אור אשכר ז"ל, צילום באדיבות המשפחה
אור אשכר ז"ל, צילום באדיבות המשפחה

"אנו מרגישים שמהיום לבן שלנו יש משפחה נוספת". איבריו של אור אשכר ז"ל הושתלו בחמישה אנשים

בהחלטה אצילית הצילה משפחתו של אשכר ז"ל את חייהם של ארבעה אנשים ותינוק. השתלת לב והשתלת כליה בוצעו בבלינסון. בשניידר הושתלה אונת כבד של אשכר ז"ל בגופו של תינוק בן שנה ושלושה חודשים

פורסם בתאריך: 23.3.23 08:11

מדינה שלמה התאבלה השבוע כאשר נודע שאחרי מאבק הרואי נפטר ביום שני אור אשכר ז"ל, שנפצע באורח אנוש בפיגוע בדיזינגוף. בהחלטה אצילית החליטה משפחתו של אשכר לתרום את איבריו והם הושתלו בחמישה אנשים, מהם שניים בבית החולים בילינסון ועוד אחד בבית החולים שניידר. הלווייתו של אשכר התקיימה אתמול בתום ההשתלות.

אשכר בן ה-32, שנפצע בפיגוע ברחוב דיזנגוף בתחילת החודש, היה מאושפז במשך שבוע וחצי בבית החולים איכילוב בתל אביב. הוא נורה על ידי המחבל המתועב יחד עם שניים מחבריו שנפצעו כאשר היו בדרכם לחתונה. חברו של אור ז"ל, רותם מנסנו, נפצע באורח קשה, חבר נוסף, מיכאל אוסדון, נפצע באורח בינוני-קל.

שתי השתלות התבצעו בבית החולים בילינסון, בלילה שבין שני לשלישי. לבו של אשכר הושתל בגבר כבן 65 ואחת מכליותיו הושתלה אצל איש כבת 52. מבית החולים בילינסון נמסר כי מצב המטופלים יציב וכי הם נמצאים בתהליכי התאוששות. שתי השתלות בוצעו בבית החולים איכילוב: אונת כבד הושתלה בגבר בן 75, כליה הושתלה בגבר בן 59.

 

 

בנוסף, אונת כבד של אשכר הושתלה אף היא לפנות בוקר, בין שני לשלישי, בתינוק בן שנה ושלושה חודשים. הניתוח, שבוצע על ידי ד"ר מיכאל גורביץ, מנהל יחידת השתלות כבד במרכז שניידר, העניק לתינוק שסבל מאי ספיקת כבד חמורה את חייו במתנה. ההודעה על תרומת אונת הכבד הגיעה ביום שני אחר הצהריים מהמרכז הלאומי להשתלות. אמו של התינוק ביקשה למסור: "אנחנו מכירים את אור רק מהתקשורת. בימים האחרונים התפללנו עליו ביחד עם כל עם ישראל שישוב לאיתנו. אנחנו מוקירים תודה ומודים כל כך למשפחתו שעשו מעשה כזה אצילי באחד הרגעים הקשים שלהם בחיים. אנו מרגישים שמהיום לבן שלנו יש משפחה נוספת".

ד"ר גורביץ אמר: "תרומת אונת הכבד העניקה לתינוק הזדמנות לחיים חדשים. אנו אסירי תודה למשפחות התורמות ורואים בכל השתלה הזדמנות לעודד את המודעות להשתלות איברים מצילות החיים בקרב הציבור".

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר