חיסון. צילום אילוסטרציה תומר אפלבאום
חיסון. צילום אילוסטרציה תומר אפלבאום

האם אתם בעד חיסון נגד שפעת? לא כל הפרלמנט עומד בתור

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם אתם מאלה שרצים להתחסן כי זה חשוב לעצמכם ולחברה, או שמא אתם מלאי ספקות לגבי יעילותו של החיסון?

פורסם בתאריך: 30.11.17 12:25

איציק אדורם

איציק אדורם

"המטרה הראשית של החיסונים היא לצמצם ככל הניתן את החולי, ההדבקה, ההיעדרויות מהעבודה ועוד. הבעיה העיקרית בנושא החיסון שלמחלת השפעת יש זנים רבים של נגיפים וחיסון כנגד המחלה לא בהכרח מכסה את כל הנגיפים. אני אישית בעד ביצוע חיסון לאוכלוסיות מוחלשות כגון אנשים מבוגרים וילדים. אדם רגיל אינו זקוק לחיסון שהרי המערכת החיסונית שלו אמורה להתמודד עם מחלה זו כמו יתר המחלות. אני נגד חיסון גורף לכלל האוכלוסייה שהרי מטבע הדברים לחיסון יש תופעות לוואי שעלולות להביא לסיבוכים. לעיתים עקב החיסון באופן ישיר מתפרצת המחלה. אני אישית חוויתי התפרצות המחלה לאחר שהתחסנתי. הרופאים אף הם אינם תמימי דעים ומשאירים את ההחלטה בידי כל אחד מאיתנו האם להתחסן. לסיכום, יש לתת החיסון לאוכלוסיות מוחלשות ולגבי השאר זו צריכה להיות החלטה אישית של כל אחד ואחת. לא ממליץ על ביצוע חיסון גורף לכלל האוכלוסייה". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי)

אופירה אבירם

אופירה אבירם

"ניתן לצמצם באופן משמעותי את הסיכון בהידבקות במחלות הזיהומיות של החורף על ידי חיסונים כנגד שפעת. החיסון מונע הדבקה במחלה וגם סיבוכים כגון דלקת ריאות. מצד שני המתנגדים לחיסון טוענים כי יעילות חיסוני השפעת נמוכה. אני לא התחסנתי, אך כשהילדים שלי היו קטנים הקפדתי לחסן אותם בכל החיסונים. אני אישית בעד לעבור לרפואה טבעית ולשנות תזונה. החיסון מחליש את הגוף ולא מחזק אותו. לא פעם שמעתי קרובי משפחה שלי שהגוף נחלש בעקבות החיסון לשפעת. אני מחזקת את הגוף עם ויטמינים, שומרת על כושר גופני ומחזקת את המערכת החיסונית שלי. אני משתדלת לצמצם את כמות הסוכר כי סוכר מדכא את המערכת החיסונית. בנוסף חשוב לטפל בבעיות שגורמות ללחץ נפשי, כעס ומתח, כי הן מדכאות את המערכת". (אבירם היא נומרולוגית)

 

יצחק עופרי

יצחק עופרי. צילום זאב שטרן

צילום זאב שטרן

"יש המלצות של רופאים לקבל חיסון נגד שפעת. יש גם פרסומים של קופות חולים לקבל חיסון נגד שפעת. אך יש גם רופאים שדעתם אינה נוחה מחיסון נגד שפעת. אני עצמי מקפיד לקבל חיסון נגד שפעת, אבל לצערי זה לא מונע ממני מלחלות בשפעת. גם אשתי קיבלה השנה חיסון נגד שפעת, ובימים אלו שוכבת במיטה חולה בשפעת. יכול להיות שהיעילות של החיסון פחתה עם השנים, והתוצאות אינן משתלמות. כמובן שאין לי, כמו לכולנו, את הידע הרפואי להמליץ אם אנחנו בעד חיסון נגד השפעת. כנראה שהחיסון משפיע שונה לגבי כל אחד, ואם יש הטבה למי שמקבל חיסון, אזי גם לחלק זה כדאי. זה כמו מי ששותה קפה ורוצה לישון. מאחד השתייה מדירה שינה ועל אחר אינה משפיעה כלל. ככלל, אני בעד פעילות רפואית מונעת, מהסיבה שזו דרך טובה להימנע מסיבוכים רפואיים בעתיד, כמו חיסון תינוקות באבעבועות, אדמת, חצבת, ועוד. ולכן אני בעד חיסון נגד שפעת, אלא אם יוכח אחרת וימצאו תרופה חדשה טובה יותר". (עופרי הוא יקיר העיר פתח תקוה)

מאיה (סורמלו) בן ישראל

מאיה בן ישראל

"השנה היא שנת בר מצווה. ממש אוטוטו בני היקר, נעים זמירות ישראל יעלה לתורה ויראה לכולם ממי ירש את יכולת הקריאה התנ"כית המוטעמת. ההכנות בעיצומן, ומי שמכיר את בעלי שיחיה, יודע שהוא לא משאיר כלום לרגע האחרון. יום שישי הגיע, התעוררנו בתחושת אושר עילאי, הנה, רק עוד כמה דברים קטנים וסיימנו אבל אז הקטנה מתעוררת ואומרת בוקר טוב. באותה השנייה בדיוק את מבינה שהקול הזה הגיע מגרון כואב. עכשיו? שפעת? אז אם היו שואלים אותי ביום שישי, הייתי בערך ממליצה לכל אחד בכל גיל לרוץ ולהתחסן. תדע כל אם עבריה שכחלק מהכנת הגוף לחורף, מתחסנים נגד שפעת. בעת כתיבת שורות אלה ממש, החום מעט ירד, נדמה שהקשה ביותר מאחוריה ולכן תשובתי תשתנה בהתאם. אני בהחלט חושבת שמתן חיסון צריך להיות אינדיבידואלי. קבוצות המצויות צריכים לקבל את החיסון וזאת בשל הסיבוכים האפשריים בעקבות ההידבקות בנגיף. יחד עם זאת חשוב לזכור שהחיסון אינו מכסה את כל נגיפי השפעת האפשריים אלא רק כנגד זנים שיש לגביהם חשש שיגיעו לאזור ומכאן שאין ודאות כי מי שחוסן, לא יחלה בשפעת". (בן ישראל היא פעילה חברתית)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר