הפגנת הורים מול עיריית פ"ת לאחר רצח יסמין וינטה. צילום זאב שטרן
הפגנת הורים מול עיריית פ"ת לאחר רצח יסמין וינטה. צילום זאב שטרן

"המצלמות יהיו מחוברות למוקד, גן שלא יעמוד בדרישות ייסגר"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם צריך לחייב את כל הגנים להתקין מצלמות און ליין?

פורסם בתאריך: 13.6.18 17:29

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"המקרה המזעזע של הריגת הפעוטה בגן ילדים בפתח תקוה מעלה שוב את השאלה, האם צריך לחייב מצלמות בכל הגנים. במציאות הטכנולוגית של ימינו אין שום קושי להתקין מצלמות בכל הגנים. איני חושבת שהן צריכות לשדר בשידור חי, כי לא נראה לי שהורים הנמצאים בעבודה יכולים לעקוב כל הזמן אחר הנעשה בגן. ישנה גם בעיית האמינות ההדדית בין הורים לגננות. ברוב הגנים לא מתרחשים מקרים נוראים כאלה. עצם קיומן של מצלמות מכניס אלמנט של חשדנות והתנהגות לא טבעית של באי הגן. מצד שני המצלמות הן גורם מרתיע אשר ימנע התנהגות לא נאותה. לדעתי צריכה להיות מערכת אמון הדדי בין הגננת והסייעות לבין ההורים. אם מערכת כזו לא קיימת, אין זה גן טוב וראוי. הפתרון אינו מצלמות המשדרות בשידור חי, אלא צוות גן מיומן אשר עבר הכשרה מתאימה. צריך פיקוח על כל הגנים והפעוטונים מגיל 0 ומעלה. כאשר פעוטון משמש כבייבי סיטר או "מחסן ילדים", כמו במקרה המזעזע שלפני שבוע, הצוות לא מתאים בלשון המעטה. אלו נשים שחיפשו מקום עבודה ויש מקרים של סאדיזם והתאכזרות. כל צוות שמטפל בילדים או בקשישים, צריך לבדוק את כשרותו לעבודה". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני).

צביקה שטרן

צביקה שטרן

צביקה שטרן

"נושא הגנים בעיר הוא סוג של מערב פרוע. גנים פרטים נפתחים כמו פטריות אחרי הגשם. הפיקוח עליהם באם קיים בכלל הוא סוג של בדיחה. בדיקה בלוחות דרושים מעלה שכל אחד כמעט יכול/ה להתקבל לעבוד בגנים כסייע/ת. אין ספק שצריך וחובה לעשות שינוי ויפה שעה אחת קודם. חובה לוודא שרק עובדים מקצועיים שעוברים הכשרות עם תעודה ופיקוח יוכלו לעבוד בגנים. חובה להתקין בכל גן פרטי או לא פרטי, מצלמות שמשדרות שידור חי בכל שעות פעילות הגן ובכל שטחי הגן. המצלמות חייבות להיות מחוברות למוקד מיוחד שמאויש על ידי אנשי מקצוע. גן שלא יעמוד בדרישות אלה לדעתי צריך להיסגר. הילדים הם דור העתיד של כולנו. חובה לשמור עליהם לפקח ולדאוג שיקבלו חינוך וטיפול הכי איכותי שקיים". (שטרן הוא פעיל חברתי).

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"השבוע העיר געשה וסערה עקב מות פעוטה בגן ילדים. רק לאחר חקירה מאומצת וכניסה להקלטות של מצלמות במעגל סגור בגן הובררה הסיבה האמיתית למותה. אני מציין עובדה זו מאחר וזה אינו המקרה הראשון להתנהגות שאינה הולמת ולהתעללות בגני הילדים כלפי ילדים קטנים ופעוטות מצד גננות וסייעות. אני בעד התקנת מצלמות כולל מערכת הקלטה עם שמירת חומרים לתקופה ארוכה בכל גני הילדים בעיר. עצם הידיעה שקיימת מערכת לצפייה והקלטה תקטין בצורה משמעותית את המקרים המצערים. התקנת המצלמות תביא לצמצום התופעה המבישה הזו ותיתן יותר שקט להורים המפקידים את היקר להם מכל בידי צוות הגננות והסייעות. באותה הנשימה אני חושב שיש לתת את הדעת לגבי השאלה מי מורשה להביט בצילומים, האם לחבר המצלמות לאינטרנט ועוד. שהרי מדובר בפעוטות וילדים קטנים. אני חושב שיש לעגן את הנושא בתקנות ואולי אף חקיקה כתנאי הכרחי לקבלת רישיון עסק. מערכת מצלמות פעילה בכל גן תרתיע את הסייעות והגננות מלהתעלל בילדים חסרי הישע. ומוטב שעה אחת קודם". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

מאיה בן ישראל

מאיה בן ישראל

מאיה (סורמלו) בן ישראל

"ראשית ארצה להפריד בין גני עירייה המצויים תחת פיקוח של משרד החינוך ואשר מחויבים להוראותיו, לבין גנים פרטיים שאינם מצויים תחת פיקוח כלל. עוד אציין כי מקרה זה שנחשפנו אליו וזעזע את כל המדינה, מקרה אשר בו ניטלו כלאחר יד חייה של פעוטה במקום בו הייתה אמורה להיות מוגנת ובטוחה, מקרים כאלה דווקא גורמים לי לחשוב שנדמה כי הגננות הן מי שצריכות לרצות שיותקנו אצלן מצלמות. זאת בהתחשב בכך שלא מחזיקים רק גננות וסייעות שעברו סינון ובקרה. מדובר בילדים חסרי ישע שחלקם הגדול לא יודע לספר מה קרה, לא מבינים מה מותר ומה אסור לגננת. הזכות להגנה, שמירה ובטחון הילדים, גוברת על הזכות של צנעת הפרט של צוות המטפלים. עצם העובדה שהצוות יודע שמותקנות מצלמות כבר יהווה גורם מרתיע לצמצום פגיעה והתנהגות שאינה הולמת. נדמה כי כיום, גן שבו הבקשה להתקנת מצלמה תבוא מהגננת, הוא גן שאליו אמהות תרגשנה נוח יותר לשלוח את הילדים". (בן ישראל היא פעילה חברתית).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר