מימין: עיריית פתח תקוה, קלפי. צילומים זאב שטרן, עזרא לוי
מימין: עיריית פתח תקוה, קלפי. צילומים זאב שטרן, עזרא לוי

"בעיר החמישית בגודלה יש רק שני מתמודדים משמעותיים וחבל"

שאלה אחת בשבוע, והפעם: חמישה חודשים לבחירות, האם אתם מרוצים מרשימת המתמודדים לראשות העיר?

פורסם בתאריך: 30.5.18 17:06

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

דוד חג'ג'

"בעוד חמישה חודשים קרנבל הבחירות יסתיים, הוויכוחים הפוליטיים ושלטי הבחירות ייעלמו ואז נשאל את עצמנו מה אנו תושבי העיר מצפים מראש עיר? דבר ראשון מועמד צריך להגיע לתפקיד לא מתוך רצון למקפצה לתפקיד בכיר יותר או קידום אישי. שלא יחשוב על כוח ושררה. מועמד צריך לראות בתפקיד שליחות ציבורית למען העיר ותושביה. אני לא רוצה לראות מועמדים שמבקשים את אמון הציבור במצגי שווא ובמתק שפתיים. לא רוצה לראות מועמדים שנזכרו בציבור רגע לפני הבחירות. תושבי העיר זקוקים למנהיגות שתוביל, שתהיה דמות ראויה להערכה. אחד שאפשר לסמוך עליו שהתושב עבורו זה העיקר ולא מניפולציות פוליטיות. ראש עיר צריך להיות עם חזון לעתיד העיר, לדעת שהחינוך זה הבסיס החשוב ביותר לחברה טובה ואיכותית. להיות קשוב לצורכי הציבור. ההליך הדמוקרטי נותן לנו התושבים הזדמנות פעם בחמש שנים לבחור ראש עיר זו זכות שכולם חייבים לנצל, ככל שרשימת המועמדים תהיה גדולה יותר ואיכותית, לנו התושבים יהיה אתגר גדול בבחירה ולמועמד מחויבות להוכיח את התאמתו ויכולתו. מעבר לכך, אני רוצה לשמוע יותר את הקול הנשי במערכת המקומית". (חג'ג' הוא פעיל חברתי).

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"בעת כתיבת שורות אלו הביעו מספר מתמודדים רצונם להיבחר לראשות העיר. אציין את איציק ברוורמן, ראש העיר המכהן שמבקש אמון הציבור לקדנציה נוספת והמועמד המוביל מולו רמי גרינברג. בנוסף מועמדים נוספים מתמודדים על ראשות העיר – חיים בשארי וגנאדי בורשבסקי. אני בטוח שכל מועמד במכלול שיקוליו חושב שהוא יכול והראוי ביותר להנהיג את העיר. כשאני בוחן את רשימת המועמדים בהחלט כולם ראויים, יחד עם זאת יש יתרון גדול לראש עיר מכהן שמכיר היטב המערכות העירוניות ונמצא בתהליך של יישום תכניות בתחומים שונים, יכול להציג העשייה ומבקש להמשיך תנופת העשייה עבורנו התושבים. לא ראיתי ברשימת המועמדים דמות משמעותית חדשה עם ניסיון במערכות ציבוריות גדולות, לא ראיתי פנים חדשות. יש לזכור שהעיר פתח תקוה היא החמישית בגודלה בארץ ובראש עיר כזו ראוי שיעמוד דמות בעלת שיעור קומה, חזון וניסיון רב להוביל מערכת ציבורית גדולה. אני מרוצה מכך שישנה התמודדות בין מספר מועמדים, והציבור יאמר דברו בקלפי. האם ראש העיר יקבל את האמון להמשיך לקדנציה נוספת או ייבחר מועמד חדש מבין המתמודדים על ראשות העיר בבחינת הזרמת דם חדש למערכת? לשני המצבים הללו יש יתרון עבורנו התושבים. נצפה לתוצאות הבחירות ואני מקווה שהעיר תקבל את ראש העיר הראוי ביותר עבורנו התושבים". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

אייל אחיאל

אייל אחיאל

אייל אחיאל

"חמישה חודשים לבחירות לרשות העיר וכרגע המצב מאוד סטטי. ראש העיר המכהן חזק מאוד וממשיך להתחזק על חשבון אחרים, יחד עם זאת, המתמודד מהסבב הקודם, רמי גרינברג, הוא איש חזק ובעל רצון עז להיות ראש העיר. כרגע בדקה זו שאני כותב ישנם ארבעה מתמודדים לראשות העיר פתח תקווה, אך אני מאמין שיצטרפו למאבק לפחות עוד שניים. שניים מתוך הארבעה רלוונטיים יותר לדעתי, ראש העיר המכהן איציק ברוורמן והמתמודד מהבחירות הקודמות רמי גרינברג. לא פשוט לשניים וזה משום שבימים אלו הם צריכים לבחור מי יכהן תחתם ויחד איתם במפלגה, בחירת מספרי 2-3 של כל אחד מהמתמודדים חשובה ומשמעותית מאוד ויכולה להכריע את הכף. מדהים שבעיר כל כך גדולה, החמישית בגודלה בארץ, ישנם רק שני מתמודדים משמעותיים וחבל, בבחירות הקודמות היו ארבעה מתמודדים משמעותיים שגרמו לסבב שני בבחירות עד אשר איציק ברוורמן נבחר. הפעם רק 2 מתמודדים משמעותיים וזה גורם לחוסר נוחות של התושבים, האם להצביע כי באמת מאמינים ביכולות של כל אחד מהמתמודדים או האם בגלל חוסר ברירה עלינו להחליט שזה או השני טוב יותר. אני מאוד מקווה שהמאבק הזה ישתנה ויגיעו עוד מתמודדים לראשות העיר, מתמודדים מנוסים שבאים לעבוד ולעשות לטובת העיר". (אחיאל הוא יו"ר הנהגת בית הספר נעמי שמר ועוסק באבטחת מידע).

מיקי שטרק. צילום אורי מאירי

מיקי שטרק. צילום אורי מאירי

מיקי שטרק

"נכון להיום ישנם ארבעה מועמדים לראשות העיר, כאשר אחד מהם מכהן כראש עירייה. לגבי המועמד גנאדי בורשבסקי, הוא צריך לשאול עצמו מה עשה כל הקדנציה למען העיר והתושבים ולכן אני מעדיף שלא להתייחס אליו. לגבי המועמד חיים בשארי אין לי דיעה עליו מכיוון שאיני מכיר אותו. לא ניתן "לנחות" פתאום ולהציע מועמדות ללא רקע/היסטוריה. רמי גרינברג הוא מבחינתי המועמד המוביל והמתאים ביותר לכהן כראש עיר. אני לא מאמין בראש העירייה המכהן, איציק ברוורמן". (שטרק הוא פעיל חברתי).

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר