שלומי סופיר, אורן פלאי, יורה לסקו, גיא סולומון, נילי טבצ’ניק צילום זאב שטרן
שלומי סופיר, אורן פלאי, יורה לסקו, גיא סולומון, נילי טבצ’ניק צילום זאב שטרן

"בעבר תמכתי במועמד אחר". הכירו את שחקני הנשמה של המתמודדים לראשות העיר

לארגן חוגי בית, לצאת לסיורים, לתלות שלטים, לעקבו אחר המתרחש ברשתות החברתיות, להיות פחות עם המשפחה. היכרות עם אלו שעושים את עבודת השטח עבור המתמודדים על ראשות העיר

פורסם בתאריך: 29.10.18 08:00

 

"מבחינתי זה בא עם המון אהבה ואני עושה את זה כי אני מאמינה"

אורן פלאי, בת 33, מתנדבת ברשימת מחוברים בראשות איתי שונשיין

אורן פלאי- לפרויקט תומכים

אורן פלאי

"אני מכירה את איתי מהקדנציה הקודמת שלו", מספרת אורן פלאי, בת 33, פעילה ברשימת מחוברים בראשות איתי שונשיין. "בעברי תמכתי במועמד אחר. בקדנציה הנוכחית די התחברתי לאג'נדה של הסיעה ולכן החלטתי לתמוך".
היא מספרת על הפעילות שלה במטה, שהחלה לפני מספר חודשים: "במהלך בפעילות שלי עברתי על דף הפייסבוק, קיימתי שיחות טלפון, הייתי בחוגי בית, עשיתי רשימות ועזרתי לכל מי שצריך, ובעצם עשיתי את מה שהיה צריך לעשות. עשיתי פשוט הכל וכמה שיותר. ההתנדבות שלי נמשכה כמה חודשים טובים, בערך מהרגע שהקימו את הסיעה".
הפעילות, היא מספרת, באה כמובן על חשבון דברים אחרים. "זה בא על חשבון דברים אחרים מן הסתם. קשה לי לדעת כמה שעות בשבוע התנדבתי, אך יש ימים שזה היה ימים מלאים ויש ימים שקצת פחות. בתקופה האחרונה הייתי הרבה יותר, כי עובדים מאוד חזק לקראת הבחירות. אך מבחינתי זה בא עם המון אהבה ואני עושה את זה כי אני מאמינה".
היא מדברת גם על כך שההתנדבות נותנת תחושת סיפוק ועל החשיבות של הבחירות לעתיד העיר: "יש הרגשת סיפוק בפעילות. מעבר לזה שאני יודעת שאני עוזרת למשהו שאני מאוד מאמינה בו, ולכן אני מנסה לדחוף את זה כמה שיותר גבוה, ואין לי בעיה להשקיע כמה שצריך. אני חושבת שהבחירות האלו ישפיעו על העתיד של העיר".

"זה לוקח ממני לא מעט זמן, אך אני נהנה מהעשייה"

גיא סולומון, בן 35, פעיל במטה רשימת אכפ"ת בראשות איציק ברוורמן

גיא סולומון לפרויקט פעילים

גיא סולומון

"אני בחרתי באיציק גם בפעם הקודמת", אומר גיא סולומון, פעיל ברשימת אכפת של איציק ברוורמן. "אני חושב שבחמש השנים האחרונות המבחן הכי גדול שאיציק עמד בו זה מבחן העשייה. במהלך הקדנציה הנוכחית חברתי למטה. תמיד לקחתי חלק בבחירות, גם בבחירות המקומיות וגם בארציות. הפעם החלטתי שאני רוצה להיות פעיל ולחזק את הטוב. יצאתי מנוקדת הנחה שראש העיר משפיע על חיי לא פחות מראש הממשלה, וזה מה שהציבור צריך להבין".
הוא מספר על הפעילות שלו במסגרת המטה: "במהלך השבועות האחרונים הייתי בכנסים ובחוגי בית, ולקחתי חלק בתחום ההסברה. השתדלתי להיות בכל מקום שצריך כדי להשמיע ולספר על מה שנעשה. הסתובבתי עם איציק בסיורים מספר פעמים. כאשר נמצאים בשטח רואים תמונה אחרת ורואים שאיציק מקבל המון אהבה. בין הרשתות החברתיות ובין המציאות בשטח יש הבדל עצום. יש אוכלוסיות רבות שלא נמצאות בפייסבוק. אוכלוסייה צעירה בכלל נמצאת באינסטגרם, והמבוגרים והחרדים כמעט לא נמצאים בפייסבוק".
הוא מציין כי למרות הזמן הרב שהשקיע, הוא נהנה מכך: "אני לא יודע איך לחשב את כמות ההשקעה בזמן, אך אני משתדל להיות מעורב כל יום. אני משתדל להתעדכן בדברי שקורים בעיר. זה לוקח ממני לא מעט זמן, אך אני נהנה מהעשייה. אני נשוי ואב לילד, ומסתכל על העשייה הזאת כחלק מהעתיד של ילדי ושל העיר לטווח הארוך. אנו נלחמים על הבית כדי שהעיר שלנו תקבל עתיד טוב, ולכן שווה להשקיע את הזמן הזה. השנה מדובר ביום שבתון, ועדיין לא ברור איך האנשים יתייחסו לבחירות ואם יגיעו להצביע. אני מקווה שאחוזי ההצבעה יהיו גבוהים מאשר בעבר".

"ברור שזה בא על חשבון זמן עבודתי כעורכת דין"

נילי טבצ'ניק, פעילה ברשימת מתחדשים בראשות רמי גרינברג

נילי טבנצ'יק צילום זאב שטרן

נילי טבנצ'יק צילום זאב שטרן

"החיבור שלי לרמי גרינברג החל במטה הבחירות של איציק אוחיון בשנת 1998, שכידוע הביא למהפך אחרי גיורא לב", מספרת נילי טבצ'ניק, פעילה ברשימת מתחדשים בראשות רמי גרינברג. "בזמנו, שימשתי כיועצת התקשורת של אוחיון. ואז פגשתי את גרינברג. אני יכולה לומר שרמי חדור מטרה ומוטיבציה לסייע לכל מי שנקרה בדרכו: אנשי ימין ושמאל, חילוניים, דתיים וחרדים, ילדים, צעירים ומבוגרים. הוא איש משכיל, ואדם שבקיא בכל המתרחש בעיר".
היא מספרת על תפקידה במטה במהלך מערכת הבחירות הנוכחית: "שימשתי כראש מערך דוברות, כחלק ממערך שלם של אנשי מקצוע בתחום הפרסום, האסטרטגיה ויחסי הציבור. מתוקף כך, הייתי חלק מצוות שפעל לחשיפת גרינברג כמועמד האולטימטיבי לראשות העיר. פעלנו כדי להבהיר לתושבים, כי בסופו של דבר הבחירות לראשות העיר בפתח תקוה היא רק בין שני מועמדים.
היא מספרת כי ההתנדבות באה על חשבון חייה האישים והמקצועיים: "ההירתמות שלי ושל כל הפעילים היא סביב השעון. ברור שזה בא על חשבון זמן עבודתי כעורכת דין, אבל עוד מעט זה נגמר, וזה ייגמר טוב. בניגוד לתפקידי כיועצת התקשורת של אוחיון, הפעם יש רשתות חברתיות, ואנו פועלים גם בזירה זו. בוודאי שאני מרגישה שאני תורמת. יש לי גם סיפוק מכך שאני רואה איך שני ילדיי הופכים להיות יותר מעורבים פוליטית, ושהם כבר לא מסתפקים בהתעדכנות בחדשות ובאקטואליה".

"כן, זה בא על חשבון ילדים ומשפחה"

יורה לסקו, בן 35, פעיל ברשימת מצטיינים עם גנאדי, בראשות גנאדי בורשבסקי

יורה לסקו

יורה לסקו

"ההיכרות שלי עם גנאדי התחילה בשנות ה־90", מספר יורה לסקו, בן 35, פעיל ברשימת מצטיינים עם גנאדי, בראשות גנאדי בורשבסקי. "הכרנו דרך פעילויות ספורט. אבא שלי עסק בתחום הספורט והיה לו מכון לקרטה, וגנאדי עסק בסיוע לעולים ובחוגים, ככה אני הכרתי אותו, דרך העזרה לעולים. לאחרונה ראיתי את הפרסומים שלו ואת המצע שלו ובסופו של דבר השתכנעתי שזה המועמד הנכון היום. אני מאוד מעורב בעיר ויש לי שלושה ילדים בגילאים שונים, וחשוב לי החינוך והניקיון. העיר מאוד חשובה".
במהלך הקמפיין הם יצאו יחד לסיורים ויורה ריכז רשימות של תומכים. "הסתובבתי עם גנאדי, אספתי וריכזתי רשימות של תומכים, הייתי עסוק בגיוס אנשים", הוא מספר. "לא קיימתי חוג בית כי אין לי זמן לזה ואני פחות מאמין בחוגי בית. אני מאמין שכל הפעילות שלי הצליחה, בין אם זה במעגל הראשון או השני או השלישי. אני מרגיש שההתנדבות שלי לא הייתה לשווא".
"הפעילות שלי יחד איתו התחילה לפני כשלושה שבועות", הוא אומר, "בשבועיים וחצי האחרונים אני מקדיש כל יום קרוב לארבע שעות ביום, זה הרבה זמן. וזה כולל השתתפות בתהלוכות, בסיורים, בגיוס ועוד. כן, זה בא על חשבון ילדים ומשפחה, אך זה משהו שאני מאמין בו כי אכפת לי מהעיר ואני פועל למען ילדיי. מה גם שזו התנדבות זמנית, ועוד מעט הכל יסתיים. אנו קובעים מה יהיה לנו חמש שנים קדימה. אני חושב שאחרי הפעילות הזאת יש תחושה של עשייה מסוימת, בין אם זה לעצמי, כי אני חי פה ורואה את העיר, בין אם זה לכלל התושבים. אנו משלמים ארנונה אחת מהגבוהות בארץ ורוצים לקבל תמורה בהתאם".

"מדובר בהתנדבות של בין 3 ל-4 שעות ביום"

שלומי סופיר, בן 37, פעיל ברשימת אחד משלנו בראשות אורי דרשן הכהן

שלומי סופיר מתנדבים. ללא קרדיט

שלומי סופיר

"הכרתי את אורי דרשן לפני כשלושה חודשים", מספר שלומי סופיר, פעיל ברשימת אחד משלנו בראשות אורי דרשן הכהן. "יש לנו חבר משותף שחיבר בינינו. ישבנו ודיברנו והוא אמר לי שהוא רוצה לרוץ לראשות העיר. הוא נשמע לי בחור אמין והרקורד שלו הרשים אותי. הוא אדם חם ויש לו עבר ביטחוני. הייתי אצלו במשרד ומשם התחלנו להזיז הדברים".
סופיר מספר על כל מה שעשה במהלך מערכת הבחירות: "במטה עשיתי הכל. קודם כל היה צריך שיכירו אותו כי לא הכירו אותו לפני כן. חילקנו פלאיירים במרכז העיר, בשוק, ביכין סנטר ובמקומות נוספים בעיר. התקשרתי לכל החברים שלי וביקשתי שיתמכו בו. דאגתי לחוגי בית בכל מיני שכונות בעיר. דאגתי לכל חוגי הבית ההתחלתיים. הייתי אחראי גם על תחום הלוגיסטיקה והזמנת השלטים. המטרה הייתה להפוך אותו מאדם אנונימי לאיש מוכר. אני חושב שהצלחנו והיום אנחנו הולכים בעיר ואנשים רוצים להצטלם איתו בכל מיני מקומות. אנשים מכירים אותו".
הוא מספר על השעות שהקדיש לכך: "מדובר בהתנדבות של בין 3 ל-4 שעות ביום, שהן בעיקר בשעות הערב. וכן, זה בא על חשבון המשפחה והילדים, אך אני אחד שאוהב לקחת פרויקט, להתחיל מהתחלה ולסיים כמה שיותר טוב. אם זה בא קצת על חשבון המשפחה אז זה בסדר, כי זה זמני. כל ההתנדבות הזאת נותנת לי תחושת סיפוק. זה נותן לי היכרות עם אנשים וכל אחד הוא אדם בפני עצמו ויש לו אופי משלו. זה פותח הרבה דלתות בחיים. זה יותר סוג של חברויות ותחושת שייכות לעיר ולתושבים שלה. ככה אני מזדהה עם התושבים והאנשים שגרים בעיר".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר