תיקי גב מיוחדים, שת"פ שניידר ועמותת חיים, צילום באדיבות המשפחה
תיקי גב מיוחדים, שת"פ שניידר ועמותת חיים, צילום באדיבות המשפחה

שניידר ועמותת חיים פיתחו תיק גב ייחודי עבור ילדים חולי לוקמיה

התיק המעוצב מותאם לנשיאה של מכשיר חשמלי המכיל טיפול בנוגדנים, אליו נדרש הילד להתחבר למשך כחודש, מה שמאפשר לעבור את רוב הטיפול בבית

פורסם בתאריך: 6.10.22 08:33

שיתוף פעולה מרגש של מחלקת המטואונקולוגיה במרכז שניידר לרפואת ילדים עם עמותת חיים, הניב פיתוח ייחודי של תיקי גב לילדים החולים בלוקמיה ומטופלים במחלקה. התיק, שפותח בשילוב מנהלי המחלקה, האחיות והצוות הרפואי, מותאם לנשיאה של מכשיר חשמלי המכיל טיפול בנוגדנים, אליו נדרש הילד להתחבר בכל שעות היום והלילה, למשך כחודש. התיק ניתן לילדים המקבלים טיפול החל מגילאי שנתיים – שלוש, מעוצב בדמויות חביבות המוכרות לילדים ובצבעים עליזים, ומוענק לכל ילד במתנה.

זהבית גולדברי, מנהלת הסיעוד באשפוז אונקולוגי, מרכז שניידר, מסבירה: "הטיפול בנוגדנים דורש מהילד להיות מחובר למשאבה המטפטפת את החומר, באופן מדוד. עד היום, בהיעדר אפשרות אחרת ובשל הסרבול הנלווה, נאלצו הילדים להעביר את תקופת הטיפול בבית החולים. מדובר במשאבה חשמלית, כולל סוללה לשימוש חופשי, שאינה מתאימה לנשיאה בתיק גב רגיל. הרופאים, האחיות והצוות הרפואי כולו, תרמו מניסיונם על מנת להגדיר את הצרכים והייחודיות של כמה תיקים ניסיוניים המאפשרים לילדים חופש תנועה, וחשוב מכך, את האפשרות לעבור את מרבית הטיפול, בבית".

דנה, אמא של ילד שטופל במחלקה, מספרת: "אנחנו מגיעים מהדרום וכשהתחלנו את הטיפול ביקשו מאיתנו להביא תיק גב קטן, כדי להקל על הנשיאה של המכשיר, אך שום תיק לא התאים, ונתקלנו בהמון קשיים לוגיסטיים.  כך למשל המכשיר התנתק פעמים רבות, ציפצף או פשוט לא נשאר יציב בתוך התיק. כשקיבלנו את התיק המיוחד, שהוא צבעוני ונראה כמו כל תיק גב של ילדים, הבן שלי מאוד שמח. הרגשנו שחושבים עלינו ועל הפרטים הקטנים. התיק הזה איפשר לבן שלי להיות חופשי ולעבור את הטיפול בבית, במקום בבית החולים. זה היה משמעותי מאוד עבורנו כי מדובר בטיפול לזמן ארוך מאוד".

 

אבשלום כהן, יו"ר עמותת חיים ומנכ"ל מתנדב: "באמצעות מתאמות הרווחה ובהתאם לבקשות ולצורך של האחיות במחלקות, העמותה מסייעת בהפצה של התיקים למחלקות בבתי חולים ברחבי הארץ. אנו שמחים ונרגשים לתרום להרגשה הטובה של הילדים ולהעניק להם תיק גב ככל התיקים, שהוא צבעוני ואיכותי ובד בבד מציע סיוע לוגיסטי להליך הרפואי".

עמותת חיים למען ילדים חולי סרטן בישראל פועלת החל משנת 1984, במטרה לשיפור מתמיד באיכות חייהם ובקידום איכות הטיפול הרפואי הניתן לילד המחלים, ובשאיפה לעתיד טוב יותר שבו ינצחו כל הילדים את מחלת הסרטן. לאתר העמותה היכנסו כאן 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר