איציק דיעי. צילום צוריאל עוז ארי
איציק דיעי. צילום צוריאל עוז ארי

טעות ההקלדה בקלפי: הסתיימה הבדיקה, אין שינוי בחלוקת המנדטים

בקלפי שהייתה בבית הספר מורשה קיבלה רשימת הבית היהודי 160 קולות, אך נרשמו לטובתה 4 קולות בלבד. היום, לאחר שכל הקלדות הקלפי נבדקו, התברר שלטעויות בקלפי זו אין השפעה על חלוקת המנדטים במועצת העיר

פורסם בתאריך: 6.11.18 15:59

ועדת הבחירות התכנסה לפני זמן קצר לצורך ספירת קלפי מספר 54 בבית ספר מורשה, בה הייתה טעות הקלדה למספר סיעות, שבראשן לסיעת הבית היהודי, שקיבלו כ-160 קולות בקלפי ובסופו של דבר הוקלדו להם בטעות רק 4 קולות.

בתום הבדיקה הוחלט להשאיר את מצב המנדטים למועצת העיר על כנו, כלומר שלושה לבית היהודי ושניים לסיעתו של גנאדי בורשבסקי. על פי הבדיקה הראשונית היה נראה כי כמות הקולות שיתווספו לבית היהודי יעזרו לרשימה זו לקבל מנדט נוסף על חשבון רשימתו של גנאדי בורשבסקי. אך מאחר ובכל הקלפי היו טעויות הקלדה שנספרו מחדש, התברר כי בסופו של דבר, ולאחר חישוב כל הקולות ליתר הסיעות, התברר שאין שינוי בחלוקת המנדטים הכללית. כעת בבית היהודי יצטרכו להחליט האם לפנות לבית המשפט ולדרוש צו לספירה מחודשת של כל הקלפיות.

אתמול כאמור התגלתה טעות ההקלדה בקלפי שהוצבה בבית הספר מורשה בבחירות המקומיות בשבוע שעבר. רשימת הבית היהודי, בראשה עומד איציק דיעי, קיבלה 160 קולות, כאשר בגלל טעות הקלדה נכתב כי הם קיבלו 4 קולות בלבד. הנושא התגלה על ידי אנשי הבית היהודי, ובשל כך נפתחה הבדיקה. בוועדת הבחירות המרכזית ציינו כי גם בסיעות אחרות התגלו טעויות ולכן נפתחה בדיקה.
"אנו בודקים את המקרה, יש שם טעות הקלדה", אמר אתמול סגן יו"ר וועדת הבחירות, אריה ניר. "מחר (היום) אנו נקליד את הקלפי הזאת מחדש ונראה מה זה אומר". כאמור, היום הודיעה וועדת הבחירות כי אין שינוי בחלוקת המנדטים הכללית.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. צבר

    איך זה שבפועל קיבלו 160 והוקלד רק 4 קולות?
    מציע לבדוק כל הקלפיות בכל הארץ . ועוד טעויות וזיופים. הגורמים לאי רצון הבוחר

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר