הילד מיכאל כהנא בבית החולים עם הוריו ואחותו
מיכאל כהנא בבית החולים עם הוריו ואחותו לאחר השתלת הלב המלאכותי לפני כחודש וחצי

לראשונה בישראל: לב מלאכותי הושתל בילד בן 11

ההשתלה בוצעה על ידי מנתחי לב מבית החולים בילינסון וממרכז שניידר. אמו של מיכאל: "חשוב לציין שלו המודעות בארץ לתרומת איברים היתה גבוהה, היינו יכולים לדלג על השלב הזה, כשלב ביניים שטומן בחובו סיכונים גבוהים"

פורסם בתאריך: 25.10.18 10:50

לראשונה בישראל בוצעה השתלת משאבת חדר שמאל בלב (לב מלאכותי) בתוך גופו של מיכאל כהנא, ילד בן 11. זאת לאחר שמצבו הרפואי הלך והדרדר והפך קריטי, ולא נמצא לב אנושי שניתן היה להשתיל בגופו. ההשתלה בוצעה על ידי מנתחי לב מבילינסון ומרכז שניידר. הרופאים במרכז שניידר לרפואת ילדים ובמרכז הרפואי בילינסון, בהובלתו של פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון ושניידר, החליטו להשתיל משאבת חדר שמאל בלב (לב מלאכותי) על מנת להציל את חייו.
פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון ושניידר: "מדובר בהשתלה ייחודית מאחר וזוהי הפעם הראשונה בה הושתל לב מלאכותי בתוך גופו של ילד ולא מחוץ לגופו. השתלה זו מהווה נדבך חדש ותוספת משמעותית לניתוחי הלב בישראל. שיתוף הפעולה הפורה בין שניידר לבילינסון אפשר את הצלת חייו של הילד".
ד"ר עינת בירק, מנהלת מכון הלב במרכז שניידר לרפואת ילדים: "מיכאל הגיע אלינו לפני מספר חודשים כשהוא סובל מאי ספיקת לב קשה. בחודש האחרון החמיר מצבו ונאלצנו לחפש עבורו פתרון בהקדם האפשרי. מרגש לראות אותו היום כשהוא מתאושש ומצבו טוב לאחר הניתוח הייחודי שהציל את חייו".
מאור כהנא, אמו של מיכאל: "בתחילה חששנו לבצע כאן בארץ את ניתוח השתלת ה Lvad בשל חוסר הניסיון לבצע ניתוח כזה בילד בן 11, אך לאחר פגישה עם אנשי הצוות המנתחים מבלינסון ושניידר יחד עם צוותי הקרדיולוגים משניידר הבנו שאנו נמצאים בידיים בטוחות מיומנות ומקצועיות, ואכן כך היה. נהנינו משיתוף פעולה מדהים של הצוותים משני בתי החולים בכל שלב של התהליך, בנוכחות צמודה אלינו, בתמיכה טלפונית ובביקורים תכופים של כל אנשי הצוות המעורבים וכרגע פנינו להחלמה לקראת השתלת לב. בזאת אנו מבקשים לציין שאמנם מיכאל ניצל בזכות הטכנולוגיה המתקדמת הזאת ובזכות הרופאים המיומנים המטפלים במיכאל אך חשוב לציין שלו המודעות בארץ לתרומת איברים היתה גבוהה, היינו יכולים לדלג על השלב הזה, כשלב ביניים שטומן בחובו סיכונים גבוהים, ולהיות אחרי השתלת לב. אנו מודים לצוות המנתחים והקרדיולוגים של מרכז שניידר ובילינסון, כמו כן, לצוות האחיות והאחים המדהימים שתמכו וטיפלו בנו במסירות רבה ונתנו לנו הרגשה בטוחה ונעימה בשהותנו כאן. מקווים שהסיפור שלנו יתרום ולו במעט להעלאת המודעות והחשיבות של תרומת איברים בארץ ויאפשר הצלה של ילדים ומבוגרים כאחד".

מיכאל עם הוריו וצוות היחידה לטיפול נמרץ ומכון הלב במרכז שניידר

את הניתוח ביצעו פרופ' דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון ושניידר יחד עם ד"ר ויקטור רובצ'בסקי, סגן מנהל המחלקה במערך לניתוחי לב חזה בבילינסון, ד"ר גבי אמיר, מנהל שירות ניתוחי לב בילוד במרכז שניידר וד"ר אליה פלד מרדים בכיר במרכז שניידר. כיממה לאחר ההשתלה, הילד התאושש ונשם בכוחות עצמו, ותקשר עם משפחתו ועם הצוות הרפואי. הילד אושפז לאחר הניתוח ביחידה לטיפול נמרץ לב במרכז שניידר לרפואת ילדים בראשות פרופ' עובדי דגן, ואתמול הוא שוחרר לביתו.
השתלת לב מלאכותי מבוצעת להצלת חייהם של חולים הסובלים מאי ספיקת לב קשה שאינם יכולים עוד להמתין להשתלת לב או שאינם מתאימים לכך מסיבות שונות (מחלות רקע, גיל ועוד). הלב המלאכותי מושתל בבית החזה של החולה, ללא הוצאת ליבו שכשל, ומשמש תחליף לפעילותו. לב מלאכותי יכול לשמש כ"גשר" להצלת חייו של החולה עד להשתלה או כפתרון קבוע. לאחר ההשתלה, המושתל יכול לחזור לפעילות מלאה ולניהול אורח חיים תקין מלבד פעילויות שכוללות מים (בריכה, מקלחת, ים) בגלל הפחד מהרטבת הסוללות המפעילות את הלב, סוללות שנמצאות מחוץ לגופו של החולה.
ההתקדמות הטכנולוגית האדירה שחלה בשנים האחרונות הובילה לדור חדש של לבבות מלאכותיים שמהווים את חוד החנית. אחוזי ההצלחה הגבוהים מבשרים עידן חדש עבור חולי אי ספיקת לב קשה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר