לצאת לבחור, בגלל אחוזי הצבעה נמוכים יוצאות תוצאות הזויות של כל מיני קואליציות מוזרות, כשאדם לא יוצא להצביע נשללת ממנו אחר כך כל זכות להתלונן על העיר שלו ועל ראש העיר הנבחר". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

 

צביקה שטרן

צביקה שטרן

צביקה שטרן

"אז לראשונה משנת 1989 ייחשב יום הבחירות לרשויות המקומיות כיום שבתון. לטעמי החלטה נכונה ומדויקת. אני מעריך שנראה אחוזי הצבעה גבוהים מהרגיל. ההשתתפות בבחירות היא חובה אזרחית, וחגיגה של דמוקרטיה. תושבי העיר ברובם הגדול מעורה בנעשה בעיר ובשכונות, ובעידן הרשתות החברתיות יודע היטב מה חסר בשכונה, מה מפריע וזקוק לשינוי, וביחד עם יום השבתון שבו התושבים פנויים ללכת להצביע ובמקביל לטייל וליהנות עם המשפחה, אני בטוח שאנו צפויים לראות אחוזי השתתפות גדולים ביום הבחירות. זו חגיגה של דמוקרטיה. צאו להצביע, כי מי שמצביע משפיע". (שטרן הוא פעיל חברתי בכפר גנים ג').

 

יצחק עופרי

יצחק עופרי. צילום זאב שטרן

יצחק עופרי. צילום זאב שטרן

"תושבים נבונים המכירים בערך הדמוקרטי של הצבעה בקלפי אינם זקוקים ליום שבתון. גם תושבים הפועלים לטובת הכלל, באיכות הסביבה, בחזות העיר ובתרבות העירונית, אינם זקוקים ליום שבתון. גם המאוכזבים והמתלוננים אינם זקוקים ליום שבתון. ויש את התושבים האדישים שלהם לא ממש אכפת מאיכות הסביבה, מהניקיון, מחזות העיר וטובת התושב, בשבילם אין צורך ביום שבתון. ויש את הצעירים, שלהם נושאים מצומצמים ייחודיים, ויש את החרדים שבוחרים מטעם. לכן לדעתי הנהגת יום השבתון מיותרת וחסרת תועלת". (עופרי הוא יו"ר האגודה למען החייל בעיר).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר