מאירה ברנע גולדברג
מאירה ברנע גולדברג

השמיכה הכבדה והקופסא: דברים שעוזרים לי לעבור בשלום את הסגר

מה עושה שמיכה כבדה לשינה ומה יש בקופסת ההפתעות? אני רוצה לספר לכם על דברים משמחים שעוזרים לי לעבור את התקופה הלא קלה

פורסם בתאריך: 1.10.20 10:41

התקופה האחרונה לא קלה בלשון המעטה, ואני רוצה לספר לכם על דברים משמחים שעוזרים לי לעבור את הסגר עם הלחץ, חוסר הוודאות וחוסר היכולת לשלוט בחלק מהדברים שקורים לנו.

שמיכה כבדה – שמיכות פריד

לדעתי כבר עשר שנים וחצי לא ישנתי לילה שלם כמו שצריך. לבן שלי היו בעיות שינה מהיום בו נולד. ברור לכם שכולם האשימו אותי בזה שאני אמא רעה שלא מלמדת אותו להירדם לבד ורק ביום שבו גילינו שהוא על הספקטרום האוטיסטי הבנו שזה חלק מהעניין.
לאבישי לוקח לפעמים שעתיים עד שהוא נרדם והוא גם מתעורר באמצע הלילה כמה פעמים. אני חייבת שהוא יישן לפחות תשע שעות כדי שיגיע ללימודים רענן ככל האפשר. בקיצור, המון מתח סביב השינה.
לפני חודש וחצי קראתי סטטוס שכתבה מושקי לנדאו, אמא מדהימה לילד מיוחד עם הפרעות שינה קשות. היא סיפרה שהדבר שעזר לבן שלה זו שמיכת כובד.

אבישי עם שמוליק פריד צילום פרטי

אבישי עם שמוליק פריד צילום פרטי

התחלתי לקרוא באינטרנט על שמיכות כאלו, מסתבר שזה לא רק לאוטיסטים. השמיכה עוזרת לעוד סיטואציות ואנשים עם הפרעות שינה וחרדה. התלהבתי, קבלתי ממושקי את הטלפון של שמוליק מ"פריד".
שמוליק מחברת "פריד" המפורסמת הוא פתח תקוואי בן 73, אבא ל 17 ילדים! ויש לו נין על הספקטרום האוטיסטי שסבל מבעיות שינה. שמוליק הכין עבורו שמיכת כובד ומאז הילד ישן הרבה יותר טוב בלילה.
השמיכות האלו בדרך כלל מאוד יקרות, אבל חברת "פריד" מוכרת אותן במחיר זול יחסית. 432 שקלים לשמיכה במשקל 6 ק"ג, 492 שקלים לשמיכה במשקל 8 ק"ג.
קניתי את השמיכה לבן שלי עם אפס ציפיות. התכסיתי בה בעצמי כדי להבין על מה כל המהומה ותוך שניות הרגשתי איך הרוגע מציף אותי.
השמיכה כבדה ונעימה, המשקל שלה מחולק בצורה אחידה לאורך ולרוחב, מה שגורם לתחושות שקשה לי להסביר במילים, אבל לא רציתי להוריד אותה ממני. עצמתי עיניים ונשמתי. יצאתי ממנה אחרי 15 דקות רגועה לגמרי.
אבישי לא האמין לי שזו שמיכת קסם או שמיכת מדענים אבל הסכים לנסות אחרי שסיפרתי לו כמה היה לי טוב איתה.
יום למחרת התקשרתי לשמוליק וקניתי שמיכה כזו גם לעצמי. גם אני מתקשה בשנים האחרונות לישון לילות שלמים.
חיכיתי חודש וחצי עם ההמלצה הזו כדי לבדוק את השפעת השמיכה עלי ועל הבן שלי לאורך זמן. ואלו המסקנות:
אבישי לא נרדם מהר יותר בזכות השמיכה אבל הוא כבר לא מתעורר באמצע הלילה והלילות שלו הרבה יותר רגועים, הוא לא זז ומתהפך ללא הרף ובשל כך כמעט אינו מתעורר באמצע הלילה. גם אני לא מתעוררת יותר באמצע הלילה. ולא ברור לי איך ישנתי לפני שקניתי את השמיכה הזו. ההשפעה הייתה מיידית. (חשוב לי לציין שבעלי שלא סובל מבעיות שינה, אמר שהוא לא מסוגל לישון עם שמיכה כזו).

השמיכה עשויה בד כותנה מבחוץ, יש בשמיכה 48 קוביות תפורות ממולאות באקרילן עם גולות זכוכית, שמקרינות כיפיות ונוחות. בחורף אפשר להכניס שמיכת פוך רגילה לכיס המיועד לכך בגב השמיכה.
חפשו בגוגל או באתר של פריד: שמיכה כבדה – שמיכות פריד.

קופסה מהספרים

קופסא מהספרים

אין כמו לקבל הביתה חבילה מסתורית עם הפתעות מדהימות שיציתו את הדמיון של הילדים.
"קופסא מהספרים", הוא רעיון מיוחד ומקורי שפיתחה איריס לאביוד, המממש את האהבה שלה לספרי ילדות, ולקסם שקורה – בין הדפים לקורא. כך החליטה בחורף האחרון להגשים להם ולעצמה חלום חדש, בדמות משלוחי ספרים מוקפדים ומותאמים אישית, המוקדשים בכל פעם לנושא מרגש ומפתיע אחר.
בכל קופסא תמצאו 3-2 ספרים מובחרים ולא-שגרתיים פלוס ערכת יצירה או צעצוע, בובה ושלל הפתעות משלימות לפי הנושא, הדמויות, הצבע הבולט או קונספט משותף שאיריס חיברה. הקופסא מתאימה לכל שכבת קוראים (מגיל אפס ועד 6), להם מתאימה איריס מארז ייעודי מושקע אחר, ואם תגלו לה מה התחביבים ותחומי הסקרנות של הנמען – היא תשתדל לקלוע אישית, כמו שרק תולעת ספרים חכמה יכולה.
אפשר לרכוש מנוי ולקבל בתחילת כל חודש חבילה מפתיע חדשה, אפשר להזמין ערכה בודדת, כמתנה מיוחדת במינה. למי שעומד למלא לראשונה ספריית ילדים – מומלץ לשלוח מארז לידה שמכיל שורת קלאסיקות ובובות פרימיום יפות ומלטפות. בעקבות בקשות, פיתחה לאחרונה מארזים לקוראים מתקדמים, למבוגרים, לקוראי ספרים באנגלית, בערבית וגם כאלו בהם אין ולו מילה אחת (picture books), שמעודדים חשיבה יצירתית.
ברכישת כל מנוי – תורמת איריס ספר למחלקות ילדים בבתי חולים (לזכר אחותה סברינה) ומצרפת לקופסא שלכם את אות "קראתי – השפעתי".

חפשו בגוגל: קופסא מהספרים.

קרן שביט מצעים

Home textiles מצעים שנעים לחלום איתם

כשאני בבית זמן ממושך, בלי יכולת לצאת לשום מקום מעניין, אני משתדלת שהבית שלי יהיה המקום הטוב והמעניין עליו אני חולמת. אני משתדלת לשמור על בית מסודר ועיצוב נעים כזה שעושה טוב בלב ובגוף.
קולקציית קפסולה לעיצוב חווית שינה בעיצוב קרן שביט וביצור "ערד טקסטיל" עונה בדיוק לדרישות שלי, שילוב בין יוצרת ישראלית פרועת דימיון ומקורית וענק הטקסטיל המיתולוגי.
כשערד פנו אל קרן שביט עם ההצעה ליצר מצעים, היא החליטה לא לבחור במובן מאליו המסחרי והבטוח, אלא לכוון רחוק, אמיץ וגבוה וליצור משהו חדש ורחב יותר. חוויה רב חושית, של צבע, מגע וריח. אלו מצעים שהם הזמנה לעורר את עולם הדמיון. מפתח שניתן כמתנה אל גן קסום מלא בבעלי כנף וצמחיה ישראלית. קולקציית הטקסטיל עוצבה בהשראת זיכרונות ילדות תמימים מארץ ישראל הטובה והיפה של שנות השבעים.
את אריגי הטקסטיל קרן מציירת מתוך חלומות שמציתים את דמיונה. בעזרת מכחול בוראת עולם ומפיחה בו חיים בצבעים.
הצעת הגשה: לבשם את המצעים בבישום המשלים, למזג את החדר, להתקלח, ולשקוע בחוויית שינה עטופה בדמיון.
100% כותנה סרוקה, סריקת סאטן באיכות גבוהה.
סט מצעים זוגי: ציפה דו-כיוונית 220/200 סדין זוגי בגובה 30 ס"מ, 2 ציפיות 50/70 דו-כיווניות.

חפשו בגוגל: קרן שביט מצעים.

 

סטטוס לשבת: להתמודד עם אכזבות

אבישי: אם הסגר ימשיך גם בחנוכה ליום ההולדת שלי, אתם תמצאו את הדרך לקנות לי מתנות נכון?
אני: אתה יודע שיום ההולדת שלי לפניך, בערב סוכות.
אבישי: כן, אבל את מבוגרת, את יכולה להתמודד עם אכזבות.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר