עידית כהן ברגר
עידית כהן ברגר

"מאז שאמא קנתה לי את הספר 'ילדים מבשלים' יש לי אהבה גדולה למטבח"

היא עובדת בשיווק ומתפעלת בלוג אוכל אהוב בשם "המטבח של דיתי". עידית כהן ברגר מספרת איך אמא שלה זרעה את הזרעים הראשונים של האהבה לאוכל, מיהם מקורות ההשראה שלה ומה הכי היא אוהבת לבשל או לאפות

פורסם בתאריך: 8.3.18 16:10

על עצמי: עידית כהן ברגר, מנהלת הכשרות ארגונית ופרויקטים מיוחדים ב"דיגיטלנט" – בית הספר של תעשיית הדיגיטל. נשואה לשמוליק ואמא לשלושה ילדים. "אני עוסקת בעולמות של שיווק ופרסום דיגיטלי במשך כ-18 שנה בארגונים גדולים ומותגים מוכרים", היא מסבירה. בנוסף כהן ברגר, היא בעלת בלוג אוכל בשם "המטבח של דיתי" בסלונה.

רקע בעיר: כהן ברגר, חיה בפתח תקוה רוב חייה. "אני מאוד אוהבת לגור כאן בשכונת כפר גנים ג'", היא אומרת. "אני מאוד נהנית מהאוכלוסייה, מהחינוך ומהפעילויות לילדים בשכונה. העיר מאוד השתנה בשנים האחרונות ואין דרך להשוות אותה למצב שהייתה כשהגעתי לגור בה ולאופן בו אני חווה אותה כיום מבחינת הפיתוח והבנייה. אני באופן אישי מאוד מחוברת לעולם הבנייה, מאחר ואבא שלי אליעזר כהן, הוא קבלן שלד שבנה הרבה מאוד בניינים בעיר".

מאיפה הגיעה האהבה למטבח? "מהיום שאני זוכרת את עצמי, גם בתור ילדה מאוד קטנה, הייתי רצה לחדר, לוקחת שרפרף ועומדת ליד אמא שלי במטבח. כשהייתי צעירה, אמא שלי קנתה לי את הספר 'ילדים מבשלים' ומיד התחלתי להכין ממנו מתכונים. מאז ועד היום, יש לי אהבה גדולה למטבח".

שף אהוב? "יש כמה. מולי מגריסו ממסעדה אונזה – מסעדה מדהימה של מטבח טורקי. צביקי עשת, הוא יזם של מסעדות כמו מסעדת גרינברג, גרקו ואמריקה. המסעדות שלו מדהימות. שף נוסף מדהים הוא שף ירון גיל. אנחנו מאוד אוהבים מטבח מגוון ואני באופן אישי מאוד מחוברת לשורשים הבלקניים שלי, הטורקיים והבולגריים".

מהי המנה האהובה עלייך? "כיוון שאני אוהבת אוכל, קשה לי להגדיר מנה אחת שאני אוהבת במיוחד. בגדול אני אוהבת אוכל מנחם כמו: אורז בשר פטריות וערמונים, שגם הילדים שלי אוהבים. אני גדלתי על וורסיות של זה. גם פלפל ממולא – בסגנון בולגרי, מהמטבח של סבתא שלי שאני מכינה עד היום וקציצות בקר ברוטב עגבניות שהאחיינים שלי והילדים שלי מאוד אוהבים".

תבלין אהוב? "אני מאוד אוהבת לנסות תבלינים חדשים ולערבב אותם. אני משתמשת לא מעט בכמון ובבהרט, שזה אמנם לא נפוץ במטבח שלי, אבל אורח קבוע אצלי במטבח".

בישול או אפייה? "נורא תלוי במצב הרוח. כשבא לי לנקות את הראש ולחשוב על פתרון בעיות, אני אכין קינוחים ואאפה דברים מורכבים במיוחד. וכשבא לי לפנק – אני אכין את הסירים המרוקאיים שלי עם האוכל הביתי שלי".

מה בתפריט ביום שישי? "זה מאוד משתנה, כרובית מטוגנת בטחינה, אורז עם בקר ופטריות, מפרום תפוחי אדמה ובשר, לביבות ירקות ואושפלו".

מה הייתה המנה הראשונה שהכנת? "לימונדה ומשה בתיבה. אמא שלי נתנה לי להתנסות במטבח כאוות נפשי. הכנתי דברים, עשיתי מה שבא לי ומהר מאוד מצאתי את עצמי אופה ומבשלת. בהתחלה זה היה יותר אפייה ועוגות ותמיד אהבתי להתעסק עם אוכל שנראה טוב כמו כיבוד למסיבות ולהכין מנות גורמה קטנות. החיבור שלי לאוכל הוא לעולמות של אירוח. אני מאוד אוהבת לארח ולהאכיל אנשים שבאים אליי. אצלי אוכל זה פינוק ואני אוהבת לפנק את האנשים שמתארחים אצלנו".

מה המומחיות שלך? "אין לי מומחיות מיוחדת, היכולת שלי זה לערבב טעמים ושזה יצליח בסוף".

מה אף פעם לא תסכימי להכין או לאכול? "אני אוכלת אוכל כשר וקשה לי לחשוב לאכול חזיר ומאכלי ים".

מתכון לשבת

פלפל ממולא

עידית כהן ברגר

עידית כהן ברגר

המצרכים:
תבנית בעלת דפנות גבוהות
שמן לטיגון
שמונה פלפלים אדומים קטנים
1/2 קילו בשר טחון
כוס אוז לבן
בצל גדול קצוץ
2 כפות רסק עגבניות
2 כפות עגבנייה מרוסקת או פלפל אדום מגורד- הבולגרים שמים פלפל
כף שטוחה אבקת מרק עוף
כפית מלח שטוחה
2 קוביות שום דורות
קובייה פטרוזיליה דורות
1/4 כפית פלפל שחור
1/4 כפית בהרט למי שאוהב את הטעם
כף רוטב צ'ילי חריף – לא חובה

המצרכים לרוטב:
2 כפות גדושות רסק עגבניות
2 כפות עגבנייה מרוסקת
2 כוסות מים חמים
כפית מלח שטוחה
2 קוביות שום דורות
קובייה פטרוזיליה
1/4 כפית פלפל שחור
כף רוטב צ'ילי חריף
כף רוטב צ'ילי מתוק

אופן ההכנה:
שמים את הפלפלים האדומים רבע שעה במים רותחים. לאחר מכן חותכים את החלק העליון ומניחים בצד לכיסוי לאחר המילוי. מחממים סיר שטוח ומוסיפים שמן. מוסיפים בצל קצוץ ומטגנים מעט. מוסיפים קוביות שום וקוביית פטרוזיליה ומערבבים. עם הזהבת הבצל מוסיפים את הבשר הטחון ומפוררים היטב.

מערבבים על מנת לשנות את צבעו של הבשר מעט ולסגור אותו. מוסיפים את כל התבלינים היבשים ואת האורז ומערבבים על האש. מוסיפים רסק עגבניות/ פלפל, רסק עגבניות ורוטב צ’ילי חריף למי שרוצה שיהיה מעט פיקנטי ומערבבים על האש. מניחים לתערובת מעט להתקרר לאחר שמכבים את האש.

להכנת הרוטב מערבבים היטב את כל חומרי המילוי בתבנית. ממלאים את הפלפלים ומעמידים אותם בתוך התבנית עם כיסוי החלק העליון מלמעלה. מוודאים שהנוזלים מכסים את הפלפלים לפחות ב-80 אחוז. מכסים בנייר כסף ומכניסים לתנור שחומם ל-170 מעלות לפחות.

לאחר כשעה בתנור מסירים את נייר הכסף ונותנים לפלפלים לשהות עוד מעט בתנור ולקבל צבע שזוף. ברגע שהפלפלים יציבים והרוטב מצטמצם מעט, משכיבים את הפלפלים לפחות לרבע שעה על מנת שהחלק העליון גם יספוג רוטב. חשוב שהפלפלים יהיו צמודים כדי שהתערובת לא תגלוש החוצה.

בתיאבון
שבת שלום!

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר