בריאות.בית החולים בילינסון צילום באדיבות בית החולים
בית החולים בילינסון צילום באדיבות בית החולים

נפטרה בבילינסון רותם אמיתי, הדיילת שחלתה בחצבת

אמיתי בת ה-43, אמא לשלושה ילדים, נחשפה לנגיף במהלך טיסת אל על מניו יורק לישראל בחודש מרץ. היא הובהלה לבית החולים בילינסון במצב של קריסת מערכות ומאמצי הרופאים להצילה לא צלחו

פורסם בתאריך: 13.8.19 15:05

חמישה חודשים אחרי שאושפזה במצב קשה, נפטרה בבית החולים בילינסון רותם אמיתי, הדיילת אשר נחשפה לנגיף החצבת בטיסת אל על מניו יורק לישראל בסוף חודש מרץ. היא נפטרה אמש בעקבות קריסת מערכות. מאמצי הרופאים להצילה לא צלחו. היא הותירה אחריה שלושה ילדים. אמיתי, בת ה-43, אושפזה במצב קשה בתחילת חודש אפריל לאחר שנחשפה לנגיף החצבת בטיסה חזרה מניו יורק לישראל, טיסה שיצאה מנמל תעופה קנדי. מיד כשהגיעה לארץ, החלה לסבול מתסמינים של מחלת החצבת שכללו בין היתר חום גבוה ופריחה. היא אושפזה תחילה בבית החולים מאיר בכפר סבא ביחידה לטיפול נמרץ ובבידוד, כשהיא סובלת מכשל נשימתי ומחוסרת הכרה. למרות הטיפול שקיבלה, מצבה הלך והחמיר. בהמשך הועברה לבית לווינשטיין ואמש הועברה עם קריסת מערכות לבית החולים בילינסון ולמרות מאמצי הרופאים היא נפטרה תוך זמן קצר. היא תובא למנוחות מחר במושב אביחיל בעמק חפר.
מחלת החצבת היא מחלה זיהומית מדבקת מאוד ובאחוז קטן מהמקרים, סיבוכי המחלה עלולים להיות קשים ואף לסכן חיים. הנגיף למחלה, הוא נגיף מורביליווירוס. החצבת מועברת מאדם לאדם על ידי פיזור הנגיף לסביבה בעת שיעול, עיטוש או מגע עם הפרשות מהאף וליחה. ניתן להידבק גם בעת שהייה בחדר החולה, אך גם מספר שעות לאחר שהחולה עזב את החדר. הדרך הטובה והבטוחה ביותר למנוע תחלואה היא על ידי קבלת חיסון נגד המחלה. יעילות החיסון במניעת חצבת הינה גבוהה מאוד (כ-97% לאחר קבלת 2 מנות חיסון). במעט האנשים שחוסנו ויחלו בכל זאת במחלה, המחלה צפויה להיות קלה ביחס למחלה באנשים שאינם מחוסנים. החיסון מקנה הגנה החל משבועיים ממועד קבלת החיסון וממשיך להגן עשרות שנים לאחר קבלתו.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר