בתמונה משמאל ענבל רובין, מימין סיון וסרמן. צילום פרטי, ערב לנשים שחוו דיכאון אחרי לידה

"בשעות הקשות שלי עשיתי הסכם עם אלוקים"

סיון וסרמן מפתח תקוה מארגנת ערב מיוחד לנשים שחוו או מתמודדות עם דכאון אחרי לידה. "ביקשתי מאלוקים, תחזיר לילדים שלי את אמא שלהם ואני אדאג להוציא נשים אחרות מזה", מספרת וסרמן

פורסם בתאריך: 11.1.22 09:28

25 נשים תגענה היום (שלישי) בערב בשעה 20:00 למתחם x20gym בהרצליה לאירוע שנקרא 'ערב נשימאמא'. שמו מרמז קלות על תוכנו. מדובר באירוע שמוקדש כולו לנשים שהתמודדו או מתמודדות כעת עם משברי דיכאון סביב היריון ולידה. ענבל רובין מרעננה אמונה על הפקת הערב, בצוותא עם סיון וסרמן מפתח תקוה. שתיהן יצאו ממעגל האימה של משברים נפשיים לאחר לידה, והן כאן כדי להגיד – ניצחנו, עכשיו תורכן!

רובין, מפיקת אירועים במקצועה, התאוששה רק לפני כחודשיים מהדיכאון האישי שחוותה. "החוויה האישית שלי נתנה לי את הדרייב לצאת מהמצב שלי. הבטחתי לעצמי שברגע שאצא מזה – אעזור לבנות אחרות. כשאני הייתי עמוק בתוך זה, חוץ ממעגל קרוב וחברות – לא הייתה לי ממש תמיכה. אני אדם עם שמחת חיים, פתאום בום. ירדתי 20 ק"ג בחודש וחצי, לא ישנתי ולא אכלתי 3 חודשים. יצאתי מזה רק לפני כחודשיים. עכשיו כשאני מדברת איתך – הלב שלי מחסיר פעימה".

מפיקת האירועים מרעננה גייסה את כוחות הנפש שלה והחליטה להרים את היוזמה יחד עם סיון וסרמן, אותה הכירה דרך קבוצה בפייסבוק לנשים שסובלות מדיכאון וחרדות אחרי לידה. ענבל מספרת על המפגש ביניהן: "סיון תמכה בי רגשית בתקופה הקשה שהייתי בה. כאשר נפגשנו, החלטנו יחד להרים את הכפפה ולארגן מפגש כזה לעוד נשים, כי הבנו שתמיכה של אישה לאישה שהייתה במצב כזה היא דרך מצוינת להתמודדות וליציאה מהמשבר".

מה צפוי בערב?
ענבל: "יגיעו נשים מרעננה, כפר סבא, הרצליה, פתח תקוה ובכלל. שמנו לב שהרבה נשים מתביישות בזה, הן מאוד רוצות לקבל עזרה, אבל מפחדות מהסטיגמה. זה משהו שנוגע כמעט לכל אחת. אני ממש בהלם עד כמה נשים חוו את זה, המסנג'ר שלי מתפוצץ מהודעות. במהלך הערב יהיו פעילויות והרצאה והכל בעלות סמלית של 30 שקלים. תהיה פעילות פיינטבר, הרצאה, מתנות וכמובן כיבוד ושתייה".

את צופה המשכיות לעוד ערבים כאלה בעתיד?
"אנחנו מאוד רוצות לעשות עוד ערבים כאלה בהמשך, כי הרבה בנות רוצות. יש המון נשים שרוצות מקום לפרוק, לדבר, לשתף. חשובה מאוד התמיכה בין הנשים והמשכיות".

מה המסר שלך לנשים שמתמודדות עם דיכאון אחרי לידה?
"אומנם זה נראה כאילו לעולם לא תחזרו לעצמכן ושאתן משתגעות, אבל זה בסדר ואתן תצאו מזה. אל תתביישו, זה נורמלי ואתם לא אשמות שזה קרה לכם".

סיון וסרמן, בת 30, מפתח תקוה, שותפתה של ענבל רובין הערב, מספרת על התהום האישי שחוותה: "אני לצערי עברתי דיכאון אחרי הלידה האחרונה שלי לפני חצי שנה, ובשעות הקשות שלי עשיתי הסכם עם אלוקים: תוציא אותי מזה, תחזיר לילדים שלי את אמא שלהם ואני אדאג להוציא נשים אחרות מזה, ובעזרת השם, הקב"ה מילא את שלו, ואני משתדלת למלא את שלי".

סיון תולה תקוות רבות בחיבור הערב בין הנשים: "הנשים יפגשו נשים כמותן, ישתפו, יפרקו יקבלו חיבוק ובעיקר ייצרו להן רשת תומכת שמבינה ומכילה וזה צעד ענק בדרך להחלמה מדיכאון. לצערי, היום דיכאון זה טאבו, שאסור לדבר עליו, שמתביישים בו, ואין סיבה, היום אחת לשש נשים סובלת מדיכאון אחרי לידה, והמספרים קופצים כשמדובר בדיכאון ללא קשר ללידה. מי שחולה בדיכאון לא עשתה משהו רע, אין לה במה להתבייש. הלוואי שנוכל כחברה לקבל, לתמוך, לעזור ולהכיל אנשים שבדיכאון, הלוואי שנציף למודעות ושמי שיחלה לא יתבייש לספר, לבקש עזרה ולהיתמך עד שיגיע להחלמה".

 

מי שתארח את הערב היא שריתה יוספסון, בעלת מתחם האימונים הייחודי x20gym בבית נולטון ברחוב אריה שנקר 14, אזור תעשייה הרצליה פיתוח. היא מספרת על המפגש עם ענבל רובין וההירתמות שלה לאירוע: "יש לי מתחם אימונים ייחודי בהרצליה פיתוח, שאותו פתחתי לפני חצי שנה, לאחר קריירה ארוכה בהייטק. את ענבל הכרתי לצורך שיתוף פעולה עסקי בתחום הפקת אירועים. כאשר שמעתי על המיזם שלה, הסכמתי לעזור ולתרום את המתחם לטובת הפעילות. חשבתי לתרום את המקום, לשתף מעט מניסיוני ולהביע תמיכה באימהות צעירות שצריכות תמיכה כדי לעמוד מול המכבש שמכתיב להן איך אמא צריכה להיות".

ענבל וסיון מבקשות לנצל את ההזדמנות ולהודות לעסקים שהתנדבו ותרמו לאירוע הערב: ונסה ומריו משוק השקל ברעננה שתרמו עיצוב בלונים לאירוע, שריתה יוספסון מסטודיו x20Gym, שתרמה את המקום לאירוע, שעיה הבעלים של פיינטבר סדנאות ציור, רות כהן אדיב מרעננה, מטפלת רגשית ומדריכת הורים, שתעניק הרצאה וכלים להתמודדות עם משבר דיכאון אחרי לידה, הולי בייגל רעננה על מגשי אירוח, גולן מחברת מונייר קייטרינג לאירועים, שתרם לנו מגש אירוח מטוב ליבו וגם תודה לסטנדאפיסטית רויטל ויטלזון שתרמה מחברות כמתנות למשתתפות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר