התורים לבדיקות הסרולוגיות

"סיוט ובלאגן" | שעות של המתנה בשמש עם הילדים לבדיקות הסרולוגיות

תושבים רבים מגדירים את משימת הבדיקות הסרולוגיות לילדים כקשה עד בלתי אפשרית ומספרים על בלאגן ושעות של המתנה בשמש. ומה אומרים בעירייה ובפיקוד העורף?

פורסם בתאריך: 24.8.21 07:50

אם שאלתם את עצמכם, איך מבלים הורים בפתח תקוה באוגוסט עם הילדים, אז לפחות לגבי הימים האחרונים, יש לנו תשובה: שעות של המתנה בתורים בלתי נגמרים לבדיקות סרולוגיות של הילדים, אותן תיארו  הורים רבים כ"סיוט גדול ובלאגן מוחלט".

השבוע התחיל מבצע הבדיקות הסרולוגיות לילדים בגילאי 3-12, אך תושבים מרחבי העיר שביקרו במתחמי הבידוק השונות של פיקוד העורף, דיווחו על עומסים חריגים כבר בימים הראשונים למבצע. חלק מהתושבים, שהיו אמיצים במיוחד, חיכו עם הילדים במשך שעות ארוכות בתור, אחרים פשוט ויתרו על ה"תענוג" אחרי שהבינו כי מדובר בהמתנה מרובה וסבירות נמוכה להיבדק.

"בשעה 17:05 הגענו לבית ספר אמיר, אמרו שנגמרו להם הבדיקות", מספר אחד התושבים שביקש לבדוק את ילדיו ביום הראשון למבצע. "משם נסענו לבית ספר יסודות, אלא ששם אמרו לנו שלא מחלקים יותר מספרים ולא יקבלו יותר מ-100 אנשים. מיד נסענו לבית ספר הס, שם פגשנו את רמי גרינברג. קיבלנו מספר 290, אבל השעה הייתה כבר 17:30, אחרי שהיינו בשני בתי ספר, ובאותו הרגע רק נכנס מספר 79. כלומר ההיתכנות להיכנס הייתה אפסית, גם אם היו 3-4 בודקים, ולהבנתי לא היו. מדובר בכאוס מוחלט".

תור לבדיקות הסרולוגיות

בשעות הערב של היום הראשון למבצע הבדיקות דווח על תקלה ברשת הסלולארית, שבגינה נרשמו עיכובים כבדים בכלל מתחמי הבדיקות, בהם גם מתחמי הבדיקות הסרולוגיות. אך למרבה הפלא, תושבים שהחליטו לבצע את הבדיקות ביום למחרת, נתקלו בתופעות דומות.

כך למשל סיפרה אחת מהן בשיחה עם מלאבס: "בעלי לקח את הילדים (10, 8) להיבדק דווקא ביום השני, אחרי ששמענו על תורים של למעלה מחמש שעות ביום הראשון. הם הגיעו למתחם ברחוב ראשון לציון בשעה 14:00 ובהתחלה הם חיכו בחוץ בחום, בלי צל. כעבור למעלה מחצי שעה הכניסו אותם סופסוף לאולם ושם הם חיכו בתור עוד כשלוש שעות – ברוך בורא הסמרטפון", היא אומרת בחצי הלצה ומוסיפה: "בסופו של דבר ביצוע הבדיקות הוא אינטרס משותף של ההורים וגם של הרשויות. אני מצפה שהרשויות יאפשרו תנאים הגיוניים לפחות להמתנה בתורי הענק האלה".

 

ראוי לציין כי בחלק מהערים באזור, החליטה העירייה לעזור במניעת העומס על מתחמי הבדיקות, וחילקה את כלל ילדי העיר למתחמים לפי שעות וימים, כך שלכל ילד בעיר נקבעה מסגרת זמן לבדיקה. בעיריית פתח תקוה חושבים אחרת ומסבירים לנו, כי "בשלב זה אין כוונה לעשות זימונים לפי פרמטרים כאלה או אחרים ואנו מזמינים את הילדים להגיע ולהיבדק, ולהתאזר בסבלנות". כמו כן מציינים בעירייה כי: "הבדיקות הסרולוגיות מתבצעות על ידי פיקוד העורף ומפקדת אלון, ואמש (ראשון) החלו בכל הארץ בביצוע הבדיקות, כאשר בעיר פתח תקוה שבעה מתחמים שיהיו פתוחים עד ה-2.9.21. עיריית פתח תקוה עושה מאמצים כבירים לסייע ולהקל בכל הנדרש הן בהיבט הלוגיסטי, איתור מקומות מתאימים בכל רחבי העיר, הצבת סדרנים ואנשי ביטחון והן בהיבט ההסברתי הפצת המידע על חשיבות הבדיקות, משמעותן והיכן הן מתבצעות".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "פיקוד העורף מפעיל את מבצע הבדיקות הסרולוגיות בפריסה ארצית רחבה, על ידי אלפי אנשים ובמאות עמדות בדיקה. בשל עומס נדגמים בחלק מאתרי הדיגום קיים מחסור זמני של ציוד רפואי ואנו עובדים על הבאת מלאי נוסף לאתרים הרלוונטיים. אנו מברכים על היענות הציבור, מבקשים להיאזר בסבלנות וקוראים להמשיך להגיע אל מתחמי הדיגום במהלך המבצע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר