ד"ר קרן שחר, פרויקט מחוסגן
ד"ר קרן שחר, פרויקט מחוסגן

ארבעה גנים בפתח תקוה כבר הצטרפו למיזם שמטרתו למנוע כניסת ילדים לא מחוסנים

את מיזם מחוסגן מלווה בפתח תקוה ד"ר קרן שחר ממרכז שניידר, שאומרת: "חשוב שפתח תקווה לוקחת בכך חלק, כי אנחנו אחת מהערים המסומנות מבחינת מחלת החצבת"

פורסם בתאריך: 16.11.18 08:57

בימים אלה, כשנושא החיסונים נגד חצבת נמצא על סדר היום, יצא לדרך מיזם "מחוסגן", שהוא שיתוף פעולה בין ד"ר מאיר עזרא אליה, לבין ד"ר ליאור אונגר, מתמחה בנוירוכירורגיה בשיבא, ואיתי ברשדסקי, הבעלים של גן הילדים "פשוט גן" ברמת השרון. ברשדסקי החליט שהוא כבעל גן, מתנה את הרישום לגן בהצגת פנקס חיסונים ולאחר שהתייעץ עם ד"ר אונגר, הם הפיצו את סיפור הגן המחוסן בין חברים. אל השלושה הצטרפה סתיו אברהמי, שמנהלת את המיזם. מטרת "מחוסגן" היא להציע לגנים הפרטיים, מסגרת ליווי בטוחה שבה הם מספקים להורים מידע על חיסונים ומסייעים בבדיקת פנקסי החיסונים. המטרה היא לצרף את כלל הגנים הפרטיים בישראל.
בפתח תקווה מלווה את הגנים הפרטיים ד"ר קרן שחר, רופאת ילדים, שנמצאת בתת התמחות ברפואת חירום במרכז הרפואי שניידר. "בשלב הזה הצטרפו מהעיר פתח תקווה ארבעה גנים ואנחנו מציעים את הפרויקט לכל הגנים", מסבירה ד"ר שחר. "מדובר בפרויקט התנדבותי, גן מקבל רופא מלווה שמוודא שהילדים בגן מחוסנים. הרופא עובר על הפנקסים, עושה הדרכות להורים, כולל הדרכת החייאה ומצבי חירום וכן עונה לשאלות ההורים, שמועברות אליו דרך גננת הגן. השנה לא נוציא ילדים לא מחוסנים מהגן, אלא נסביר וניתן אינפורמציה, אבל המטרה היא שלקראת שנת הלימודים הבאה, ההורים שנרשמו לגן, יידעו שזה גן מחוסן ולגן לא ייכנס ילד שהוא לא מחוסן. זו זכותה של הגננת".
ממה לדעתך נובעת הבעיה שהורים לא מחסנים את הילדים שלהם?
"לא מעט הורים יש להם חוסר באינפורמציה, הם בודקים וקוראים באינטרנט, אבל לא תמיד כל המידע שמתפרסם הוא נכון. המטרה לתת אינפורמציה, להסביר ולהנגיש את המידע להורים שיבינו למה זה כל כך חשוב. כשפוגשים בנאדם ומסבירים לו או משוחחים איתו טלפונית עם מידע אמיתי, זה נראה ונשמע אחרת ויש לנו כבר משפחה שבעקבות השיחה, הסכימה לקבל בשלב הראשון את חיסון החצבת. המטרה שבשנה הבאה לא ייכנס ילד שהוא לא מחוסן במלואו וההורים יידעו שהם נמצאים בסביבה מוגנת".
ואיך ההיענות עד כה?
"יש גנים שזה דורש מאיתנו יותר ויש גנים פחות. זה כמובן תלוי בגננת ובהורים ומאוד חשוב שפתח תקווה לוקחת בכך חלק, כי אנחנו אחת מהערים המסומנות מבחינת חצבת".
בתור מי שעובדת במיון בשניידר, את מרגישה את נושא החצבת?
"מאוד, לא פעם כשמגיע אלינו ילד עם חצבת, אני צריכה להתקשר לכל הילדים מדוכאי חיסון וכל הילדים שמתחת לגיל שנה ולהחזיר אותם למיון לקבל נוגדנים וזה מטורף. הנגיף שורד באוויר מעל לשעה ולא צריך בכלל שהוא ידבר עם הילד או שיהיה במגע, מספיק שהוא שהה בחלל שהיה שם ילד בשעה, שעה וחצי האחרונות וזה טירוף וכאילו חזרנו לימי הביניים. אני מאמינה שברגע שיהיה להורים את מלוא המידע מהמקורות הנכונים, ייתכן והם ישנו את דעתם ויעשו חיסונים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אלון ג.

    שלום רב,
    האם יש מסמך בדיקות בטיחות לחיסון החצבת? אני מנסה לקבל אותו ואף אחד אינו יכול לספק אותו. אני בטוח שאם מחייבים את ההורים לבצע חיסונים בילדים ובכלל – יש לחיסון בדיקות מתאימות לפחות כמו לתרופות אם לא יותר.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר