מאירועי הקיץ בשנה שעברה. צילום עיריית פתח תקוה
מאירועי הקיץ בשנה שעברה צילום עיריית פתח תקוה

"בפתח תקוה יש לנוער המון אפשרויות בילוי ופעילויות בחופש"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם אתם מרוצים ממגוון הפעילויות לנוער שיש בקיץ בעיר?

פורסם בתאריך: 27.6.18 19:28

 

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"לי יש דיעה שנוער צריך תעסוקה וכמה שיותר, חוגים, פעילויות, העשרה, עבודה וכמה שיותר להיות בפעילות חיובית. אחרת הם סתם מתבטלים בגינות בלילות וכשהשעמום מטריף אותם הם מתחילים עם השטויות שלפעמים מסתיימות באסון. הפעילות לאו דווקא חייבת להיות תחת קורת הרשות המקומית. ישנן הופעות, סדנאות וכל נער או נערה יכולים להעשיר את עצמם בתחום שהם אוהבים ומי יודע אולי גם לפתח מזה קריירה בעתיד. אז אני קוראת מפה לכל בני הנוער הנפלאים של העיר שלנו, תנצלו את הקיץ לטובה, תיהנו, תצחקו, תבלו, תצברו המון חוויות בחופש ואל תעשו שטויות שאחר כך תצטערו עליהן". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

אורטל נשיא

אורטל נשיא

אורטל נשיא

"השנה כמו בכל שנה אחרת התווספו עוד ועוד פעילויות לנוער בחופש הגדול. בפתח תקווה יש למעלה מ-23,000 בני נוער ולכולם קיימת מסגרת חינוכית בלתי פורמלית שנותנת מענה עד שעות מאוחרות במרכזי הנוער הפרוסים בעיר. אני לדוגמא מגיעה למרכז הנוער אחדות שעכשיו עבר למקום חדש, משופץ, גדול ושווה יותר. במרכזי הנוער החלו לעשות פעילויות לקיץ כמו ימי כיף, ימי גיבוש, יציאה לפארק מים ופיינטבול. בנוסף יש סדנאות חווייתיות כמו מאסטר שף, סדנאות יצירה ואפילו שזירת פרחים. אותן סדנאות והפעילויות מעשירות את הידע ומקנות ערכים. עוד בונוס לחופש הוא במסיבות הנוער שמתוכננות אליהן יגיעו האומנים הכי שווים כמו אגם בוחבוט, די ג'י חמים כגון רויה, מיסטר בלאק, דודו פארוק ועוד. אותן פעילויות במרכזי הנוער והמסיבות נותנות מענה לבילוי, במקום שהנוער יסתובב ברחובות חסר מעש. בנוסף למרכז נוער, אני גם פעילה במועצת הנוער של פתח תקוה. במועצה יש מגוון פעילויות כגון סמינר מחוזי או רשותי התורמות לחיזוק ולגיבוש המועצה ומעצימות את ייחודיותה ומפתחות ערכים חשובים". (נשיא היא בת 15, תלמידה).

אופיר ליבוביץ

אופיר ליבוביץ

אופיר ליבוביץ

"הרבה אומרים שהנוער של היום עושה שטויות בעיקר בחופש הגדול. אז ראשית, תנו לי לתקן את הסטיגמה הזו, זו אמרה שמלווה דורות רבים של בני נוער בחופש ואנחנו בסך הכל רוצים ליהנות מהגיל שאין בו מחויבות, ואחרי שנת לימודים ארוכה ליהנות מהחופש עד תומו. אז לכל מטבע שני צדדים, לא כל בני הנוער שותים, מעשנים ומסכנים את עצמם בחופש. ההיפך הוא הנכון. כמובן שקיים גם הצד השני שהדבר הכי קיצוני שיעשה החופש זה להצטלם עם קיפוד. אני באופן אישי חושב שהחופש הוא זמן מצוין לפתח בגרות ואחריות אבל חופש הוא חופש ויש לנצלו בדרך חיובית. בפתח תקוה יש המון אפשרויות בילוי, בין אם זה במרכזי נוער ובין אם זה בפעילות שאגף חברה ונוער עורך בשבילנו. גם מחזיקי כרטיס נוער 10 יכולים להינות ממגוון רחב של אטרקציות ומקומות בילוי בעיר. ומיותר לציין שהמונדיאל בדיוק יוצא על תחילתו של החופש וגם צפייה משותפת במשחק היא בילוי לכל דבר". (ליבוביץ הוא בן 15, תלמיד).

שי גרוסמן

שי גרוסמן

שי גרוסמן

"מישהו ראה את בני הנוער בפתח תקוה? רואים אותם בערים הסמוכות, תל אביב, הרצליה, ראשון לציון. אבל בפתח תקוה רואים אותם רק בסופי שבוע – תופסים מונית שירות שנוסעת אל מחוץ לעיר. האם מקבלי ההחלטות בעיר חושבים על בני הנוער? הם דור ההמשך של העיר, אלו שנרצה שיישארו בעיר ויתיישבו פה, שיצעידו את העיר לעבר הקדמה. מה יפתה אותם להישאר בפתח תקווה? הפסטיבלים? ההופעות? המוזיקה? התרבות? אין להם מאומה מכל זאת. את כל החוויות הנפלאות הללו הנוער שלנו חווה בעיר אחרת. אם קברניטי העיר לא יבינו זאת, בני הנוער שהם דור העתיד היקר שלנו יינטשו את העיר וישאירו אותנו פה. עם היסטוריה מפוארת להתגאות בה אבל ללא שמץ מהעתיד". (גרוסמן הוא חבר בוועד עובדי טבע בפתח תקוה).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר