טלי, בתה של לוסי די ז"ל, מאזינה לליבה הפועם של אמה בגופה של ליטל ולנסי מושתלת הלב. (ברקע פרופ' דן ערבות וד"ר טוביה בן גל) צילום דוברות בילינסון
טלי, בתה של לוסי די ז"ל, מאזינה לליבה הפועם של אמה בגופה של ליטל ולנסי מושתלת הלב. (ברקע פרופ' דן ערבות וד"ר טוביה בן גל) צילום דוברות בילינסון

שיא בהשתלות לב בבילינסון: "גידול בתרומות בשל סולידריות חברתית סביב המלחמה והפיגועים"

20 השתלות לב בוצעו בבילינסון ב-2023, כאשר הממוצע השנתי קודם לכן עמד על כ-12 בשנה. ברשימת ההמתנה להשתלות לב יש 100 אנשים

פורסם בתאריך: 15.1.24 08:28

בבית החולים בילינסון דיווחו על שיא במספר השתלות לב בשנה: 20 השתלות בשנת 2023. ממוצע ההשתלות השנתי בבילינסון עמד עד לאחרונה על 12 השתלות לב. פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון, אמר: "לתחושותינו ההסבר לגידול המשמעותי הוא התרומות שהגיעו כתוצאה מהסולידריות החברתית סביב המלחמה ופיגועי טרור בשנתיים האחרונות ולצד אצילות נפש של המשפחות".

עוד ציינו בבילינסון כי העלייה במספר ההשתלות השנתית היא בשורה עבור חולי הלב שממתינים בממוצע כשנה וחצי לתרומה, כאשר על פי הנתונים, 15 אחוזים מהאנשים שממתינים להשתלת לב בעולם, לא שורדים את ההמתנה הארוכה.

בין הסיבות לעלייה הדרמטית בהשתלות הלב בשנתיים האחרונות גם פיתוחים טכנולוגיים: בבילינסון הוכנסו לשימוש מערכות חדישות לנשיאת לב לצורך השתלה. מדובר בצידניות חכמות המאפשרות לשמר לבבות ממרחק רב באופן מיטבי ובזכותן ניתן לעשות שימוש בלבבות מבוגרים יותר, ועדיין לקבל תוצאה מצוינת. כמו כן, אירועי הטרור בשנתיים האחרונות וכמובן המלחמה, הובילו רבים להציל חיים בהחלטתם על תרומת איברים.

בבילינסון ציינו גם כי היו מספר תרומות שזכו לתשומת לב ציבורית רבה ויצרו תהודה גדולה ומודעות גבוהה בקרב אזרחים רבים לנושא. בין התרומות הללו: התרומה של משפחתו של אור אשכר ז"ל שנפצע אנושות בפיגוע בדיזנגוף ונפטר במרץ 2023 והתרומה של משפחתה של לוסי די ז"ל שנפגעה בפיגוע ירי בבקעת הירדן באפריל 2023. הלב של שניהם הושתל בבילינסון.

פרופ' דן ערבות, מנהל המערך לניתוחי לב וחזה בבילינסון: "מאחורי כל אחת מ-20 ההשתלות שביצענו בבילינסון בשנה האחרונה, מספר שעד לאחרונה היה נשמע דמיוני, יש מורכבות עצומה: מצד אחד אובדן כבד, אבל והחלטה אחת מאוד קשה ואצילית של משפחה לתרום איברים, לפעמים אחרי פיגוע טרור. מהצד השני יש משפחה אחרת שמקבלת חיים בחזרה, אור ותקווה. בתוך העבודה שלנו מסביב לשעון בחדר הניתוח, אנחנו לא שוכחים לרגע אחד מה ומי עומדים מאחורי כל השתלה והשתלה".

ד"ר טוביה בן גל, מנהל היחידה לאי ספיקת לב במערך לקרדיולוגיה בבילינסון: "הזינוק במספר השתלות הלב מציל הלכה למעשה חולי אי ספיקת לב קשה שמייחלים לחזור למסלול החיים וממתינים זמן רב מאוד לתרומה. כעת ברשימת ההמתנה ללב יש כ-100 חולים. רק בחודשים האחרונים הושתל לב במטופלים שמייצגים חלקים רבים בציבור בארץ: חילונים, דתיים, דרוזים. מהצפון, המרכז והדרום. הם דוגמה של אחדות בתוך הימים המתוחים והמורכבים שאנו חווים עכשיו, שנותנת תקווה לחזרה של ימים שקטים וטובים".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר