צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

תביעה נגד ביה"ח השרון: ניתוח שהסתבך וזיהום בטני שלא טופל

התובע, בן 37, אב לארבע, תושב פתח תקוה, נזקק ללא פחות משמונה ניתוחים, לאחריהם נותר לטענתו עם נכות כירורגית קשה. עורכת דינו: "הצוות הרפואי התעלם במשך למעלה משבועיים ימים, מתמונה זיהומית קשה, הולכת ומדרדרת"

פורסם בתאריך: 4.12.17 17:08

בן 37, אב לארבע, תושב פתח תקוה, תובע את בית חולים השרון שבבעלות שירותי בריאות כללית, בעקבות ניתוח כירורגי וטיפול רפואי שלטענתו היו כושלים. בכתב התביעה אשר הוגש לבית משפט מחוזי מרכז באמצעות עו"ד דניאלה אביבי נחום ממשרד כספי סרור ושות', נטען כי כתוצאה מסדרת אירועים התובע נזקק ללא פחות משמונה ניתוחים, לאחריהם נותר עם נכות כירורגית קשה ועם פגיעה משמעותית באיכות חייו.

התובע, עבר ניתוח לכריתת לולאת מעי דק, בגישה לפרוסקופית, במהלכו נגרם נקב במעי הגס. על פי התביעה, בעקבות הנקב, פיתח התובע תהליך דלקתי בבטנו ונזקק לניתוח נוסף לכריתת קטע המעי המנוקב ולהוצאת שקית לניקוז הזיהום. לאחר הניתוח הנוסף, מצבו של התובע הוסיף להידרדר והוא סבל מחום, מכאבי בטן, מדופק גבוה, מערכי חמצן נמוכים ומהקאות מרובות.

בית חולים השרון צילום זאב שטרן

בית חולים השרון. צילום זאב שטרן

בכתב התביעה נטען, כי הצוות הרפואי התעלם לכאורה ממצבו הירוד של התובע ומסימני האזהרה החשודים ברמה גבוהה ביותר לזיהום תוך בטני ונמנע, במשך ימים רבים מנקיטת הצעדים אשר המתחייבים במצב זה של העלאת חשד לדלקת בטנית וביצוע ניתוח דחוף לריקון התוכן הצואתי.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת מומחה בתחום הכירורגיה אשר קבע כי לנוכח הדימום הניכר אשר נצפה במהלך הניתוח הראשון, על המנתחים היה לעזוב את הגישה הלפרוסקופית ולעבור לניתוח פתוח כדי להתגבר על הדימום הרב ולהימנע מפגיעה באיברים סמוכים בעת ניסיון זיהוי מקור הדימום.

עוד קבע המומחה, כי הצוות הרפואי כשל פעם נוספת כשלא אבחן שהתובע סובל מדלקת קשה כתוצאה מדלף של תוכן המעי לחלל הבטן. זאת, למרות שכל הסימנים הקליניים והמעבדתיים אשר עמדו בפניו, העידו על קטסטרופה בטנית וחייבו לשלול קיומו של זיהום.

לטענת התובע, לאחר 15 ימי אשפוז, הוא החליט לעבור לבית חולים אחר לצורך קבלת המשך טיפול, שם, עם קבלתו, אובחן כסובל ממצב זיהומי קשה והובהל לחדר ניתוח.

בה כוחו של התובע, עו"ד אביבי-נחום: "במקרה מצער זה, ניתן להצביע על שני כשלים מרכזיים במהלך הטיפול הרפואי. הראשון, התעקשות הצוות הרפואי לבצע ניתוח בגישה לפרוסקופית, גם כאשר הופיע דימום מאסיבי הפוגע בשדה הראיה, מקשה על זיהוי מקור הדמם ומגביר את הסיכון לפגיעה באיברים נוספים, כפי שארע במקרה זה. השני, התעלמות הצוות הרפואי, במשך למעלה משבועיים ימים, מתמונה זיהומית קשה, הולכת ומדרדרת, אשר חייבה ביצוע ניתוח דחוף. למרבה הצער, כשלים אלה הובילו להידרדרות קשה במצבו של התובע, עד כדי מצב מסכן חיים, והותירו אותו עם נזקים קשים ובלתי הפיכים".

במסגרת התביעה מבוקש לפסוק לתובע פיצוי כספי בגין פגיעה בכושר ההשתכרות, כאב וסבל ופגיעה קשה באיכות החיים, עלויות רפואיות והוצאות עבור עזרה.

מבית החולים טרם הוגש כתב הגנה.

תגובת מרכז רפואי רבין: "כתב התביעה התקבל בימים האחרונים בבית החולים. נגיב כמקובל בבית המשפט".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר