מאירה ברנע גולדברג, טור מתנות לראש השנה

האריזה, הברכה והמחיר: מאירה ברנע גולדברג ממליצה על מתנות לראש השנה

אני אוהבת לקבל מתנות ויש אנשים שצוחקים עלי בגלל שאני לא מתביישת לומר זאת בגלוי. אז מה קונים לחג חוץ מפרחים ושוקולד? ואיך אורזים? קבלו טור המלצות מיוחד

פורסם בתאריך: 2.9.21 11:22

אני אוהבת לקבל מתנות. כן יש אנשים שצוחקים עלי בגלל שאני לא מתביישת לומר זאת בגלוי, אבל זו האמת, אין טעם להסתיר אותה. מתנה זו קודם כל תשומת לב. לתת מתנה למישהו אחר זה בעצם להגיד לו בלי מילים שחשבתם עליו.
לשמחתי באותה מידה שאני אוהבת לקבל מתנות אני גם אוהבת לתת. לקראת ראש השנה אני נהנית להכין רשימה של האנשים שחשובים לי ולחפש עבורם מתנות שלדעתי ישמחו אותם. זה לא חייב להיות משהו יקר, שם המשחק כאמור הוא "תשומת לב".

כשאני נותנת מתנות אני מקפידה על מספר כללים:

1. אריזה: גם המתנה הקטנה והצנועה ביותר, הופכת למיוחדת אם משקיעים בעטיפה ובמראה החיצוני שלה.
2. אמירה אישית: אני אוהבת לצרף למתנה ברכה אישית שכתבתי בכתב יד. לפעמים אני גם מוסיפה ציור קטנטן, עליז וצבעוני.
3. אני לא קונה מתנות יקרות מידי שיגרמו למקבל המתנה להרגיש חוסר נוחות.
4. אני לא קונה דברים שאני בעצמי לא הייתי רוצה לקבל. (לפעמים אני כל כך מתלהבת מהמתנות שאני קונה לאחרים ולא מסוגלת להתאפק ולכן קונה את אותו הדבר גם לעצמי…).

אז חוץ משוקולד ופרחים מה עוד אפשר לתת? קבלו כמה רעיונות:

מאירה ברנע גולדברג, טור מתנות לראש השנה, אישה בעונת מעבר, ענת לב אדלר

אישה בעונת מעבר / ענת לב אדלר

ענת לב אדלר מחברת רב המכר "כותבת ומוחקת אהבה" הוציאה אחרי שנים של ציפייה מצד הקוראים ספר חדש שנכנס במהירות רבה למקום הראשון ברשימות רבי המכר של סטימצקי ואתר "עברית".

יש לי חולשה לעטיפות של ספרים ובמציאות המטורפת של שוק הספרים הישראלי שמשחרר מדי שנה כ – 8,000 ספרים, עטיפה טובה שתגרום לנו לעצור מול ערמת הספרים בחנויות ולהרים את הספר ביד היא הישג של ממש. קשה שלא להתהפנט אל מול עטיפת הספר שעיצב אמרי זרטל המוכשר אבל החגיגה האמיתית מתחילה בתוך הספר עצמו. כבר בעמוד הראשון. בפסקה הראשונה. בשורה הראשונה. "אביגיל, אל תבואי. סופית, זה נגמר" הודעת טקסט קצרה, לקונית ומוחצת לב מהמאהב של אביגיל מעדכנת אותה שהסיפור שלהם נגמר סופית. אבל לא רק הרומן שלהם נגמר. הכל, לכאורה, נגמר עבור אביגיל שפר-סמרה. המחזור מגמגם ומפסיק להגיע, הילדים המתבגרים עסוקים בשלהם ועומדים לעזוב את הבית, הנישואים בשחיקה ואפילו העבודה היצירתית שלה כמעצבת פנים כבר פחות מרגשת אותה למרות שיש לה כמה פרויקטים מעניינים לעיצוב ולשיפוץ. אביגיל מרגישה חנוקה. היא צריכה לשפץ את נפשה כשעונת המעבר של חייה מגיעה. הספר של לב-אדלר יגרום לכם לחשוב על מה שתרצו לשפץ בחייכם, על מערכות היחסים שלכם עם הקרובים והרחוקים, עם האנשים במקום העבודה ועל הילדים שלכם. "אישה בעונת מעבר" הוא רומן ספרותי של פעם במובן הכי חגיגי שיש. זהו ספר שמכבד את השפה העברית, עם הרבה חופש יצירתי ליצירת ביטויים ושילובים מקוריים, רגש, הומור והרבה משפטים שיכולים בקלות להפוך לסלוגנים על חולצות. מרענן מאד לקרוא ספר שבו הגיבורה מדברת בצורה כנה על מה שאף אחת לא מספרת לנו באמת, בלי "מה יחשבו עלי", בלי מנגנוני הגנה. ככה! חשוף! בוער! פשוט תקראו, תקנו למתנות ותהנו!

עד הדמעה האחרונה, יובל אברמוביץ

עד הדמעה האחרונה 62 שיעורים אחרונים מאמא / יובל אברמוביץ

אני בכוונה לא רוצה להתייחס לסיפור האישי והמרגש שמאחורי הספר (ויש מאחורי הספר סיפור מרגש ברמות שאין לתאר במילים), כל מי שירצה להתעמק בו יכול לחפש בגוגל את שם הספר ולקרוא על כך בשלל הכתבות והפרסומים אודותיו, אני פשוט חושבת שאם אתמקד רק בסיפור המרגש הספר עצמו ילך לאיבוד וחבל כי מדובר באחד מהספרים המיוחדים שנכתבו בעשור האחרון.
המחבר כותב בשפה קולחת, ברגישות, באמפטיה, בהומור ובלי טיפת מטיפנות, 62 שיעורים שלמד מאמו תמר אברמוביץ ז"ל.
תמר לא הייתה אישה מושלמת ודווקא זה מה שהופך את הספר לכל כך מעניין.
בגב הספר נכתב שהספר הוא לא ספר הנצחה או הספד. זהו ספר מעורר מחשבה על יחסים, הורות, חברות, חינוך, הגשמת חלומות, אהבה, גבולות, חיים, מוות, אובדן, געגועים, התגברות, המשכיות והחיים שאחרי המוות, וזה כל כך נכון. זה ספר שאחרי שמסיימים לקרוא אותו מרגישים שהמוח שלנו מתחיל לעבוד, לעבד את המידע. ספר שאפשר לפתוח אותו בכל רגע נתון בעמוד אקראי, לקרוא כמה משפטים, לנשום ולהמשיך הלאה. ספר מעודד, מנחם ואופטימי.
זה לא ספר רוחני, זה ספר לחיים.
בראש השנה ישנה הזדמנות לפתוח דף חדש ולאמץ גישה חדשה לחיים, הספר הזה הוא בהחלט הצעד הראשון שיעזור לכם לעשות זאת.

ספלי אמייל

ספלי אמייל מבית Muurla: בילבי ומומינים

כשהייתי ילדה רציתי להיות בילבי. היא לא הלכה לבית הספר, כולם אהבו אותה, היא עשתה כל היום רק מה שבא לה, היא גידלה בבית סוס וקוף, היה לה ארגז של מטבעות זהב. האיורים של אִינְגְרִיד וַנְג נִימֶן בספרים המקוריים מופלאים בעיני וגם היום כשאני מבוגרת, יש לי אוסף חפצים עם הדמות הכל כך מיוחדת הזו. לשמחתי גיליתי שהרבה אנשים חושבים כמוני והתחלתי לקנות להם "מתנות בילבי" מגניבות.
באתר של המעצבת קרן שביט יש אפשרות להזמין עד הבית ספלים וקערות אמייל מדהימים ביופיים עם הציורים המקוריים של בילבי והמומינים (עוד אהבה שלי).
הספל עשוי מבסיס פלדת פחמן המצופה בשתי שכבות אמייל. יש לו ידית שמאפשרת אחיזה נוחה, והוא מעוטר באיורים מקסימים. הוא עמיד במיוחד וקל לנשיאה, כך שאפשר גם לקחת אותו לטיולים ולהתנייד איתו לכל מקום. אמייל הוא חומר עמיד ובטיחותי, ולכן תוכלו להרגיש חופשי ובטוח להשתמש בספל גם לשתייה קרה וגם לשתייה חמה.
אפשר להכניס למדיח. אי אפשר להכניס למיקרוגל.

לפני שבוע נתתי את הספלים במתנה בפעם הראשונה. אתם לא מבינים איזה תגובות מדהימות קבלתי. זה כל כך שימח אותי לראות שמעריכים את הבחירה שלי. (כן. ברור שקניתי גם לעצמי כדי לא לקנא).

 

 

לוח שנה נעה כ"ץ

לוח שנה ציפורים – נעה כ"ץ

גיליתי שיש הרבה אנשים כמוני שמסרבים להיפרד מלוח שנה אמיתי. נכון שאותם אנשים אינם מתחת לגיל 40, אבל תדעו שיש בעולם הרבה אנשים מעל גיל 40…
אני אוהבת לרכוש מתנות מיוצרים ישראלים מקומיים ומאד אוהבת את נעה כ"ץ, מאיירת וקומיקסאית עצמאית, בוגרת המסלול לתקשורת חזותית, בצלאל. אני גיליתי את נעה לגמרי במקרה. כולם סיפרו לי שבפייסבוק נעה מפרסמת איורי קומיקס שקשורים לציפורים. לא הבנתי מה מיוחד כל כך בקומיקס ציפורים אבל לאט לאט התמכרתי. שמחתי מאד שיצאו ספרים המאגדים את כל איורי הקומיקס האלו ועוד יותר שמחתי כשקראתי בעמוד הפייסבוק שלה שהיא מוכרת באתר לוחות שנה עם אותן ציפורים. באתר תמצאו עוד שלל מוצרים שיכולים להיות מתנה מושלמת לראש השנה: ספרים, גרבים, מסכות, גלויות, חולצות, כרטיסי ברכה, סיכות, כובעים ועוד הפתעות. שווה לחפש אותה בפייסבוק וכמובן להיכנס לאתר.

ספר מפוסל של ליאור אמיתי

ספר מפוסל – ליאור אמיתי

מה קונים למישהו שיש לו הכל? כבר זמן רב אני מחפשת מתנה שווה לאחותי הגדולה שעוברת דירה ואז נזכרתי בליאור. הכירו את הספר המפוסל! האמן ליאור אמיתי יוצר שמות, תאריכים, מילות השראה, צורות שונות ומגוונות ואפילו פורטרטים מדויקים על ידי קיפול וחיתוך של דפי ספרים ישנים. זוהי מתנה ייחודית, אישית ומלאת קסם. ניתן להוסיף לה הקדשה ולהניח אותה בכל מקום בבית או במשרד. ליאור מכין את הספרים לפי הזמנה אישית וכל ספר שעובר תחת ידיו מקבל חיים חדשים כיצירת אומנות ייחודית. המחירים מתחילים בכ-250 ש"ח וטווח המחירים רחב מאוד בהתאם לאורך המילה ומורכבות העבודה. חשוב לציין שאף חלק מן הספר לא נחתך החוצה, הספר נשאר שלם ואף ניתן לקריאה חוזרת אם מתעורר הרצון . הספרים בהם ליאור עושה שימוש הם ספרים שיועדו לגריסה המועברים אליו מספריות ברחבי הארץ. חפשו בגוגל "ספר מפוסל ליאור אמיתי". זה כל כך יפה!!!

 

HIZSTORY ציור. סיפור. חיבור / פיתוח תוכן – אפרת זייברט

HIZSTORY ציור. סיפור. חיבור / פיתוח תוכן – אפרת זייברט

הרבה פעמים חברות סיפרו לי שבאירועים משפחתיים הן מוציאות מהארון משחקי קופסא חברתיים וכולם סוגרים את הטלפונים ומשחקים יחד, מדברים, משתפים, חולקים תובנות, גם ילדים בוגרים יותר משתתפים, והכל כל כך יפה ונהדר. אני לא הצלחתי לדמיין את המשפחה שלי יושבת כמו בסרטים משפחתיים בהולמרק וחולקים רגעים יפים, אבל כשהמשחק הזה הגיע לידיים שלי, החלטתי לנסות. בדרך כלל אני מסתבכת עם ההוראות של המשחקים החדשים אבל כאן הכל מוסבר בצורה מאד מדויקת, ובכלל, ההוראות מאד פשוטות.
בעזרת קלפי שאלות, קלפים מאוירים וחוברת עם סיפורים קצרים המשחק מתנהל בצורה קלילה ונעימה. היה קשה להיות בלי הטלפון (לי. לא לבן שלי.) אבל היה כיף. לפעמים זה נחמד לעצור הכל, לשבת יחד, לענות על שאלות ולחלוק מחשבות.
מטרת המשחק היא לייצר שיח פתוח בין הורים לילדים אבל הוא גם מתאים למדריכים, מורים, מטפלים ומנחי סדנאות.
אין הגבלת משתתפים והוא מומלץ מגיל 6 ומעלה.

שנה טובה!


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר