צילום באדיבות שניידר
צילום באדיבות שניידר

במהלך איסוף קרשים לל"ג בעומר: מסמר ננעץ בכף ידו של הילד ויצא מהצד השני

הילד בן החמש וחצי הובהל למיון שניידר. פרופסור יחזקאל ויסמן מבית החולים מדגיש את כללי הזהירות ומסביר מה עושים ומה לא עושים במקרה של כוויה

פורסם בתאריך: 12.5.19 15:57

בשבוע הבא יחגגו הילדים את ל"ג בעומר וכבר אפשר לראות אותם, אוספים עצים, קרשים וכל דבר שיכול להידלק במדורה. במרכז שניידר לרפואת ילדים מדגישים שוב את הצורך להיזהר במהלך איסוף הקרשים, במיוחד לאור מקרה שאירע בימים האחרונים.

ילד בן חמש וחצי הגיע למחלקה לרפואה דחופה במרכז שניידר, לאחר שמסמר ננעץ בכף ידו בעת שאסף קרשים לל"ג בעומר. הילד הגיע לבית החולים עם קרש מחובר במסמר לכף ידו. הוא סיפר שלפתע הרגיש כאב חד בידו. במרכז שניידר מציינים שהמראה היה מזעזע: מסמר חלוד שהיה תקוע בתוך אחד הקרשים – ננעץ בתוך גב היד, חדר ויצא מהצד השני, בכף ידו הקטנה של הילד.
הוריו של הילד הבהילו אותו למיון בשניידר ושם שלפו מומחי שניידר את המסמר מכף ידו, ודאגו לטיפול מונע זיהומים הכולל זריקת טטנוס ומתן אנטיביוטיקה. אמו של הילד אמרה: ״אני מבקשת מההורים להשגיח על הילדים הקטנים בעת איסוף קרשים ולהזהיר אותם מפני מצבים כאלה. לשמחתנו הגדולה, המקרה שלנו הסתיים בטוב״.
פרופ' יחזקאל ויסמן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה במרכז שניידר, מזהיר כי בעת איסוף הקרשים, חשוב להימנע מאיסוף קרשים עם מתכות ומסמרים, בכדי שלא יקרו מקרים מעין אלו. בנוסף ממליץ פרופ' ויסמן, להימנע מחיפוש קרשים בשדות פתוחים, מחשש להכשת נחש. עוד הוא מציין שאת המדורה כדאי להקים בשטח נקי מקוצים ומעשבים, ובמרחק ממבנים, וכן להימנע מהעמדת הקרשים לגובה בכדי שלא יפלו ויגרמו להתלקחות. מומלץ לנעול נעליים גבוהות להגנה על הגוף מפני עקיצות זוחלים ושרצים הנמשכים אל חום המדורה. עוד הוא מסביר שיש להרחיק חומרים דליקים מהמדורה ולהחזיק בקרבתה דליי מים למקרה של התפשטות השריפה. יש להימנע מלהשליך לתוך המדורה חפצים שונים, פחיות ובקבוקים בשל סכנה שאלו יתפוצצו.

ומה עושים במקרה של כוויה?

"במקרה של כוויה, יש להניח את אזור הכוויה מתחת למים קרים למספר דקות, כך נקטין את עומק הכוויה ונקל על הכאבים. אין לנסות להוריד בגד באזור הכוויה, ויש לכסות אזור הכוויה בבד נקי, ולא בצמר גפן. יש להחיש את הילד לבית החולים במקרים של כוויה המשתרעת על אזור נרחב, מערבת את הפנים, הגפיים או אברי המין ובכוויה שמקורה במכת חשמל. חשוב ביותר להקפיד כי לצד הילדים החוגגים סביב המדורה, יהיו נוכחים גם הורים, על מנת להשגיח על האש והסכנות ממנה. עם סיום הפעילות סביב המדורה, יש לוודא את כיבויה המוחלט על ידי שפיכת חול או מים", הוא מסכם.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר