רינת חכים מושתלת המעי וד"ר אביתר נשר, סגן מנהל מחלקת השתלות בבילינסון צילום באדיבות בית החולים
רינת חכים מושתלת המעי וד"ר אביתר נשר, סגן מנהל מחלקת השתלות בבילינסון צילום באדיבות בית החולים

השתלת המעי השנייה בישראל בוצעה בהצלחה בבילינסון

ההשתלה בוצעה באישה בת 36 שנזקקה להזנה בחמש השנים האחרונות. "לפנינו תקופה ארוכה מאתגרת רפואית עד לקליטה מלאה של השתל", אמר ד"ר אביתר נשר, סגן מנהל מחלקת השתלות

פורסם בתאריך: 11.7.18 17:53

בבית החולים בילינסון בוצעההשבוע בהצלחה השתלת המעי השנייה בישראל. ההשתלה בוצעה באישה בת 36 שסבלה מתסמונת גנטית שגרמה לגידולים בחלל הבטן. לפני חמש שנים נאלצו הרופאים לכרות את כל המעי הדק שלה בגלל התסמונת ומאז אינה יכולה לאכול ותלויה בהזנה תוך ורידית (TPN) בלבד. "לאישה נוגדנים רבים שהקשו על מציאת תורם מתאים, לכן היא חיכתה זמן רב להשתלה", הסביר ד"ר אביתר נשר, סגן מנהל מחלקת השתלות בבילינסון, שביצע את ההשתלה. מבילינסון נמסר עוד כי ניתוח השתלת המעי עבר בהצלחה, המטופלת בהכרה, במצב כללי יציב וטוב, והיא יצאה מטיפול נמרץ ועברה למחלקת השתלות להמשך טיפול.
ד"ר נשר הוסיף: "מרכזי השתלות מעטים מבצעים את ההליך המורכב הזה. לפני ארבע שנים ביצענו יחד, פרופ איתן מור ואני, את השתלת המעי הראשונה בישראל שהיתה פריצת דרך ישראלית והציבה אותנו עם מרכזי ההשתלה המובילים בעולם. בשונה מהשתלות כליה, כבד ולבלב, השתלה זו מורכבת יותר והחשש מדחיית השתל וזיהומים קיים שבועות וחודשים לאחריה. לפנינו תקופה ארוכה מאתגרת רפואית עד להגדרה של קליטה מלאה של השתל".

השתלה של מעי דק היא השתלה מורכבת הדורשת מיומנות רבה מצד המנתח וליווי צמוד מצד גורמים רבים לאחריה. לאחר הניתוח, המושתלים מאושפזים במחלקה לטיפול נמרץ ונמצאים במעקב צמוד של הרופאים, המשתילים, וגסטרואנטרולוגים, המבצעים מדי כמה ימים בדיקה במטרה לוודא שהגוף אינו דוחה את המעי המושתל. בהדרגה המושתלים מתחילים לאכול מזון עד למצב בו גופם מראה סימנים ליכולת עיכול מלאה של מזון מוצק. בנוסף, מושתלי מעי יידרשו לליווי צמוד של המכון לחקר התזונה בבילינסון, בראשותו של פרופ' פייר זינגר – מנהל המחלקה לטיפול נמרץ, לפני ההשתלה ולאחריה.
ניתוח השתלת המעי הראשון בישראל נעשה ב- 2014 בבילינסון. המושתלת הראשונה, אישה צעירה, אמא לילדים, במצב טוב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר