רק שאלה. בחירות
שלטי בחירות

"כל פיסת פרסום מרוחה במועמד זה או אחר"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: עד כמה מרגישים את מערכת הבחירות בעיר?

פורסם בתאריך: 20.7.18 10:29

 

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"שלושה חודשים וחצי לפני מועד הבחירות ומערכת הבחירות בהחלט מורגשת בעיר. לפי התרשמותי מערכת הבחירות הנוכחית מאוד יצרית ומחנות הפעילים, בעיקר פעילי ראש העיר איציק ברוורמן ופעילי רמי גרינברג, עושים הכל עבור המתמודד שלהם ולעיתים לא בוררים במילים. אני מקווה שההידרדרות תיעצר וניסיונות השכנוע לתמוך במועמד זה או אחר ייעשו בשפה מכבדת ותרבותית . בקרב הרשימות המתמודדות על מקום במועצת העיר השפה יותר תרבותית ומכבדת. הרשתות החברתיות גועשות, הפייסבוק וגם הוואטסאפ. עשרות פעילים מעלים הודעות בקצב גבוה ומגיבים על כל הודעה של הצד שכנגד. נעשה שימוש רב במדיה החברתית , וגם בעיתונות המקומית יש ביטוי בולט למהלכים שונים בהקשר למערכת הבחירות. בשטח אני מבחין שכל מחנה דואג לתליית שלטים, אם על מרפסות ואם בצמתים הראשיים בעיר. כל מחנה מנסה לצבוע העיר בשלטיו ובהיקף גדול. יש תלונות הדדיות על קריעת שלטים בצמתים. המועמדים עולים עם שילוט חוצות במיקומים בולטים, למשל ביציאה משכונתי ברחוב אבשלום גיסין פינת משה סנה הועלו שני שלטים ענקיים של המתמודדים שמקבלים את פני הבאים והיוצאים מהשכונה. בעיני תומכים שמתבטאים עבור המועמד שלהם בשפה ירודה גורמים נזק למועמד שלהם. השיא עד עתה הוא התביעה שהגישה אשת ראש העיר כנגד אחד התושבים". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"מערכת בחירות מקומית או ארצית זה לא דבר שאפשר שלא להרגיש אותו גם אם אתה רחוק שנות אור מהפוליטיקה. כל הרחובות, המרפסות, העיתונים וכל פיסת פרסום אפשרית מרוחה במועמד זה או אחר. היום בעידן הרשתות החברתיות זה בכלל בלתי ניתן לעצירה, זה גם מלווה בהשמצות, בסרטונים, הקלטות וממש הופך את הרשת לזירת קרב המונית שכל אחד נלחם באחר. זה כמובן לא רק ברשויות המקומיות, זה קורה ואפילו באופן יותר בוטה בבחירות הארציות. נראה שהרצון הגדול לעמוד בראש והיוקרה שבתפקיד מוציאים מהמועמדים והפעילים שלהם את כל החיצים ולמען המטרה הם יעשו כמעט הכל. אני חושבת שאם הייתי צריכה להתמודד לראשות העיר (לא שזה יקרה) אז פשוט הייתי נמנעת ממריבות ומתעסקת בעשייה הרלוונטית. הציבור לא כזה מטומטם. הוא רואה הכל ומי שצריך לבחור ורואה את מה שאני עושה אז פשוט יבחר ומי שלא אז לא, לא קרה כלום ולא צריך להשתגע, ממשיכים הלאה". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

צביקה שטרן

צביקה שטרן

צביקה שטרן

"אין ספק שמערכת הבחירות מורגשת ביתר שאת בכל חלקה טובה בעיר פתח תקוה. שלטים בכל מרפסת ובכל פינת רחוב עם תמונות מועמדים לראשות העיר ניבטים אלינו מכל פינה. יום הבוחר הוא חגיגה של דמוקרטיה והשלטים מזכירים לנו שהיום החשוב מתקרב. פרסומות בעיתונים, מודעות והודעות הקוראות לנו להצביע לשלל מועמדים. מועמדים אלמונים יחסית ומועמדים בולטים, מי יותר ומי פחות. כאלה שעושים וכאלה שנעלמים ונאלמים. חגיגה של דמוקרטיה כבר אמרנו?". (שטרן הוא פעיל חברתי בכפר גנים ג').

יצחק עופרי. צילום זאב שטרן

יצחק עופרי. צילום זאב שטרן

יצחק עופרי

"אני רוצה להימנע מנקיטת עמדה פוליטית כמו רבים אחרים, אך מערכת הבחירות ככלל חושפת אותנו לרגשות מעורבים, ואפילו למעורבות אישית בעל כורחנו. מרגישים את מערכת הבחירות, וצופים בעצב על פעילות בלתי הוגנת בין מועמדים. אנחנו שוקלים את כישלונות העבר ומחפשים את ההצלחות ואת היהלום שבתוך השחת. אנחנו מרגישים את ההבטחות והתעמולה שלא בטוח שיקוימו וחולמים על מתמודדים מוצלחים, ועתיד טוב יותר, ויודעים שזה כנראה לא יקרה. כי המערכת באופיה מעדיפה שלטון על יחס ושוויון, וכוח על פני זכויות התושב. אני מאחל לכולנו הרגשה בריאה של מערכת בחירות קצרה וערכית. תחושה שבחרנו נכון בנבחר ובדרך, תקופה של התמודדות מיטבית והנהגה ראויה. כי על מערכת הבחירות להיות כור ייצור נקי". (עופרי יצחק הוא יו"ר האגודה למען החייל בפתח תקוה ויקיר העיר).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר