סופגניות. צילום רמי שלוש
סופגניות. צילום רמי שלוש

מה צריך להיות מחיר המקסימום של סופגנייה? הפרלמנט מפזר סוכר

שאלה אחת בשבוע, והפעם: האם הייתם משלמים כל מחיר על סופגנייה טובה במיוחד, או מעדיפים לזרוק את הבצק בעצמכם לשמן בבית?

פורסם בתאריך: 7.12.17 14:04

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"קשה לאמוד מחיר של מוצר ובייחוד כשאני לא מהענף. כשנשאלת שאלה כזאת אז הנטייה היא לענות מיד שסופגנייה היא מאכל עממי שכולם אוהבים והיא חייבת להיות זולה. אז כמו כל יהודי טוב שאוהב להבין בהכל גם אני ישר שולפת מחשבון מהכיס ועושה חישוב שזה בסך הכל מים, קמח, שמן וקצת ריבה ויוצא לי שהמוכר לא יכול לגבות ממני יותר משלושה שקלים לסופגנייה. אבל כמי שמנהלת עסק, אני יודעת שזה בהחלט לא עובד ככה וזה תלוי בהמון גורמים: מיקום המאפיה, עלויות שכירות, עובדים, בלאי ועוד הרבה דברים שכצרכנים, שחושבים שמדובר בסך הכל בבצק אנחנו לא מודעים אליהם. ברוך השם אנחנו חיים בדמוקרטיה ויש לנו חופש בחירה מוחלט, אז שכל אחד יבחר איפה הוא רוצה לקנות את הסופגניות שלו בחג, אם זה במאפייה מצוחצחת וממוזגת בקניון או במאפיית על הדרך בשוק, רק תעשו לי טובה ואל תתחילו עם השיימינג בפייסבוק דוגמת 'איזה חצופים, מכרו לי סופגניה ב…'. פשוט אם לא נראה לכם תמשיכו הלאה, אף אחד לא מכריח לקנות דווקא אצלו ויש היום המון מאפיות בעיר". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול)

צביקה שטרן

צביקה שטרן

צביקה שטרן

"הרי מהי סופגנייה בעצם? סופגנייה היא למעשה בצק שמטוגן בשמן עמוק. על פי חז"ל, ההסבר לאכילת מאכלים מטוגנים בשמן, כמו סופגניות ולביבות בחנוכה, הוא כזכר לנס פך השמן שבו שרתה ברכה במעט השמן שהיה בפך והוא הספיק להדלקת מנורת המקדש במשך שמונה ימים. וכאן נכנסת שאלת המחיר. המחיר לדעתי לא צריך להיות יותר משקל וחצי, או נניח בהגזמה שני שקלים. אבל בישראל כמו בישראל תעשיית הגזל עובדת שעות נוספות. סופגניות נמכרות במחירים מוגזמים, מופרכים, שלא לומר חצופים. ועוד לא דיברנו על סופגניות עם כל מיני ציפויים ומילויים שכל קשר בינם לבין חג החנוכה מקרי לחלוטין, ובמחירים ״מיוחדים" בשיטת כל המרבה הרי זה משובח. אז רבותיי, במקום לפרנס את הגזלנים למיניהם אני ממליץ להכין בבית סופגניות טעימות, פשוטות וזה הרבה יותר זול בסופו של דבר. והעיקר שיהיה חג אורים שמח לכל עם ישראל". (שטרן הוא פעיל ציבורי בשכונת כפר גנים ג')

 

אברהם נויברגר

אברהם נויברגר

אברהם נויברגר

"בעוד ימים אחדים נחגוג כולנו על ידי הדלקת נרות חנוכה את ניצחון המכבים ונס פך השמן, עם שולחן עמוס בדברי מאפה שהבולטים ביניהם הן הסופגניות העגולות והמתוקות. רק בישראל בודקים את מצב המשק בכללותו ואת יוקר המחייה הכללי על פי מדד שאני קורא לו "מדד הסופגנייה". מדד זה הוא מדד כלכלי נטו אולם גם מודד את מצב הרוח הלאומי כללי. אם הסופגנייה יקרה זה אומר שיש שפע בישראל ואם היא זולה זה יעיד על מרכיבים עממיים דלים – מעט ריבה ותפיחה מועטת. מחיר סופגנייה סטנדרטית עומד כיום על כארבעה או חמישה שקלים, כאשר ניתן למצוא סופגניות במחיר של מעל עשרה שקלים. בעלי המאפיות והחנויות לדברי מאפה מרשים לעצמם לצערי למכור את הסופגנייה במחיר של מעבר לעשרה שקלים ועם תוספות מסוימות המחיר אף גבוה יותר. לדעתי מחיר סופגנייה רגילה צריך להיות בטווח של שלושה עד ארבעה שקלים. בשל מרכיביה הפשוטים כמו קמח שמרים וכו ובגלל היותה נצרכת בתקופה זאת על ידי כל התושבים. שיהיה לכל עם ישראל חג אורים שמח". (נויברגר הוא יו"ר הסתדרות הגמלאים במרחב פתח תקוה וראש העין)

שלום קוטלר

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

שלום קוטלר. צילום זאב שטרן

"עצוב שאנחנו מגיעים למחירים אסטרונומיים עבור סופגניות אשר נועדו לתת הרגשת חג לכולם ובמיוחד לכל ילדי ישראל, עשירים ואביונים כאחד, בחג החנוכה. חג החנוכה שהוא גם חג האורים ונועד להאיר לכל ילדי ישראל את הטוב והיפה בעם ישראל בכלל ובחג החנוכה בפרט. חג כזה חייב להביא את עם ישראל לגישה סוציאלית לרווחה ושוויוניות וטוב שעה אחת קודם. אני מציע לפעול על פי המונח ששימש את זאב ז'בוטינסקי ב"הגאולה הסוציאלית" משנת 1934, של חמשת הצרכים שעל המדינה לספק לאדם כחמשת המ"מים – מזון, מעון, מלבוש, מורה ומרפא. ולכן אנחנו מחויבים לדאוג לשמחת חג האורים ולקיים לפחות את ה־מ"מ הראשון של המזון בדמות מחיר סמלי של שקל בלבד עבור סופגנייה או לחליפין אספקת בחינם על ידי המדינה לכל בתי הספר, וזאת על מנת שכל ילדי ישראל ייהנו מחג האורים ללא הבדלי מעמדות". (קוטלר הוא חבר מועצה לשעבר ויו"ר סניף מפלגת העבודה בפתח תקוה)

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בישראל אין דברים בחינם הכול פה זה כסף ועוד כסף כסף לא ענים ולא רעבים לעשות חרם על הבצק עים הריבה

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר