צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE
צילום אילוסטרציה א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE

עיריית פתח תקווה במקום ה-15 במדד שקיפות האתרים

העירייה עמדה בשנת 2017 ב-85 אחוז מהקריטריונים. אשתקד היא עמדה ב-67 אחוז מהקריטריונים בלבד. עיריית ראש העין במקום ה-16 עם עמידה ב-84 אחוז מהקרטריונים שהיא ירידה של 4 אחוז מהשנה שקדמה לה

פורסם בתאריך: 26.11.17 14:01

על פי מדד השקיפות לשנת 2017 שפורסם היום על ידי עמותת שבי"ל "שקיפות בינ"ל-ישראל", הגיעה פתח תקווה למקום ה-15 במדד שקיפות האתרים ברשויות המקומיות לשנת 2017, מתוך 49 מקומות ועומדת ב-85 אחוז מהקריטריונים. מדובר בשיפור משמעותי בשיעור הקריטריונים לעומת השנה שקדמה לה. בשנת 2016 עמד אתר עיריית פתח תקווה ב-67 אחוז מהקריטריונים שנקבעו אולם העירייה דורגה במקום ה-15, בדומה לדירוגה הנוכחי.

באותו הדירוג ממוקמת עיריית ראש העין במקום ה-16 עם עמידה ב-84 אחוז מהקרטריונים מדובר בירידה ניכרת משנת 2016, אז עמד אתר העירייה על 88 אחוז מהקריטריונים שנקבעו והעירייה דורגה במקום ה-7.

מדד השקיפות לשנת 2017 מצביע על שיפור השקיפות באתרי 75 הערים שנמדדו. הממוצע הארצי הוא 74.16 אחוז – הגבוה ביותר מאז הושק המדד לפני עשר שנים. ממצאי המדד נקבעו באופן אובייקטיבי על בסיס המידע שכל אחת מן הערים בחרה להציג באתר אותו היא מעמידה לרשות הציבור וכלל 57 קריטריונים בהם: חשיפת תקציב הרשות, חוזים, מכרזי תשתיות ורכש, מכרזי כוח אדם, מידע הנוגע לחברות עירוניות, דיווח על אלמנטים סביבתיים, וכיוצ"ב.

הקריטריונים מבוססים בחלקם על דרישות חוק חופש המידע, ובחלקם על סטנדרטים של שקיפות והנגשת מידע לציבור. סטנדרטים אלה הם למעלה מהדרישה שבחוק ונדרשים בכ-100 ממדינות העולם, במסגרת פעילות עמותת שקיפות בינ"ל, אשר עמותת שקיפות ישראל היא חלק ממנה.

המדד נכתב על ידי מנכ"לית שבי"ל, יפעת זמיר, מנהלת המדד ד"ר גלית אבידר והסטודנטים מתכנית צוערים לשלטון המקומי באוניברסיטת בן גוריון ובאוניברסיטת חיפה. הוא יוצג בדיון מיוחד שיתקיים מחר יום שני ה-27 בנובמבר בוועדה ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור בראשות ח"כ סתיו שפיר.

יו"ר העמותה, השופטת (בדימוס) נילי ארד ומנכ"לית העמותה יפעת זמיר:
"מדד 2017 מצביע על שיפור ניכר של השקיפות באתרי הראשויות המקומיות ולא בכדי. הרשות המקומית, העומדים בראשה ומוסדותיה, הם שליחי הציבור ומופקדים על עשיית השימוש בכספי ציבור לשירות הציבור ולמענו, בשקיפות ביושרה, בשוויון, באחריותיות ובמחויבות לאינטרס הציבורי. דרישת השקיפות באתרי הרשות המקומית ובפעילותה במיוחד בכל הנוגע להתנהלות כלכלית, היא המהות של שירות טוב לציבור".

ח"כ סתיו שפיר יו"ר הוועדה המיוחדת ליישום הנגשת המידע הממשלתי ועקרונות שקיפותו לציבור: "לכל אחד מאזרחי ישראל מגיע לדעת כמה משקיעה הרשות המקומית בחינוך ילדיו, בבריאות ובתשתיות. איך היא משתמשת בכספי המיסים שלנו ואיך היא מנהלת מכרזים ושירותים – ולשם כך, הם צריכים להיות שקופים ונגישים לציבור. זו המשימה שלנו עכשיו: להפוך את הרשויות המקומיות לשקופות ונגישות לאזרח, כדי למנוע שחיתות ולחזק את השירותים לתושבים. מדד השקיפות מייצר תמריץ לרשויות להשתפר, להתחזק וגם ללמוד זו מזו".

תגובות

אין תגובות

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר