רמי גרינברג ברויאל גרדן עם הוריו צילום זאב שטרן
רמי גרינברג ברויאל גרדן עם הוריו צילום זאב שטרן

"הסירות באגם החדש? אנו נמצא דרך להסדיר זאת בשיתוף פעולה"

דרכו של רמי גרינברג מתפקיד עוזר המנכ”ל ללשכת ראש העירייה הייתה רבת תהפוכות. שבוע וחצי אחרי הניצחון הגדול שלו, מספרים אחותו וחבריו הטובים על הילדות בנווה ירק ועל הפעילות בנוער הליכוד, גרינברג עצמו מספר מה התוכניות שלו בנושאים הבוערים של פתח תקוה

פורסם בתאריך: 9.11.18 10:02

רמי גרינברג אמנם טרם נכנס באופן רשמי לתפקידו, אבל השבוע כבר הספיק להנחיל את המדיניות החדשה שלו בעירייה, וזאת על ידי סדרת פגישות עם עובדי עירייה. הוא גם נפגש עם שר החינוך נפתלי בנט שביקר בעיר, ועם מפקדת משטרת פתח תקוה, ברק מרדכי. מעבר לכך, הוא הורה לשבור את "האקווריום", שהפריד בין התושבים לבין אולם הישיבות של מועצת העיר, ולקדם את קריאת שמו של הפארק הגדול על שמו של איציק אוחיון.
גם אחרי התקופה האינטנסיבית של מערכת הבחירות גרינברג לא נח. הוא כיהן במשך כל הקדנציה באופוזיציה, וכעת יצטרך גם להוכיח את עצמו כראש העיר, שאחראי על 250 אלף תושבים, עשרות שכונות, מאות מוסדות חינוך וגני ילדים, ובעיקר, להתעסק עם נושאים בוערים כמו זיהום אוויר, ניקיון העיר, פקקים, תשתיות וכבישים מתפוררים ועוד. כחבר מועצה הוא היה אופוזיציונר פעיל מאוד, אבל אין ספק שהעבודה שמצפה לו כראש עירייה גדולה בהרבה, כמו גם האחריות הכבדה.
בראיון למלאבס השבוע מדבר גרינברג על הימים הראשונים שלאחר הבחירות, על השינויים שנעשו עד כה ועל נושאים כמו הסטטוס קוו בעיר. "באנו עם כל האנרגיה להתחיל לעבוד בכל הכוח למען העיר והתושבים, לקחת את פתח תקווה למעמד של עיר מובילה", הוא אומר. "בכל הימים האחרונים אני נמצא חזק בשטח ובקשר עם התושבים, אני מסייר בבתי ספר, בשכונות ובמתקני ספורט. נפגשתי עם מפקד תחנת משטרת פתח תקוה ועם כל הגורמים המקצועיים בעירייה. כולם קיבלו הנחיות לתעדף עבודה ומשאבים שיתנו שירות לתושבים. אנו עובדים במלוא המרץ. יש החלטות ברורות שכבר קיבלתי בלא מעט נושאים".
גרינברג מציין מספר שינויים שנעשו, למרות שבפועל טרם נכנס רשמית לתפקידו. "יש שינוי בשעות פינוי האשפה שלא יהיו בשעות העומס, בתחום מבני ציבור יהיו שינויים בסדרי עדיפויות, בין אם למבני חינוך ותנועות נוער שלא טופלו", הוא אומר. "קבעתי כבר פגישות עם משרדי הממשלה לטובת הבאת תקציבים לעיר. הורדתי הנחיה שכל התקציבים שלא הלכו לטובת התושבים, להתחיל לצמצם אותם ולהעביר את הכסף לטובת השירות לתושב. בנוסף, החלטתי שהפארק הגדול יקרא על שמו של איציק אוחיון, ואנו נביא זאת לאישור מועצת העיר".
התחלת לעבוד מוקדם מהצפוי.
"יש וואקום שגם ככה היה עוד לפני הבחירות ונמשך אחרי הבחירות. מישהו צריך להפעיל את המערכת. זה אפשרי מבחינה פורמלית".
יש אנשים שמצפים למהפכה, הציפיה שלהם מציאותית?
"אני אומר שתהיה כאן מהפכה, ומה שאני עשיתי פה החל מיום אחרי הבחירות ועד עכשיו, לא עשו עדיין בארץ ואפשר לבדוק את זה. ברוב הערים האחרות ראשי העיר שנבחרו עדיין בחופשות, ואנו יום למחרת כבר קיימנו ישיבות עבודה והחלטות, אין אף עיר בארץ שעשתה, ולכן זו מהפכה".
יש המון ספקולציות לגבי המפלגות הדתיות שלא תמכו בך.
"אני הולך להיות ראש העיר של כולם. כל תושב בעיר יקבל את מה שמגיע לו, ואף תושב לא יקבל על חשבון השני. הכל יהיה בצורה שוויונית. אני ראש העיר של כולם ואני אתן לכל התושבים. אני לא צריך מתווכים ושליחים של ציבורים מסוימים, לשרת את הציבור אני יודע וכל התושבים יקבלו את מה שצריך. אני גם לא פוסל אף אחד, כל מי שירצה לעבוד לפי המדיניות שלי אז הוא ייכנס לקואליציה. אני חושב שהכנסנו כבר רוח חדשה לעיר, רוח של עשיה אמיתית והרבה אנרגיות, ואנו עובדים בכל העוצמה כי התושבים הם הלקוחות שלנו".
אחת הסוגיות שנשארו אלו נושאי הסטטוס קוו והאם האגם יהיה פעיל בשבת.
"הסטטוס קוו יישמר. אף ציבור לא צריך להפריע לשני. איפה שיש שכונות חרדיות השבת תישמר, אך הם לא צריכים להפריע בשכונות החילוניות ולשגרת החיים של החילונים. האגם פתוח כבר היום בשבת וזה יישאר ככה. לגבי הסירות שיהיו שם, אנו נמצא דרך להסדיר זאת בשיתוף פעולה".

התחיל את הפעילות בנוער הליכוד

גם כחבר אופוזיציה גרינברג היה פעיל מאוד ונראה רבות בעיר. לכן אפשר לומר שהרבה תושבים מכירים אותו, אבל מצד שני לא יודעים עליו הרבה. קורות חייו של רמי גרינברג נחשבו עד היום די עלומים, הוא מוכר יותר בשל פעילותו הפוליטית, אך פחות בהיבט הפרטי.
רמי גרינברג נולד בשנת 1978, וגדל במושב נווה ירק שבדרום השרון, אח קטן מבין חמישה אחים. למרות היותו הקטן ביותר, אחותו דינה מספרת כי הוא התעניין תמיד בשיחות של גדולים ואהב לקרוא על נאומים של מנהיגים. "אני יכולה להגיד שרמי מגיל קטן היה ילד מחונן", אומרת האחות, דינה גרינברג, "הוא למד מגיל צעיר באוניברסיטה ואני זוכרת שאמא שלי הייתה נוסעת איתו לכיתה מיוחדת של מחוננים. הוא היה ילד חרוץ שאהב לקרוא אנציקלופדיות, או ספרים על מנהיגים גדולים. הוא גם היה שחקן שחמט, ובכלל היה מתעניין בדברים חשובים ותמיד רואה חדשות. הוא היה מנהיג, והצטיין בהרבה דברים. רמי בהחלט לא היה ילד שיגרתי. היה אח קטן כל יכול כזה. הוא נולד וגדל בנווה ירק, ובערך לפני עשר שנים עבר לגור בפתח תקוה".
את הפעילות הפוליטית האמיתית שלו החל גרינברג כבר בגיל צעיר, בנוער הליכוד בפתח תקוה, ובהמשך היה יו"ר נוער הליכוד בעיר. "אני מלווה את רמי כבר 25 שנה", אומר אחד מחבריו, צביקה שטרן, "אני מכיר את רמי משנת 1994, אז הייתי בנוער ליכוד ורמי היה יו"ר נוער ליכוד בעיר. אפשר לומר שזו הייתה התקופה הכי פעילה של הסניף. היינו עושים פעילויות והרצאות והפגנות. אני הייתי בן 14 והוא בן 16. הוא אחד האנשים הכי ציונים שאני מכיר. הוא תמיד דאג ועשה. מאז נשארנו בקשר וכשהוא עבד בעירייה בכל מיני תפקידים הייתי מסתובב איתו עד השעות הקטנות של הלילה. אני זוכר שהיה חורף גשום אחד, והיו בתים בשכונת פג'ה שהוצפו, ורמי עד ארבע לפנות בוקר עזר לפנות אנשים מהבית ודאג למצוא פתרונות לאנשים. זה רמי, זה אדם שעושה למען הציבור באמונה 24 שעות ביממה. בעיני הוא דמות לחיקוי".

רמי גרינברג. צילום זאב שטרן

רמי גרינברג. צילום זאב שטרן

עבד עם אחיו בחברה לעבודות עפר

בין השנים 2003־2006 עבד גרינברג במחלקת הביטחון בעיריית הוד השרון, ובאותן שנים החל בלימודי משפטים במכללת שערי משפט. שם, במכללה, הוא הכיר את דני סוויסה, שהיה אז מנכ"ל עיריית פתח תקווה, עוד בתקופת כהונתו של איציק אוחיון כראש העירייה. השניים הכירו על ספסל הלימודים, ובהמשך הציע סוויסה לגרינברג להתמנות לעוזרו בעיריית פתח תקווה.
וכך היה. במשך כשנתיים שימש גרינברג כעוזרו, בין 2009-2011, אך היחסים בין השניים עלו על שרטון, ובעקבות כך סיים גרינברג את עבודתו בעירייה והחל לעבוד במשטרת ישראל.
גרינברג חזר לעיריית פתח תקוה ובין השנים 2012-2013 שימש בעירייה במספר תפקידים. בשנת 2012 כיהן כמנהל אגף תיאום, קידום ובקרה בעירייה, במשך כחצי שנה, עד שהודח בהוראת משרד הפנים, משום שלא עמד בתנאי הסף למכרז. בשל כך, החליט ראש העירייה דאז, איציק אוחיון, שגרינברג יהיה יועצו האישי. מספר חודשים לאחר מכן גרינברג פוטר מתפקידו. גרינברג אמר אז כי סיבות שאינן קשורות לעבודתו גרמו לפיטוריו. על פי הפרסומים אז, נתקל אוחיון בשמו של גרינברג בחומר החקירה נגדו (נגד אוחיון, תיק שנסגר לחלוטין זמן קצר לאחר מכן). גרינברג הסביר רק שמאחר והיה לפני כן איש משטרה, פנה אליו אדם שהיה אמור לשמש עד תביעה והוא, גרינברג, בסך הכל אמר לו לפנות למשטרה אם הוא מעוניין, כמו שכל אזרח היה עושה. תפקידו האחרון של גרינברג כעובד ציבור, בשנת 2013, היה מנהל האגף לקידום המערכות הציבוריות. בסיומה של שנה זו נבחר כחבר מועצה מטעם סיעת הליכוד.
חבריו של גרינברג, שרבים מהם הכיר בנוער הליכוד בפתח תקווה, מספרים על אדם צנוע, חובב סרטים ומסעדות. "אני מגיל 14 איתו ביחד", אומר רועי שאשא, אולי חברו הטוב ביותר של גרינברג, "הכרנו בנוער הליכוד כאשר אני הייתי אחד ממקימיו, ורמי הצטרף מאוחר יותר. היינו אז 150 נערים שהיו בתנועת הנוער. הייתי יו"ר הסניף אחרי רמי. מאז כל הזמן נשארנו חברים טובים, כל הזמן בקשר והיינו נפגשים לפחות פעם בשבוע. הלכנו יחד לסרטים, ובכלל יצאנו לבלות הרבה יחד. עשינו גם לא מעט פעילויות התנדבותיות יחד, כמו למשל בבתי אבות".
שאשא ממשיך ומספר: "בגיל 18 הוא התגייס לסיירת יעל ונפצע בידו באירוע שהתרחש בקבר יוסף בשכם. אני זוכר שבאתי לבקר אותו אז, אם אני זוכר נכון בבית החולים בילינסון. הוא נותח ביד וחזר די מהר לצבא. במילואים הוא היה קצין בדובדבן. לפני 12 שנה התחתנתי, רמי היה הנהג המלווה שלי. הוא חבר אמת".
"אחרי הצבא הוא עבד תקופה באבטחה בעיריית הוד השרון, למד משפטים בשערי משפט וסיים בהצטיינות", ממשיך שאשא. "לאחר מכן הוא עבד כעוזרו של דני סוויסה בעיריית פתח תקווה, ואחרי שהוא עזב את תפקידו, הוא היה קצין במשטרה ביחידה המרכזית ברמלה. לאחר מכן הוא חזר לעבוד בעירייה".
ואיפה הוא עבד בשנים האחרונות?
"בשנים האחרונות הוא עבד עם האחים שלו, קבלנים שעוסקים בעבודות עפר. תאמין לי שהוא לא התפנק שם".

רמי גרינברג מצביע

רמי גרינברג מצביע

בחר לתמוך באורי אהד

את דרכו ללשכת ראש העיר החל כאמור גרינברג בשנת 2013. גרינברג התמודד מטעם הליכוד לראשות העיר, והייתה לו השפעה גדולה על מערכת הבחירות. הוא קיבל בבחירות 21 אחוז מהקולות לראשות העיר, ושני מנדטים למועצת העיר. אורי אהד, שהתמודד אז לראשות העיר קיבל 36 אחוזים מהקולות. לאחר מכן הגיע ברוורמן עם 26 אחוזים מהקולות. באותה מערכת התמודד גם דני סוויסה, שקיבל 16 אחוזים מהקולות. מאחר ואף מועמד לא עבר את סף 40 האחוזים, המערכת הלכה לסיבוב שני בו ניצח ברוורמן. אין ספר שאילולא ההתמודדות של גרינברג, כמות האחוזים שלו הייתה מתחלקת בין יתר המועמדים, מה שככל הנראה היה גורם לאהד לעבור את 40 האחוזים ובכך להיות ראש העיר.
בסיבוב השני של אותן בחירות, בחר גרינברג לתמוך באוהד בעוד שדני סוויסה תמך בברוורמן. הבחירה של גרינברג באהד והניצחון של ברוורמן, גרמו לכך שגרינברג, כמו גם אורי אהד, ישבו בקדנציה האחרונה באופוזיציה.
בכל התקופה לא הפסיק גרינברג לטעון שאת שלטונו של ברוורמן צריך להחליף. גרינברג היה חבר מועצה פעיל מאוד. בכל ישיבת מועצה הוא העלה נושאים רבים לסדר היום. בבחירות 2013 קיבלה רשימת הליכוד במסגרתה התמודד גרינברג קיבלה שני מנדטים, ויחד איתו נכנס למועצת העיר משה משה. בעוד גרינברג היה חבר אופוזיציה פעיל, משה משה היה בקואליציה ובין השניים לא היה שיתוף פעולה.
מספר חודשים לאחר תחילת הקדנציה פרש צדוק בן משה מסיעת עיר צעירה, ובכך הפך להיות חבר מועצה עצמאי ללא כל סיעה, ולאחר מכן אף פוטר מהקואליציה על ידי ברוורמן לאחר שהצביע נגד העדכון האוטומטי של הארנונה. כך מצא בן משה את עצמו באופוזיציה ולחיבור בינו לבין רמי גרינברג הייתה השפעה גדולה, שהגיעה לשיאה בבחירות האחרונות. בן משה וגרינברג שיתפו פעולה לאורך כל הקדנציה, ובסיעתו של גרינברג בן משה מוקם במקום השלישי. התמיכה בגרינברג השתלמה לבן משה: בקדנציה הקרובה הוא יהיה סגן ראש עיר בשכר.
את מערכת הבחירות פתח גרינברג באופן רשמי כחצי שנה לפני הבחירות, הוא הקים את סיעת התחדשות, שזכתה לחמישה מנדטים ובכך הפכה לסיעה הגדולה ביותר במועצת העיר. כחבר אופוזיציה הוא היה סוג של בולדוזר שנראה כמעט בכל מקום. האם הוא יהיה כזה כראש עירייה? האם התושבים הרבים שבחרו בו ונתנו לו ניצחון גדול יהיו מרוצים? ימים יגידו. בכל אופן זה תלוי בעיקר, ואולי רק, בגרינברג עצמו.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. דורון אלמגור

    זכינו. רמי גרינברג וצדוק בן משה יעשו את השינוי המיוחל לפ"ת.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר