בתמונה מימין לשמאל ד"ר סיגל אייזנר, פערי ואמה רחל צילום דוברות שניידר

שלוש שנים אחרי בעלה, תרמה גם הדס כליה והצילה חיי ילדה שלא הכירה

הדס שימל, אמא לשבעה, תרמה כליה לילדה בת השמונה, חיה-פערל (פערי) סארוטה, אותה לא הכירה. "קיבלתי השראה מבעלי, חיכיתי לזמן המתאים והנה הגיע גם היום שלי לתת חיים", אמרה התורמת

פורסם בתאריך: 2.3.22 08:31

מחוברות בגופן: אמא לשבעה תרמה את כלייתה לילדה בת 8 שלא הכירה והצילה את חייה. הליך ההשתלה המורכב, שכלל את הוצאת הכליה מהתורמת והשתלתה בגופה של הילדה, התקיים בשבוע שעבר במרכז שניידר באמצעות עמותת מתנת חיים.

חיה-פערל (פערי) סארוטה, בת ה-8 מבית"ר עילית, נראתה להוריה בריאה בכל שנותיה הראשונות, עד שבעקבות מחלה פשוטה לפני כשנה, התגלה כי היא כבר במצב של אי ספיקת כליות סופנית הדורשת טיפול בדיאליזה. הדס שימל, בת 44, אמא ל-7 ילדים מאריאל, היא התורמת האלטרואיסטית אשר החליטה על מעשה יוצא דופן – לתת את כלייתה לפערי ולהציל את חייה. כאמור, מצבה של פערי, ילדה בריאה בדרך כלל, התדרדר לאי ספיקת כליות עקב מחלה מולדת שלא היו מודעים כלל לקיומה, והופיעה לראשונה בחייה במצב מסכן חיים. בבדיקות שעברה פערי נמצאו ממצאים אשר מסבירים את התפקוד הכלייתי הירוד, שמקורו בהתפתחות לקויה של הכליות עוד ברחם, דבר שכאמור, לא היה ידוע עד לאחרונה.

פערי נזקקה לתרומת כליה דחופה ולאחרונה, התבשרה המשפחה בבשורה המרגשת בחייהם – נמצאה התורמת המתאימה. בשבוע שעבר עברה פערי השתלה מצילת חיים במרכז שניידר לרפואת ילדים, מקבוצת כללית. הדס שימל, התורמת האלטרואיסטית, ניגשה לתהליך באמצעות עמותת 'מתנת חיים', ונמצאה מתאימה לפערי. הדס ביקשה למסור: "לפני כ-3 שנים תרם בעלי, יאיר, את כלייתו לבחור צעיר והציל את חייו. זו הייתה חוויה מאוד מחזקת עבורו, שקיבלתי ממנה השראה. חיכיתי לזמן המתאים שיגיע והנה הגיע גם היום שלי לתת חיים. כל הצלת חיים היא מרגשת, אבל יש משהו בהצלת ילד.ה שכל החיים לפניהם שמעצים את חוויית הנתינה".

 

רחל, אמה של פערי, אמרה: "המחלה של פערי נפלה עלינו כ'רעם ביום בהיר'. מילדה רגילה לחלוטין, ראיתי אותה הופכת לילדה חולה מאוד. כהורים ל-11 ילדים, קשה מאוד לתפקד במצב כזה, שבו נדרשים להגיע לטיפולי דיאליזה שלוש פעמים בשבוע, ולכן התרומה האצילית שקיבלנו אינה רק הצלה של אדם אחד – אלא של משפחה שלמה שנקלעה למשבר. אין לנו מילים כדי להודות לתורמת המלאכית על המעשה שלה. אנו מבקשים גם להודות לכל הצוות בשניידר שמלווה אותנו בתהליך הזה יד ביד, תוך הפגנת מקצועיות ואנושיות בלתי רגילה".

שתי הפרוצדורות – הוצאת הכליה והשתלתה, בוצעו חדר ליד חדר במרכז שניידר, על ידי צוות מערך ההשתלות בהובלת ד"ר סיגל אייזנר, מנהלת שירות השתלות כליה במרכז שניידר. עם סיום הניתוח, הועברה הדס להמשך טיפול בבית החולים בילינסון, ופערי לטיפול ביחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר, בראשות פרופ' אלחנן נחום, ומשם לאשפוז במחלקת ילדים ג', בניהולה של פרופ' עירית קראוזה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר