סופר אמא- מאירה

אז מה קורה בסגר? ילדים קוראים ספרים. ולא רק הם | הטור של מאירה ברנע גולדברג

ברור שלא כיף בסגר, אבל יש דבר אחד שממש מעודד אותי, כמו העלייה בקריאות ספרים בעיקר אצל ילדים. אפילו חברות שבעבר צחקו עלי שאני מתפרנסת מכתיבה בעולם טכנולוגי, שינו את דעתן

פורסם בתאריך: 7.10.20 13:49

יש דבר אחד שממש עודד אותי בתקופת הסגר הראשון. ילדים שמעולם לא קראו ספרים, התחילו לעשות זאת. כסופרת התחלתי לקבל מילדים מכתבים בכמות גדולה מהרגיל, רובם כתבו לי שחור על גבי לבן שהם בדרך כלל לא אוהבים לקרוא ושבעקבות הסגר התחילו לעשות זאת לראשונה בחייהם. לא רק זה, גם חברות שלי, שבעבר היו צוחקות עלי שאני מתפרנסת מכתיבה בעולם טכנולוגי שמתרחק מהמילה הכתובה, פתאום כתבו לי: "ואוווו, עכשיו הבנו סוף סוף על מה את מדברת. ספרים זה ממכר".
הוצאות הספרים מדווחות על עליה במכירות הספרים בתקופת הסגר, אני בעצמי הגעתי לכמה חנויות ספרים בערב ראש השנה וראיתי את העומס בקופות. לפי כל הסימנים גם בסגר השני, יהיו מספיק אנשים שיבחרו להעביר את הזמן עם ספרים.

את הטור הזה אני מקדישה להם, ולכל העוסקים במלאכת הכתיבה: הסופרים, העורכים, המגיהים, בעלי ההוצאות, הדפסים, המתרגמים, המאיירים. אנחנו לא נכנע לקורונה ונמשיך לייצר תרבות כי יש לנו בשביל מי לעשות זאת.

קבלו רשימת ספרי מקור שתעזור לכם להעביר את הסגר בצורה טובה ומהנה יותר:

חתן הפרס

חתן הפרס / יעל טבת קלגסברג, הוצאת כנרת זמורה ביתן

זהו סיפור ההתבגרות של ענת אדר. זהו סיפורן של הפרידות הגדולות שלה: הפרידה מבן זוגה שערב חתונתם אמר לה שהוא לא אוהב אותה מספיק וריסק את חלום הזוגיות שלה, הפרידה מחברתה הטובה שהפיצוץ ביניהן והיעלמותה מחייה גרמו לה לפקפק בנאמנות ארוכת שנים והפרידה מאביה, המחזאי המוכשר, שהלך ונסוג אל עולם ללא מילים.
מסעה הנוגע ללב של ענת אדר מאין אונים לאינסוף מתואר על ידי יעל טבת קלגסבלד ברגישות, בדייקנות ובהרבה הומור. חתן הפרס הוא ספר אופטימי וסוחף, עלינו, על ההורים שלנו, החברים הטובים שלנו ועל כוחה של מחילה.

"למחרת התייצב האב בדירתה של בתו, התיישב על קצה מיטתה ואמר לה: אין בעולם מישהו שאוהב אותך יותר ממני, ואין בעולם מישהו שרוצה בטובתך יותר ממני. תעשי לעצמך טובה גדולה ותעיפי את הפסיכי הזה מהחיים שלך.
וכך היה."
חתן הפרס הוא ספר על פרידות והתחלות חדשות. זה ספר שלא תרצו לעזוב כי יעל טבת קלגסברג יודעת לספר סיפור ולרתק את הקוראים.

העולם שמתחת לשטיח

העולם שמתחת לשטיח / לי עברון, הוצאת טל-מאי, ידיעות אחרונות

מה הייתם עושים אילו ניתנה לכם האפשרות להיכנס לעולם דמיוני שמורכב מכל הרגשות, המחשבות והחלומות שלכם? זה בדיוק מה שקורה ליעל, ילדה יצירתית, ביישנית ובעלת דמיון עשיר. היא מגלה בעת ביקור אל דודתה האהובה את העולם שמתחת לשטיח, נסחפת אל מסע הרפתקאות מרהיב ומבינה שרב הנסתר על הגלוי.

העולם שמתחת לשטיח הוא סיפור התבגרות שכתוב ברוח הספרים הקלאסיים ועל הכוח של הספרות לגרום לנו להכיר טוב יותר את עצמנו.

הספר מיועד לבני 9 עד 12 אבל בפועל כל מבוגר עם נפש של ילד ימצא בו עניין.

אף אחד לא עוזב

אף אחד לא עוזב את פאלו אלטו / יניב איצקוביץ, הוצאת כתר

בפקולטה לרפואה של הטכניון מתגלה גופה אחת מיותרת. כך נפתחת פרשיית הרצח שתהפוך את עולמה של איריס אברמוב, חוקרת משטרה בהליכי גירושים שנוהגת לאסוף מזכרות מזירות רצח. דרכה של איריס עומדת להצטלב בזו של עידן לוריא, נער בן טובים שבורח ממשפחתו ונקלע לקומונה שיש בה חוקים מעורפלים; שנים אחר כך ייכנס לתמונה גם נוח קֶני, פקיד בנק רמוס שמשנה את גורלו בשל רגש נקם, וגם בנו יותם, שיוצא לטיול אחרי צבא אך במקום להעפיל אל האוורסט הוא משוטט בעיר התחתית של חיפה ושומע את קולה של אימו המתה. הרומן רב–הפנים הזה, הישראלי כל כך, מתרחש על פני שני עשורים אך נקרא בנשימה אחת. חרף מרחק השנים והמקומות, חייהם וחלומותיהם של הגיבורים נושקים זה לזה. לכולם משותף הגעגוע, השאיפה לחופש בלתי מושג, ואם לא קראתם את הספר הקודם שלו "תיקון אחר חצות" תוסיפו גם אותו לרשימה.

ספר קטן על העולם הגדול

ספר קטן על העולם הגדול / גיל חובב, הוצאת מודן

איפה יש סכנה שיבוא שוטר אם עשית פיפי אחרי עשר בערב?
איזהו בית הקברות שאומרים עליו שגודלו כמחצית ציריך, אבל הוא תוסס פי שלושה?
מי הכתיב למזכירתו מסמכים סודיים מדי בוקר בעודו עירום באמבטיה?
על מה חושב כבאי אמריקאי כשהוא אוכל שקשוקה?
ולמה הסינים לומדים עברית בהמוניהם?
גיל חובב מסכם עשרות שנים של מסעות ברחבי תבל, שהובילו אותו מתאי מאסר מצחינים אל בימת העצרת הכללית של האומות המאוחדות ומשערה השמיני של העיר בבל להופעה בפני שבעים ושלושה מיליון סינים בשנחאי. כל זה לצד מבחר טיפים לאריזת המזוודה מאת איזבלה רוסוליני, כמה מתכונים בני אלמוות, תהיות מתבקשות על טבע האדם וגם הרהורים על איכות המושבים במחלקת העסקים של אל על.

כי אם אנחנו תקועים בבית, לפחות נקרא קצת על העולם הגדול שממתין לנו בחוץ.

המטמון – סוד מטבעות הזהב

המטמון – סוד מטבעות הזהב / אתי אלבוים, הוצאת דני ספרים.

חובבי הרפתקאות מספרים בסודי-סודות, כי באדמת ארץ ישראל נטמנו בעבר מטמונים ואוצרות… מי החביא אותם? האם יש מטמונים שעדיין לא התגלו?

יוני שדה בן ה-12, ילד חובב הרפתקאות, שומע מסבא-רבא שלו אברהם על מטבעות זהב שהסב מצא בילדותו בוואדי קֶלט שבמדבר יהודה שבעים שנים קודם לכן. עם שני חבריו החביא הסב את המטמון, אך השלושה לא שמרו על קשר, ומעולם לא חזרו להוציאו מהאדמה.
יוני יוצא למסע בעקבות האוצר, ואליו מתלווים סבא-רבא אברהם, אביו גדעון מדריך הטיולים, שתי אחיותיו המעצבנות נעה ואביגיל, ושני נערים אמריקאים שמתארחים בביתם. בדרך הם פוגשים את הגר ויוסי, הנינים של חבריו של סבא-רבא אברהם, ומצרפים אותם לחיפושים.
במהלך החיפושים אחר המטמון הם לומדים פרקים מתולדות ארץ ישראל בזמן שלפני הקמת המדינה, ומגלים שכדי למצוא אוצר צריך תושייה, אומץ, אחדות וסובלנות כלפי האחר והשונה.

הילדים שלכם בטח אוהבים את אלבוים בזכות סדרת הספרים אמא קסומה, עכשיו מתחילה הרפתקה חדשה.
לבני 12-8.

סופר אמא. אבישי ומאירה

סופר אמא. אבישי ומאירה

סטטוס לשבת: על כנפי הדמיון?

אבישי: אני לא רוצה לעוף על כנפי הדמיון לשום מקום. טוב לי לשבת עם הספרים שלי בבית.

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר