מימין אורנה פלד ואיילת לוי, צילום עומר קפלן

"עומס רגשי ליולדות ולצוות" | בבילינסון מסכמים שנה מיוחדת של לידות

בבילינסון מסכמים שנה עמוסת אתגרים ורצופת חוויות במחלקת היולדות, עם כ-7,500 לידות מאז פרוץ המגפה. הצוות הוותיק נזכר בלידות בלתי נשכחות

פורסם בתאריך: 7.9.21 11:13

תחל שנה ולידותיה: תחילת השנה החדשה היא זמן מצוין להתחלות חדשות, ואין כמו להתחיל אותה במרכז הלידה בבילינסון, ככל הנראה מהמקומות האופטימיים והמשמחים ביותר שיש באזור, ברוב הזמן ובפרט על רקע הקורונה שמסביב. שמענו מהנשים העובדות במרכז הלידה על השנה המאתגרת והרגעים המרגשים שנקרו בדרכן.
אורנה פלד, האחות האחראית בחדרי הלידה, מיילדת כבר 21 שנים, מספרת שלמרות אתגרי הקורונה בשנה העברית האחרונה נולדו במחלקה כ-7,500 תינוקות חדשים. לדבריה, "השנה האחרונה במחלקת יולדות הייתה מאתגרת, עמוסה רגשית ונפשית ליולדות, אבל לא פחות גם לצוות. זה לא פשוט לתפקד בעבודה כשבבית משאירים ילדים בבידוד או חולים בקורונה" היא אומרת ומציינת כי גם נהלי הקורונה שהונהגו במחלקה תרמו לאתגר: "בהתחלה אושר לכל יולדת מלווה אחד, דבר שאילץ את היולדות מצד אחד לבחור מי ילווה אותן בצורה המיטבית בלידה ומצד שני ייצר דינמיקה מאוד אינטימית בין הצוות ליולדת ולמלווה, והיו כאן לא מעט לידות מיוחדות ומרגשות".
לדבריה, בשנה החולפת, טופלו במחלקה 370 נשים חולות קורונה, שטופלו באקמו במשך למעלה מחודש, שלוש מתוכן הוגדרו בסכנת חיים. "לשמחתנו, כל האימהות וכל היילודים שוחררו הביתה בריאים ושלמים", היא אומרת ומסבירה כי במחלקה שני חדרי לידה נפרדים מיוחדים לחולות קורונה, שאליהן נכנסת מיילדת עם המיגון ועליה חלים כל נהלי הבידוד, כאשר המיילדת והיולדת מנותקות משאר הצוות והמחלקה. פלד מזכירה לנו שבשנה האחרונה חווינו גם תקופת לחימה: "בתקופת מבצע 'שומר חומות' מחלקת היולדות והתינוקות שנולדו עברו למתחמים פנימיים בבית החולים, במבצע מורכב שבו לקחו חלק עשרות חיילי פיקוד העורף שהגיעו לסייע בהעברת המחלקות".
פלד מציינת בנוסף כי במחלקת היולדות של בית החולים בילינסון מועסקות כיום 70 מיילדות, ובסקר שביעות רצון של שירותי בריאות כללית שנערך השנה, זכתה המחלקה לציון גבוה במיוחד. היא מדגישה כי הדבר לא מפתיע, בעיקר לאור תחושת השליחות עליה מספרות המיילדות במחלקה.

תינוק. צילום אילוסטרציה צילום א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

חוויה מתקנת בלידה החמישית: ללדת בעזרת נשימות

המיילדת איילת לוי עובדת במקצוע כבר 16 שנים, מתוכן 5 שנים במחלקה בבילינסון. "אני מרגישה באיזשהו מקום שכל תינוק שאני מיילדת הוא גם קצת שלי", היא מתבדחת ומספרת לנו על לידה מיוחדת במינה שקיבלה רגע לפני השנה החדשה. "לחדר הלידה הגיעה יולדת כבת 40, בלידה חמישית. כשנכנסתי למשמרת המיילדת שליוותה אותה לפניי, עדכנה אותי שהיא בדקה את היולדת לפני שעה וחצי והיא הייתה בפתיחה 6, ולמרות הציפייה שתלד, היא עדיין לא ילדה".
לוי מתארת את האווירה בחדר כאשר נכנסה להציג את עצמה מול היולדת ובן זוגה כאווירה כבדה של לחץ. "היולדת לא חייכה אליי בחזרה והרגשתי שמשהו 'חסום' אצלה", היא נזכרת, "יולדות בדרך כלל מאוד רוצה להיות אחרי, בטח בלידה חוזרת. ובמקרה הזה, הבנתי שיש משהו שמלחיץ אותה, מפריע לה ועוצר אותה מללדת".
מה עשית?
"לקחתי כיסא, התיישבתי לידה ופשוט נתתי מקום לרגשות, לפחדים ולחששות שלה. הבנתי ממנה שהיא מפחדת מכאב אחרי ארבע לידות קשות שעברה, ושמדובר בחשש אמוציונלי ולא רציונלי, מאחר והיא הייתה תחת השפעת אפידורל ולא כאב לה דבר. החלטתי שאני חייבת להעניק לה חוויה מתקנת, מבחינתי לא ייתכן שאשה תסתובב בעולם אחרי חמש לידות בתחושה שלילית. החלטתי להציע לה לנסות טכניקה אחרת, וללדת בעזרת נשימות. למרות שזיהיתי אצלה חשש, היולדת החליטה לזרום איתי. עשינו עבודה של נשימה עמוקה כדי לרוקן אותה מכל החששות ולהביא אותה ללדת בצורה הטובה ביותר. וכך היה – היא נשמה והתינוק פשוט יצא. היא הבינה שאפשר ללדת גם אחרת ממה שהכירה והצליחה לסגור מעגל בלידה חמישית".

לוי מסבירה שיוצא לה להשתמש הרבה בטכניקה של נשימות, כדי לעזור ליולדות להשתחרר מהחששות והפחדים ולהצליח ללדת בקלות, על אחת כמה וכמה בתקופת הקורונה. "בדיוק במקומות האלה שיש מקום לפחד ולחשש, אישה יכולה להחזיק את עצמה עד כדי לעצור את הלידה. בשנה האחרונה נתקלתי בהרבה יולדות, חלקן הגיעו ללידות חוזרות, שבמקום להתמסר לחוויה, היו עסוקות בילדים שנשארו בבית, בזומים, בחששות מהמחלה ועוד. כשמשתמשים בטכניקה כזו של נשימות, הגוף מתרוקן מלחצים ומחשבות ונותנים לו לעשות את מה שהוא יודע הכי טוב – ללדת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר