רק שאלהרמי גרינברג. צילום לשכת דובר העירייהעיריית פתח תקווה צילום זאב שטרן
רק שאלהרמי גרינברג. צילום לשכת דובר העירייהעיריית פתח תקווה צילום זאב שטרן

הפרלמנט מסכם את השנה הראשונה: "על דבר אחד אי אפשר להתווכח, רמי גרינברג בא לעבוד ולא נח לרגע"

שאלה אחת בשבוע לפרלמנט, והפעם: איך אתם מסכמים את השנה הראשונה של ראש העירייה ומועצת העיר?

פורסם בתאריך: 24.10.19 18:37

 

 

מוניקה כהן

מוניקה כהן

מוניקה כהן

"ראש העיר הסתער על תפקידו במלוא העוצמה מן הרגע הראשון. עובד כמעט 24\7 ואין חלקה בניהולה של העיר בת ה-260,000 תושבים, שאינו מכיר ואינו מעורב. בתקופה זו נעשתה מהפיכה בארגון ניקיון העיר, פניות אזרחים זוכות לטיפול בזמן סביר. כל האגפים המנהלים את העירייה עברו שינויים מרחיקי לכת: מינהל הנדסה, מינהל התרבות, מקפ"ת, אמנם לא תמיד לשביעות רצון העובדים, אבל עם מבט לעתיד. סך הכל ניתן לסכם את השנה הראשונה של הקדנציה של רמי גרינברג כמוצלחת ורבת פעלים. נעשה המון בזמן קצר. אין לי ספק שהטעון שיפור יעבור שיפור. ומה שטעון שיפור בעיני הוא למשל נושא עקירת עצים. יש הרגשה שעדיין היד קלה על הגרזן. צריך להפנים שעצים הם החמצן שלנו והמורשת שלנו. מה שטעון שיפור הוא  ההתייחסות לבנייה במתחם סירקין ובעיקר נושא עקירת 3,000 עצים שהם ריאה ירוקה של העיר. גם נושא הזיהום בשכונת אם המושבות טעון שיפור, וכך גם נושא מרכז העיר ושיפוץ ושדרוג הלב ההיסטורי של העיר. אני לאו מרוצה גם מהטיפול הכושל, הנקמני והלא אנושי בילדי הפליטים, שהוציא שם רע לעיר. ילדים הם ילדים ולא אשמים במוצאם או נסיבות הולדתם והם צריכים לקבל את המגיע להם על פי חוק ולא על פי צו בית משפט". (כהן היא יו"ר עמותת פתח תקווה זה אני).

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

חגית ויחנסקי

"האמת היא שבמהלך קמפיין הבחירות שהתקיים בשנה שעברה הייתי קצת סקפטית ביחס למה שהולך לקרות בעיר. הייתה מערכת בחירות אגרסיבית וכל המועמדים קצת איבדו את זה בדרך לכס. אבל התחילה הקדנציה וראש העיר הנבחר התחיל ממש לעבוד, גיליתי אדם אמביציוני שמזיז דברים בקטע אחר. ברגע שהוא נכנס למשרד הוא החל שינויים בכל פרמטר אפשרי, פגישות אישיות עם תושבים ונגיעה בכל הפרטים הכי קטנים של העיר, יורד לרזולוציות הכי קטנות וממש נוגע בכל נושא בעיר. בפוליטיקה כמו בפוליטיקה ברור שלא כולם מרוצים וברור שגם אי אפשר לרצות עיר שלמה אבל על דבר אחד אי אפשר להתווכח – האיש בא לעבוד ולא נח לרגע, וזה כשלעצמו קרן אור חיובית בקדנציה עד כה. משהו שהייתי רוצה להחזיר זה את תהלוכת העדלאידע שהייתה בעיר, על כל הרעש והתקציב שהיה סביבה זה היה בהחלט משהו עצום ויפה ששמחתי מאוד שהתחילו לעשות לפני כמה שנים, אם בכל הערים זה מתקיים אז גם אצלנו זה יכול לקרות. פתח תקווה זאת עיר ענקית ומגוונת ולא רק שהיא צריכה אירועים גדולים כמו בערים אחרות אלא את האירועים הכי גדולים. אותו הדבר לגבי יום העצמאות, הייתי רוצה לראות שוב במה אחת גדולה במקום אחד מרוכז שייתן הרגשה אמיתית של יום עצמאות ולא עוד סתם אירוע". (ויחנסקי היא בעלת סטודיו למחול).

איציק אדורם

איציק אדורם

איציק אדורם

"בימים אלו מסיים רמי גרינברג שנה לכהונתו כראש העיר. כשאני בוחן את השנה הראשונה לכהונתו, אני מבחין בשינוי משמעותי לטובה ברוב תחומי חיינו בעיר שנושקים לפעילות העירייה למען התושבים. במיוחד בולט השינוי בתחום הנראות של תשתיות כמו כבישים, מדרכות, חניונים, גני משחקים לרווחת התושבים, שיפור בחינוך, בתרבות ובמיוחד בתחום השירות. ניתן מענה שירותי טוב יותר לתושב. אני מבחין שראש העיר נגיש לבקשות התושבים, כמו גם תלונות התושבים ומתן פתרונות ומענה לפונים. בוצעה התייעלות במנגנון העירוני, הוגדרה מחדש ההיררכיה הפנים ארגונית באגפים ובינם לבין עצמם. עם זאת, כתושב אם המושבות אשר מכיר היטב את ההיסטוריה של שטחי השכונה והמפעלים המזהמים שפעלו כאן, אני מבחין שהטיפול בבעיה המתמשכת של תופעת הריחות החריפים ואולי זיהום האוויר בשכונות צפון פתח תקווה טרם הוסדר. אני חש את אי שביעות הרצון הכללית בקרב כלל תושבי השכונה ואת הציפיה של התושבים מראש העיר ומהרשות לפתור את הבעיה לאחר שנים של סבל מתמשך. אני מבחין בחוסר אמון של אלפים מתושבי השכונה בנוגע למתן מענה בנושא זה. ככל שנעשות פעולות העירייה פועלת ללא יידוע התושבים וענין זה בהחלט יוצר ניכור ונתק בין התושבים לרשות המקומית והעומד בראשה. אני ממליץ לקחת נקודה זו לתשומת הלב ולבצע באופן מיידי את כל הפעולות להחזרת האמון של התושבים". (אדורם הוא איש עסקים ופעיל חברתי).

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

עופרי יצחק. צילום זאב שטרן

יצחק עופרי

"אפשר לסכם בחיוב את השנה הראשונה, כהישג בתשתיות הכבישים והמדרכות, במצב החנייה, נושא התחבורה וסימון הכבישים, הגינון, התרבות, ותשומת הלב לפרטים שבחזות העיר וניקיונה.  בנוסף, נבנתה מערכת אמון והידברות בין ראש העירייה והציבור, שלדעתי, יש בה משום ברכה בניהולה ועתידה של העיר. פרט למה שקרה באגף לאיכות הסביבה, יש תחושה בציבור של קורת רוח מפעילות ראש העירייה ומועצת העיר. ואולם, יש לדעתי מספר נושאים חשובים הדרושים שיפור: תוספת נטיעות עצים, שילוט ושלטים, ניקיון חזיתות העסקים, ניקיון חצרות המפעלים והמרכולים וניקיון סביבתי של שוק ליפקיס. כמו כן, ההסכמה של ראש העירייה והמועצה, לתוכנית רובע סירקין, והכריתה המיותרת של החורשה הגובלת בשכונות דדו, יוספטל, וקריית אלון, היא למעשה הצהרת כוונות לפגיעה היקפית בעיר פתח תקווה ותושביה". (עופרי הוא יו"ר האגודה למען החייל בפתח תקווה ויקיר העיר).

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אריק

    גם מסלק את שכונת העוני ארגוב הנרייטה סולד שפרינצק מינץ ובתיכנון שכונה מודרנית ..כל הכבוד
    הגיע הזמן שפ,ת תהייה אם הערים והמושבות.

  2. פתח תקוואית

    כתושבת העיר, למעלה מ-50 שנה, צר לי לומר שהעיר מלוכלכת כפי שלא הייתה מעולם!!!!

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כתושב פתח תקוה ברצוני לציין כי החלטת העירייה להקים חתוליה בתוך העיר במרחק של 10 מ' מבניין קיים כדי להאכיל ולטפל בחתולי רחוב ובחתולים פצועים וכו' הינה שערוריה. החתוליה אולי חשובה. אבל למה בצמוד למבנים קיימים. הרי הסרחון מהמקום ויללות החתולים לא יתנו מנוח לדיירים. האם ראש העיר צריך לדאוג לחתולים על חשבון התושבים.
    למה לא מקימים חתוליה כזו בקצוות העיר כגון ליד האצטדיון.? למה להקים מפגע תברואתי בתוך העיר.? למה איזור גן יהונתן הפך על ידי העיריה לאזור שיפתור את כל בעיות הרעש של פתח תקוה. העבירו לשם את הצופים , מגרש ספורט. עכשיו חתוליה עם חתולי רחוב פצועים חולים ומייללים. זה ממש הפקרות. על העירייה לבטל מיידית את הקמת החתולייה. יפה שעה אחת קודם.

  4. eliya

    אין לי לאמר אלה במילה אחת…מ ג פ ה ..די נמאס מהכלבים בעיר ..אין אפשרות ללכת מבלי להיתקל בליכלוך ובנביחות של הכלבים העיר נהפכה לכלביה אחת גדולה…היכן ראש העיר?בבקשה טפל במפגע הנורא הזה ויפה שעה אחת קודם…

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר