מימין: נוני מוזס, בנימין נתניהו, ניר חפץ. צילומים ניר קידר, גיל אליהו
מימין: נוני מוזס, בנימין נתניהו, ניר חפץ. צילומים ניר קידר, גיל אליהו

"אני מברך את העיתונאים שלא נרתעים ופועלים לחשוף את האמת"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם לאור כל הפרשות האחרונות אתם מאמינים לתקשורת?

פורסם בתאריך: 21.3.18 18:02

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"בעיני התקשורת היא כלב השמירה של הדמוקרטיה. אני בהחלט בוחן את התקשורת ובמקביל מאמין לתקשורת באופן כללי. התקשורת עושה עבודתה נאמנה ברוב המקרים עבורנו האזרחים. אלמלא אותה תקשורת לוחמנית לחשיפת שחיתויות, היינו נמצאים היום במקום שונה. אני מכוון בדברי אלו בעיקר לאישי ציבור שפעלו בצורה מושחתת ונחשפו הודות לתחקירים רציניים. השיא הינו חקירות ראש הממשלה, אבל שחיתויות של ראשי ערים רבים נחשפו הודות לתחקירים עיתונאיים. ברור לי לחלוטין שלא ניתן לבצע הכללות ולעיתים התקשורת מחפשת אייטמים שוליים ומייצרת מהם רעש גדול. באופן כללי העיתונאים הרציניים ובמיוחד העיתונות החוקרת הם בעיני שומרי הסף האחרונים עבורנו האזרחים וזאת לפני פריקת כל עול על ידי בעלי הכוח והשררה. ניתן לומר שהתקשורת מעלה עובדות לאחר בדיקה ואני מאמין שטרם החשיפה מבררים העובדות בצורה מעמיקה וזאת הסיבה העיקרית שאני מאמין לתקשורת. בנוסף, במבחן התוצאה חשיפות עיתונאיות רבות הבשילו לידי חקירה משטרתית, העמדה לדין והרשעה. אשבח כאן את תכניות התחקירים "עובדה" של אילנה דיין ואת התכנית "המקור" של רביב דרוקר. אני מאמין לתקשורת ומברך את כל אותם העיתונאים שלא נרתעים ופועלים יומם וליל לחשיפת האמת עבורנו האזרחים". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

מאיה בן ישראל

מאיה בן ישראל

מאיה (סורמלו) בן ישראל

"לתקשורת מספר תפקידים בחברה דמוקרטית ובהם שומר הסף, או אם תרצו, כלב השמירה. תפקיד מאוד בולט של אנשי התקשורת הוא מעקב והצגת מדיניות השלטון לציבור. לתקשורת תפקיד מכריע בשמירה על הדמוקרטיה וכדי שנוכל להגן עליה היא חייבת לשמש דוגמה ומופת. התקשורת צריכה לעשות המון חשבון נפש ולחזור לימים בהם עבדה באופן מקצועי כשידיעה חדשותית הייתה מורכבת מעובדות ולא מעמדות ודעות אישיות. התקשורת המקומית, לפחות חלקה, צריכה גם היא לעבור את התהליך החשוב הזה של חשבון נפש. כך למשל, לא שמים בסימן שאלה של עיתונאי סימן קריאה! אני חושבת שהתקשורת לאט לאט מתחילה לעבור תהליך של חשבון נפש עם עצמה וככל שתקדים לעשות כן, כך תצליח להחזיר את אמון הציבור בה". (בן ישראל היא תושבת העיר).

צביקה שטרן

צביקה שטרן

צביקה שטרן

"מזה שנים ארוכות שאני טוען שבתקשורת צריך לקחת הכל בעירבון מוגבל. הרי תפקיד התקשורת המשודרת זה למלא זמן מסך ומה יותר פשוט מלמלא אותו בפרשנויות שונות ומשונות גם אם אין להן קשר למציאות. אז מה עושים? מזמינים פרשנים וכל מיני ידוענים, ומדברים ומדברים וטוחנים הלוך ושוב את אותן מנטרות. העיקר למלא את זמן המסך, לרצות את מנהלי הערוצים ולא פחות את נותני החסויות. על התקשורת הכתובה אין מה לומר הרבה, שם כידוע רק התאריך נכון". (שטרן הוא פעיל בשכונת כפר גנים ג').

עו"ד אלון וולקוביצקי. צילום זאב שטרן

עו"ד אלון וולקוביצקי צילום זאב שטרן

אלון וולקוביצקי

אלו כבר אינם הימים בהם צפינו במהדורת החדשות בשעת ערב בחיים יבין האלמותי, וקיבלנו את דבריו כדברי אלוהים חיים. הפרשות האחרונות יכלו להיות בבחינת הזדמנות לתקשורת לתקן ולחזור לקדושה של ימים עברו, אבל למרבה הצער שוב היא נפלה והתרסקה, שוב בחרה בשיקולים האישיים והכלכליים של בעלי מניותיה, והפרה בגסות את החוזה בינה לבין צרכניה. בפרשות האחרונות ניתן לזהות גם בעין בלתי מיומנת כי התקשורת אינה נוהגת באופן ענייני ביחס למושאי ונושאי הסיקור שלה. עיתונאים "מטעם" יוזמים סיקור חיובי או שלילי של פוליטיקאי – ובמקרה הזה של ראש ממשלת ישראל. נדמה כי כל קשר בין שיקול דעת מקצועי ענייני לבין המדווח בתקשורת המרכזית כיום הוא מקרי לחלוטין. עלינו לזכור כי אחת מאבני היסוד שאמורות להבטיח את המשך קיומה של הדמוקרטיה הישראלית הינה עיתונות חופשית, חסרת פניות, המשקפת את המציאות כהווייתה, ואשר מאפשרת לציבור לגבש את השקפתו במכלול הסוגיות העומדות על הפרק. על כן, לא בכדי הפכנו ליותר ביקורתיים וחשדניים כלפי התקשורת, ואני יכול רק לברך על כך שיש לנו עם חכם ונבון, שמבין ויודע מה ומי עומד מאחורי כל ידיעה חדשותית מסעירה, ובעיקר מה מטרתה ולאן היא שואפת". (וולקוביצקי הוא עורך דין פלילי ותעבורתי).

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר