השמנה. צילום אילוסטרציה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

במקרה של השמנת יתר: טיפול חדש בבילינסון יכול לחסוך ניתוח לקיצור קיבה

הטיפול החדש מיועד לאנשים שאינם מתאימים לניתוח בריאטרי או שאינם מעוניינים לעבור ניתוח כזה. המטופל יכול לרדת עד 30% ממשקלו, ועם הקפדה על תזונה ופעילות גופנית אף יותר מכך

פורסם בתאריך: 18.12.20 10:39

במערך לגסטרואנטרולוגיה בבית החולים בילינסון, מצאו פתרון חדש להשמנת יתר וירידה משמעותית במשקל הגוף ללא ניתוח. במערך הגסטרואנטרולוגיה החלו לבצע לאחרונה פעולה שנקראת שרוול אנדוסקופי עם מכשיר Overstitch. השיטה החדשה מתאימה לאנשים עם BMI 30-40 שלא מתאימים לקריטריונים של ניתוח בריאטרי (ניתוח לקיצור קיבה) או לאנשים עם BMI מעל ל-40 שלא רוצים לעבור ניתוח בריאטרי.
על פי המרכז האמריקני לבקרת מחלות (CDC), ה-BMI התקין נע בין 18.5 ל-24.9. BMI מתחת ל-18.5 נחשב תת-משקל. אנשים שה-BMI שלהם הוא 25 ועד 29.9, מוגדרים כבעלי עודף משקל ו-BMI של 30 ומעלה כבר מוגדר כהשמנה. BMI של 30 עד 34.9 מוגדר כהשמנה דרגה 1 ו-BMI של 35-39.9 מהווה השמנת יתר דרגה 2. כאשר ה-BMI מעל 40 יחידות המצב מוגדר כהשמנת יתר חולנית או קיצונית.

בשיטה זו, הרופא המבצע מכניס אנדוסקופ דרך הפה – ללא צורך בניתוח או בחתך כלשהו. בהמשך מבצעים מספר תפרים בקיבה וכך נוצר מעבר צר בקיבה דמוי שרוול, באופן זה מוקטן נפח הקיבה בכ-60% . לאחר הפעולה שנעשית בהרדמה כללית המטופלים משתחררים לביתם תוך שעות ספורות. אי הנוחות או הכאב כתוצאה מיידית מהפעולה צפויים להיות מינימליים (יש אפשרות לאשפוז לילה לפי הצורך). הפעולה למעשה חוסכת למטופלים ניתוח שרוול או ניתוח בריאטרי אחר וכך ניתן להתחיל את תהליך הירידה במשקל תוך כדי מעקב רפואי תזונתי ופסיכולוגי. בזכות 'השרוול האנדוסקופי' המטופל יכול לרדת עד 30% ממשקלו, ובמידה ומקפידים על תזונה ופעילות גופנית אף יותר מכך.
ד"ר סטיבן שמאע, רופא בכיר במערך לגסטרואנטרולוגיה במרכז הרפואי רבין – בית החולים בילינסון, מסביר: "מדובר בפעולה שיכולה לשנות את חיי המטופל, עם סיכון נמוך. השמנת יתר היא מחלה שמקצרת את תוחלת חייו של המטופל בגלל מחלות כמו סוכרת, עודף לחץ דם ומחלות נוספות שנלוות לה. אנחנו יודעים היום שהטיפול הטוב ביותר למרבית המחלות הוא מניעתן. על כן הרפואה מתמקדת בטיפול בהשמנת יתר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר