מימין: תערוכת "במבט אחר"תערוכת "הזדמנות אחרונה לראות"גרינברג בתערוכת פני האנושות, הציפור הכחולה תערוכת "הומור של צפרדעים"
מימין: תערוכת "במבט אחר" תערוכת "הזדמנות אחרונה לראות" גרינברג בתערוכת פני האנושות, הציפור הכחולה תערוכת "הומור של צפרדעים"

כך הפכה פתח תקוה לעיר התערוכות

למוזיאון פתח תקוה יש כבר זמן רב מעמד מכובד בעולם האמנות, אך נדמה שבחודשים נובמבר-דצמבר יש תערוכות רבות מהממוצע. קבלו פירוט

פורסם בתאריך: 12.12.18 16:41

מינהל התרבות בניהולה של דרורית גור אריה, מנהלת ואוצרת ראשית, מציב רף חדש ומאתגר למוזיאונים בארץ. במוזיאון פתח תקווה לאמנות, המוכתר מהמובילים בארץ ובעולם, מוצגות תערוכות מתחלפות בנושאים של חברה ותרבות ישראלית ומציגים טובי האמנים הישראלים והבינלאומיים וכהשלמה לנעשה במוזיאון, מתקיימת פעילות ענפה ברחבי העיר במספר אתרים: בגלריית ה"פואיה" באולם שרת, בגלריית הציפור הכחולה ובגלריות היכל התרבות, נפתחות אחת לחודש שלל תערוכות של אמני פתח תקוה ואמנים אורחים בדגש על ציור ופיסול.

תערוכת "הומור של צפרדעים"

תערוכת "הומור של צפרדעים"

בימים אלה נפתחות ברחבי העיר תערוכות רבות לאוהבי התרבות והאמנות. "העיר מציעה לתושביה חוויה אמנותית מיוחדת החל מתערוכות ברמה בינלאומית דרך פעילות חינוכית וקהילתית, וכלה בזריעתה של האמנות בנוף המקומי", אומרת גור אריה.
כך, לפני כשלושה שבועות נפתחה במוזיאון התערוכה "הזדמנות אחרונה לראות", אשר עוסקת במסעות ובנדודים. התערוכה מספרת סיפורי מסע מרתקים ודמיוניים בעבודות מיצב ועבודות וידיאו, צילום וסאונד. תערוכה מרתקת זו זוכה להתלהבות רבה. אחת מהעבודות נקראת "שביל ישראל: התהלוכה" והיא צולמה על ידי האמניות מירב הימן ואילת כרמי. העבודה המרשימה מוקרנת בענק על שלושה קירות ומייצרת חוויית צפייה שעוטפת את הצופים. התהלוכה המוזרה מתקדמת לאורך השביל, אך הצועדים לא נוגעים בקרקע כלל. לאורך המסע מככבים גם הנופים עוצרי הנשימה של שביל ישראל, המדגישים את הקשר המורכב בין הארץ לבין הצועדים.

תערוכת "הזדמנות אחרונה לראות"

תערוכת "הזדמנות אחרונה לראות"

תערוכה נוספת שמוצגת במוזיאון בימים אלה היא פג'ה. תערוכה זו בוחנת את יחסי הגומלין בין טיפוגרפיה וטופוגרפיה ומציגה את מכונת הדפוס שנתנה השראה לפרויקט. המכונה יוצרה במאה ה־19 בגרמניה ויובאה לפתח תקוה בשנת 1932 על ידי מתיישבים יהודים, אשר השתמשו בה להדפסת ניירות העטיפה ששימשו את הפרדסנים לאריזת תפוזי JAFFA. תערוכה נוספת היא "פעולות על מקום" של אמנים עכשוויים מפולין העוסקת ב"עיר".

תערוכת "במבט אחר"

תערוכת "במבט אחר"

בגלריית האוסף מוצגות תערוכות השואבות השראה מאוסף המוזיאון והמרחב המקומי, ובגלריית "הקומה השנייה" מוצגים פרויקטים בעלי אוריינטציה קהילתית. גם במוזיאון הראשונים לתולדות פתח תקוה, שלאחרונה עבר מתיחת פנים, נפתחו שתי תערוכות חדשות. "סטודיו הצלם" היא תערוכה המשחזרת סטודיו מסורתי של צלם מימי המושבה. בתערוכה ניתן לראות מצלמות עתיקות, צילומים בטכניקות שונות, וכן צעצועים ולבוש איתם נהגו להצטלם. בתערוכה מוזמנים המבקרים לצלם גם הם צילום סלפי בסגנון של פעם באמצעות הרקע המיוחד והאביזרים שבתערוכה. בגלריית "הפינה" שבמוזיאון מוצגת תערוכת פסלים של האמנית שירה זלוור. כל אחד מהפסלים הצבעוניים מציג ילדים שמשחקים משחקים פשוטים המבוססים על דמיון ופנטזיה.
תערוכה נוספת שמוצגת בעיר, היא תערוכת "פני האנושות" של האמנית זיוה רופא והאוצרת שרה רז, יו"ר עמותת אמני פתח תקווה. התערוכה מוצגת בגלריית הציפור הכחולה ומדברת על המשמעות של להיות אדם היום. בין הדמויות אותם מציירת רופא ניתן לראות עוני בעולם השלישי, בהודו, טיבט ועוד. בתערוכה מוקרן הטריילר של הסרט הדוקומנטרי "פני האנושות", אשר מדגיש את המסר אותו מבקשת להעביר האומנית.
בהיכל התרבות בעיר מוצגות שלוש תערוכות חדשות. בפתיחה שהתקיימה במוצאי שבת, בירך את הנוכחים ראש העירייה החדש רמי גרינברג, שהבטיח תמיכה בפיתוח חיי האמנות והתרבות לטובת תושבי העיר. את התערוכות הציג דורון פולק, אוצר האמנות של ההיכל. התערוכות בהיכל הן: "יופי חסר גבולות" – תערוכת ציור ופיסול של צבי ראט ז"ל, שלפני כחודש ימים הלך לעולמו והוא בן 94, ולא זכה לראות את התערוכה הראשונה שלו; "הרכב מוזיקלי" – תערוכה קבוצתית של 28 אמנים מרחבי הארץ החברים בהתאחדות האמנים המקצועיים בישראל בניהולו של האומן אנדריאן ג'ודרו; ותערוכה קבוצתית נוספת של אמני "האקדמיה לריאליזם" בהדרכת האמן גוסטבו בר ולנזואלה.

גרינברג בתערוכת פני האנושות, הציפור הכחולה

רמי גרינברג בתערוכת פני האנושות, הציפור הכחולה

שתי תערוכות נוספות נפתחו במהלך דצמבר: 'במבט אחר- צילום משולב בשירה', של המשורר גיא רגב והצלם עוזי גלז (ב-5.12, בגלריית הפואיה באולם שרת, בהשתתפות ראש העירייה ואוצרת הגלריה נאווה בביוף). תערוכה נוספת, היא תערוכת אמנות זכוכית ובדיל 'הומור של צפרדעים' של האמן עמנואל זוהר, אוצרת התערוכה שרה רז. תערוכה זו תיפתח במוצאי שבת, 8.12, בגלריית הציפור הכחולה. בתערוכה מציב זוהר בן ה-81 את הצפרדע במרכז עשייתו ולוקח דימויים מהחברה האנושית.
נילי חי, מנהלת האגף לאמנויות פלסטיות, מסכמת: "בגלריות בעיר מוצגות תערוכות של אמנים מרחבי הארץ לצד אמני העיר, רבים מהם חברי עמותת אמני פתח תקוה, במטרה לעודד יצירה מקומית ולהציגה לקהל הרחב. גם המרחב הציבורי זוכה להשקעה באמצעות כיכרות המעוטרות ביצירות פיסול".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר