רמי גרינברג ברויאל גרדן עם הוריו צילום זאב שטרן
רמי גרינברג ברויאל גרדן עם הוריו צילום זאב שטרן

מי בחוץ ומי בפנים: איך תיראה הקואליציה של רמי גרינברג, ומי יהיו סגנים בשכר

רמי גרינברג וסיעת התחדשות קיימו במוצאי שבת את מסיבת הניצחון. במקביל מתחילה להצטייר הקואליציה של ראש העירייה החדש, וגם שמות חברי המועצה שייהנו מתפקיד של סגן ראש עיר בשכר

פורסם בתאריך: 4.11.18 12:54

רמי גרינברג וסיעתו התחדשות קיימו אמש, מוצאי שבת, את מסיבת הניצחון שלהם באולמי רויאל גרדן בפתח תקוה, בנוכחות פעילים ותומכים רבים שלקחו חלק במערכת הבחירות הנוכחית.
גרינברג ניצח את מערכת הבחירות ברוב של 44 אחוזים בבחירות לראשות העיר, וסיעתו התחדשות קיבלה חמישה מנדטים במועצת העיר ובכך תהיה הסיעה הגדולה ביותר במועצת העיר. במהלך האירוע נשאו דברים חברי הסיעה ורמי גרינברג שבירך על הניצחון. "אני מאושר בשבילכם", אמר גרינברג. "אני רואה את השמחה וזה הסיפוק גדול שלנו. כל המסע הארוך זה אמרתי שכל מה שאנחנו עושים, וכל מה שאנחנו מקריבים, זה רק בשבילכם, ולא בשבילנו, שום דבר. אני רוצה להודות לאלפים מתושבי העיר שהגיעו, מכלל השכונות, המגזרים והעדות. ראיתי פה את כולם, מבלי לפספס אף אחד. זו באמת אחדות אמיתית של כלל העיר ואמון מלא בנו כדי שנוכל להצעיד את העיר למענכם ובשבילכם, בכל שכונה ובכל מקום".

מסיבה של גרינברג ברויאל גרדן צילום: זאב שטרן

מסיבה של גרינברג ברויאל גרדן צילום: זאב שטרן

לערב הגיעו גם השרים יובל שטייניץ וישראל כץ. חבר המועצה צדוק בן משה, שקיים סיכוי רב שיהיה סגן ראש עיר בשכר, אמר: "חמש שנים של עבודה קשה ומערכה מאוד קשה הסתיימו היום. זו אולי מסיבת ניצחון אבל בדרך הצטרפו אלינו המון אנשים. אני יכול לומר שכבר מישיבת המועצה ראשונה, מהמילה הראשונה שרמי הוציא מהפה, אני ראיתי שהוא יודע שהוא יהיה ראש העיר הבא. יותר מאוחר אנשים הבינו את זה לאט לאט, אך הוא ידע את זה לפני חמש שנים. הוא הלך עם זה, והוא הדביק בזה האנשים שלו, והם חדורי אמונה הלכו עם התחושה הזאת שיש ראש עיר חדש כבר לפני ארבע ושלוש שנים, וידענו את זה גם בשנה האחרונה. זה ניצחון של רמי שהוביל אותנו ברגישות ונחישות וחוש הומור מדהים של אדם משכמו ומעלה".
בעוד כשבועיים צפויה הקדנציה הנוכחית לצאת לדרך באופן רשמי, ובכך גם תתכנס ישיבת מועצת העיר עם הקואליציה החדשה. כבר כעת אפשר לראות כי בקואליציה של גרינברג וסיעתו ישבו הסיעות הגדולות ביותר, אלו שהביעו בו תמיכה ועזרו לו לנצח את הבחירות. לחמש חברי המועצה של התחדשות, יצטרפו בוודאות סיעות יש עתיד וש"ס. יש עתיד שקיבלה ארבעה מנדטים, ויו"ר הסיעה רון כץ יהיה סגן ראש העיר וככל הנראה מחזיק תיק החינוך כפי שרצה מתחילת הקדנציה. סיעת ש"ס תהיה גם היא בקואליציה ויו"ר הסיעה אוריאל בוסו יהיה סגן ראש העיר, וככל הנראה מחזיק תיק ההנדסה.
יש לציין כי רק סיעות התחדשות, יש עתיד, ש"ס מהוות כ-13 מנדטים. טרם ידוע מה יעלה במשא ומתן הקואליציוני עם סיעות כמו הביצועיסטים, שהצהירו כבר על רצונן להשפיע מתוך הקואליציה. מעבר לכך טרם ידוע מה יעלה עם סיעות מחוברים של איתי שונשיין ומצטיינים של גנאדי בורשבסקי. השאלה הגדולה ביותר תהיה סביב הסיעות הדתיות שלא תמכו בגרינברג אלא בברוורמן – הבית היהודי ויהדות התורה, שיחד קיבלו חמישה מנדטים. לא זכור מתי בשנים האחרונות הסיעות הללו היו באופוזיציה, ככה שהמצב שנוצר מהווה אתגר גם עבורן.
הסיעה היחידה שכרגע צפויה להיות באופוזיציה היא סיעתו של איציק ברוורמן, אך עד היום ברוורמן לא התייחס לעתידו הפוליטי לאחר ההפסד. במידה והוא לא ימשיך לקדנציה נוספת, יהיו לכך השלכות עבור יתר חברי הסיעה וההחלטות שלהם.
"זו תהיה הקואליציה הכי פחות דתית בשנים האחרונות", אומרים גורמים בסביבתו של גרינברג, "כרגע מסתמן שתהיה קואליציה בלי הבית היהודי ויהדות התורה. ייתכן שהבית היהודי יכנסו בסופו של דבר, אבל במציאות חדשה ובתנאים חדשים. תהיה שאלה גדולה מאוד לגבי אם ברוורמן פורש, כי אם כן אז יתר חברי הסיעה שותפים לגיטימיים לקואליציה. לגבי אורי אהד והביצועיסטים, קשה לדעת כרגע מה יהיה".
"במצב הנוכחי, שכולל את התחדשות, יש עתיד וש"ס, גרינברג צריך עוד שתי סיעות כדי שתהיה לו קואליציה. הוא צריך לפחות עוד שלושה מנדטים", מוסיפים גורמים בסביבתו, "הסבירות היא שיהיו עוד סיעות שיצטרפו, אך הוא לא מתכוון לעבות את הקואליציה לטובת הבטחות קואליציוניות. לגבי סגנות ראש העיר, צריך להבין שסגן ראש עיר עולה כסף לעירייה, וגרינברג מתכוון לקצץ במקומות שלא צריך, כי הוא רוצה להעביר את הכסף לתושבים. יש לו כרגע שלושה סגנים, מתוך חמישה שהוא יכול למנות, ובהחלט לא בטוח שיהיו חמישה סגנים, כי את הכסף הזה הוא ירצה להוציא החוצה לתושבים, כפי שהוא אומר כל הזמן".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דלית

    נילחמו חמש שנים נגד ש"ס ומחבקים אותם חיבוק דב. המצביעים לא רצו את ש"ס וקיבלו אותם הכי הכי…..זו הפוליטיקה הכי מלוכלכת בעיר פתחתקוה.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר