משפחת די, צילום באדיבות המשפחה
משפחת די, צילום באדיבות המשפחה

איבריה של לוסי די ז"ל שנרצחה בפיגוע הושתלו בחמישה אנשים. צפו בתיעוד הנדיר

בצעד אצילי ומרגש החליטה משפחתה של לוסי ז"ל, שנרצחה יחד עם בנותיה רינה מרים ז"ל ומאיה אסתר ז"ל, לתרום את איבריה

פורסם בתאריך: 11.4.23 11:30

איבריה של לאה (לוסי) די (48) ז"ל, שנרצחה בפיגוע הירי בבקעת הירדן בשבוע שעבר, על ידי מחבל רוצח פלסטיני יחד עם שתי בנותיה, רינה מרים די (16) ואחותה מאיה אסתר די (20), הושתלו בחמישה בני אדם. זאת לאחר שמשפחתה החליטה במעשה אצילי לתרום את איבריה. מהמרכז הלאומי להשתלות נמסר כי בבית החולים בילינסון השתילו את הלב, הכבד, ושתי הכליות, ובבית החולים שיבא תל השומר השתילו את הריאות. בהמשך צפויות להיות מושתלות עיניה של לאה ז"ל.

צפו כאן בתיעוד המלא של הבאת הלב והמושתלת לחדר הניתוח 

צפו כאן בהכנות להשתלת הלב ובדברי המושתלת ליטל ולנסי

צפו כאן בהסברים של הרופאים המנתחים

פרופ' ערבות ופרופ' ברק בעת השתלת הלב

פרופ' ערבות ופרופ' ברק בעת השתלת הלב

מבילינסון נמסר כי הלילה, בין שני לשלישי, ערב חג שני של פסח, הושתלו בבית החולים לב באישה בת 51, כבד בגבר בן 25, שתי כליות בגברים בני 58 ו-39.

הלב הושתל בגופה של ליטל ולנסי בת ה-51, שסבלה זמן רב מאי ספיקת לב קשה, וסיפרה כי "פעולה פשוטה כמו לעלות מדרגות, הייתה עבורי בלתי אפשרית". אל מבצע ההשתלות האדיר התגייסו רבים מבית החולים, מתאמות השתלות, אחים ואחיות חדר ניתוח, רופאים מרדימים, סניטרים, אנשי מעבדה, אנשי מחלקת הרנטגן והפתולוגיה.

ליטל ולנסי, מושתלת הלב, צילום דוברות בילינסון

ליטל ולנסי, מושתלת הלב, צילום דוברות בילינסון

במושתלת הלב טיפלו ד"ר טוביה בן גל, מנהל היחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי בבילינסון, וד"ר בן בן אברהם, רופא בכיר ביחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי. במהלך הלילה ביצעו את הניתוח פרופ' ירון ברק, מנהל היחידה להשתלות בית חזה במערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון ופרופ׳ דן ערבות, מנהל מערך ניתוחי לב וחזה בבילינסון.

פרופ ערבות אמר: "מדובר בלב שני שאנחנו משתילים בשבוע האחרון בעקבות טרגדיה נוראית. המעשה של המשפחה האצילית הוא נקודת אור בחושך והם הצילו חיים של חולים רבים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


פרופ׳ ברק: "זו השתלה מרגשת אחרי שחווינו את הטרגדיה המטורפת של המשפחה ואחרי תפילות של כל עם ישראל בשבוע מורכב, זה נגמר בצורה קשה. טיפת האור היחידה שניתן להוציא מזה זו תרומת האיברים וזה מה שעשינו פה עם השתלת הלב של ליטל".

ד"ר טוביה בן גל, מנהל היחידה לאי ספיקת לב במערך הקרדיולוגי בבילינסון, אמר: "השתלה תמיד מערבת טרגדיה מאוד קשה של משפחה אחת לצד בשורה והתחלה של חיים חדשים עבור משפחה אחרת. אבל לצד הטרגדיה הגדולה, ליטל בדרך לחיים חדשים".

את מושתלי הכבד והכליות ניתחו ד"ר אביתר נשר, מנהל מחלקת השתלות בבילינסון וד"ר ולדימיר טנק, רופא בכיר במחלקת ההשתלות בבילינסון. ד"ר נשר אמר:  "זה מבצע השתלות שני בבילינסון, היה כזה בערב ליל הסדר וכעת הנוכחי. אני שנים רבות משתיל ומתרגש מאוד לנוכח העוצמה של המשפחה התורמת והאצילות הבלתי נתפסת בזמן טרגדיה נוראית כזו".

כל ההשתלות הסתיימו והמושתלים מתאוששים ביחידות טיפול נמרץ ובמחלקות האשפוז.

תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר