אלכס. צילום דוברות מרכז שניידר
אלכס. צילום דוברות מרכז שניידר

חיים חדשים: אלכס בן השנה ו-10 חודשים הוא מושתל הכליה הצעיר ביותר בשני העשורים האחרונים

במשך שנה טופל אלכס בדיאליזה, עד שבוצעה ההשתלה בבית החולים שניידר. אמו: "אנו אסירי תודה לעד"

פורסם בתאריך: 18.12.17 12:01

 

ניתוח נדיר של השתלת כליה לתינוק בן שנה ועשרה חודשים, התקיים לאחרונה במרכז שניידר לרפואת ילדים. הפעוט, אלכס שמו, הוא מושתל הכליה הצעיר ביותר בשני העשורים האחרונים. אלכס סבל מאי ספיקת כליות, טופל בדיאליזה במשך שנה ונזקק להשתלת הכליה לשיפור משמעותי באיכות חייו על מנת לחיות ללא תלות בטיפולי דיאליזה. בשל גילו הצעיר ומשקלו של אלכס, היה צורך בכליה שתתאים למבנה גופו ותקלט באופן המיטבי. לאחר חודשים רבים נמצאה לו תרומה מתאימה.

צוות ההשתלות של שניידר והפעוט אלכס. צילום: דוברות מרכז שניידר

מימין לשמאל: האחות נעמי זנהדלר, מתאמת המושתלים, ד"ר אורלי חסקין, רופאה בכירה במכון לנפרולוגיה והפעוט אלכס, ד"ר סיגל אייזנר, רופאה בכירה במערך ההשתלות, פרופ' מרים דוידוביץ, מנהלת המכון לנפרולוגיה במרכז שניידר לרפואת ילדים. צילום דוברות מרכז שניידר.

את ניתוח ההשתלה ביצע צוות מערך ההשתלות במרכז שניידר לרפואת ילדים. ד"ר סיגל אייזנר, רופאה בכירה במערך ההשתלות של שניידר, אמרה: "תרומת איברים מהמת מצילה את חייהם של מבוגרים וילדים הממתינים להשתלה כמו במקרה של אלכס, שבשל גודלו יכול היה לקבל רק כליה מהמת ולא מהחי. הקושי בהחלטה על תרומה ברגעים הכי קשים מובן, אך צריך להבין כי המשמעות היא הצלת חיי אדם".

אמו של אלכס, טלי, הוסיפה בהתרגשות: "בזכות נדיבות לבם האינסופית של ההורים, שבחרו בשעה הקשה ביותר שיש להורים, לעשות מצווה ולהיטיב עם נפש אחרת, עם בני אלכס, ובזכות ההחלטות האמיצות והטיפול המקצועי והמסור שאלכס קיבל מכל העוסקים במלאכה, והרשימה ארוכה, במרכז שניידר לרפואת ילדים, חיינו השתנו והפכו רגילים. אנו אסירי תודה לעד".

 

צוות ההשתלות כלל את ד"ר סיגל אייזנר, רופאה בכירה במערך ההשתלות, ד"ר מיכאל גורביץ, רופא בכיר במערך ההשתלות והרופאים המרדימים ד"ר הרן פישר, ד"ר אליה פלד, וד"ר קונסטנטין ניקרסוב. עם סיום הניתוח, הועבר אלכס לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר, בראשות ד"ר אלחנן נחום ולאחר מכן לאשפוז במחלקת ילדים ג' בשניידר, בראשות פרופסור עירית קראוזה. את המעקב אחר הפעוט מבצעת ד"ר אורלי חסקין, רופאה בכירה במכון לנפרולוגיה בראשות פרופסור מרים דוידוביץ. את תיאום ההשתלה ביצעה מתאמת המושתלים האחות נעמי זנהדלר.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר